تاریخ معرفی لپ‌تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ مشخص شد - تکفارس 
تاریخ معرفی لپ‌تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ مشخص شد - تکفارس 

تاریخ معرفی لپ‌تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ مشخص شد

مهدی ملکی
۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - 21:46
ردمی بوک پرو

به نظر می‌رسد که ۷ اسفندماه سال جاری (۲۵ فوریه ۲۰۲۱ میلادی) روز بزرگی برای ردمی به شمار می‌آید. در حقیقت مشخص شده است که این شرکت در این روز افزون بر معرفی سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار K40 خود از لپ‌تاپ ردمی بوک پرو ۱۵ نیز رونمایی خواهد کرد. این لپ‌تاپ از اوایل ماه ژانویه سال جاری میلادی توسط گزارش‌های غیررسمی افشا شده بود.

لپ‌تاپ یاد شده به یک پردازنده نسل ۱۱ اینتل با معماری تایگر لیک H35 (Tiger Lake) که مبتنی بر چهار هسته ۳۵ واتی و ۸ رشته پردازشی و یک کارت گرافیک Iris Xe است، مجهز خواهد بود. در حقیقت تمام این موارد به لطف معماری ۱۰ نانومنتری پردازنده سوپرفین (Superfin) این سری اینتل مهیا شده است. افزون بر مدل معمولی، ما شاهد یک نسخه Core i5 نیز خواهیم بود. در هر دو نسخه از یک کارت گرافیک انویدیا جی فورس MX450 ثانویه جهت افزایش قدرت اجرایی استفاده خواهد شد.

ردمی بوک پرو

لپ‌تاپ ۱۵ اینچی مذکور به یک قاب خارجی آلومینیومی و البته صفحه کلید دارای بک‌لایت مجهز خواهد بود. با نگاهی جزئی به تصاویر تبلیغاتی محصول مورد بحث، می‌توان یک درگاه USB-C و یک درگاه HDMI را مشاهده کرد. مورد دیگر رم ۱۶ گیگابایتی است که از تصاویر مذکور نمی‌توان به پیش‌بینی آن‌ها پرداخت اما اطلاعات وب‌سایت گیک‌بنچ به خوبی ما را یاری می‌کنند. از سوی دیگر شاهد یک وب‌کم داخلی نیز خواهیم بود که البته در بعضی از محصولات جدید مانند لپ‌تاپ‌های شیائومی شاهد استفاده از آن‌ها نیستیم.

اگر از طرفداران اینتل نیستید، اخبار خوبی برای شما داریم؛ یک نسخه مجهز به پردازنده AMD نیز معرفی و به بازار عرضه خواهد شد. نسخه مجهز به این پردازنده با نام ردمی بوک پرو ۱۵S شناخته خواهد شد و از تراشه‌های رایزن ۵ ۵۶۰۰H و رایزن ۷ ۵۸۰۰H در طراحی آن استفاده می‌شود.

در حالی که غیر از این لپ‌تاپ‌ها شاهد گزارش رسمی از لپ‌تاپ دیگری نیستیم اما اطلاعات وب‌سایت گیک‌بنچ خبر از یک محصول مبتنی بر رایزن می‌دهند که احتمالاً به یک نمایشگر ۱۴ اینچ مجهز خواهد بود. البته این نسخه از یک رایزن ۵ ۵۷۰۰U ۱۵ واتی استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که شاهد معرفی یک نسخه ۱۴ اینچی مبتنی بر پردازنده‌های اینتل نیز باشیم یا خیر اما انتظار می‌رود که در رویداد پیش‌رو همه موارد مرسوم را مشاهده کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.