تلگرام به عنوان پردانلودترین برنامه‌ی جهان شناخته شد - تکفارس 
تلگرام به عنوان پردانلودترین برنامه‌ی جهان شناخته شد - تکفارس 

تلگرام به عنوان پردانلودترین برنامه‌ی جهان شناخته شد

مهدی حلوائی
۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 15:30
تلگرام

براساس آخرین آمار منتشر شده توسط SensorTower، تلگرام پردانلودترین برنامه غیربازی در دی ماه ۱۳۹۹ (ژانویه ۲۰۲۱) بوده است. ۲۴ درصد از این دانلودها از کشور هند انجام شده است. در ماه گذشته ۶۳ میلیون نفر این برنامه را دانلود کردند (با توجه به آمار، ۱۵ میلیون کاربر هندی برای اولین بار از این برنامه استفاده کرده‌اند) که نشان می‌دهد این تعداد نسبت به سال گذشته ۳٫۸ برابر شده است. این افزایش ناگهانی به احتمال زیاد به دلیل جنجال‌های پیش آمده پیرامون مشکلات حریم خصوصی در واتس‌آپ است که کاربران زیادی را به سمت استفاده از تلگرام سوق داد. تیک تاک در رده دوم برنامه‌های دانلودشده قرار گرفت و پشت سر آن برنامه‌های سیگنال، فیسبوک و واتس‌اپ قرار گرفتند. برنامه‌های اینستاگرام، زوم، اسنپ‌چت و مسنجر در رده‌های بعدی این لیست هستند.

Sensor Tower در جدیدترین پست بلاگ خود که “پردانلودترین برنامه‌های جهان در ماه دی ۱۳۹۹ (ژانویه ۲۰۲۱)” نام دارد اعلام کرد که تلگرام با پشت سر گذاشتن برنامه‌های تیک تاک و سیگنال توانست پردانلودترین برنامه‌ی جهان در این ماه شود. در حالی که بیشترین تعداد دانلود با ۲۴ درصد از کشور هند بوده است، کشور اندونزی با ۱۰ درصد از این نظر در رده دوم این کشورها قرار دارد.

تیک تاک با ۶۲ میلیون دانلود، که ۱۷ درصد آن در کشور چین و ۱۰ درصد آن در کشور آمریکا انجام شده است، در رده دوم قرار گرفت. تیک تاک و بسیاری از برنامه‌های چینی در سال گذشته توسط دولت هند تحریم شده‌اند و استفاده این برنامه‌ها در هند ممنوع شده است. این برنامه در ماه آذز ۱۳۹۹ (دسامبر ۲۰۲۰) در صدر جدول پردانلودترین برنامه‌ها بود و تلگرام حتی در بین ۵ برنامه برتر این جدول حضور نداشت.

به گفته Sensor Tower این آمار براساس تعداد دانلود برنامه‌ها در فروشگاه اپل و فروشگاه گوگل پلی به‌دست آمده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید