معرفی ارزان ترین کامپیوتر های گیمینگ؛ خرید کامپیوتر تا سقف ۱۲ میلیون - تکفارس 
معرفی ارزان ترین کامپیوتر های گیمینگ؛ خرید کامپیوتر تا سقف ۱۲ میلیون - تکفارس 

معرفی ارزان ترین کامپیوتر های گیمینگ؛ خرید کامپیوتر تا سقف ۱۲ میلیون

کامپیوتر گیمینگ ۵۰۰ دلاری

سرهم کردن کامپیوتر برای اولین‌بار برای هر فردی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد که البته عادی است. برای همین اگر قصد چنین کاری دارید، می‌توانید این مقاله را بخوانید تا بدانید بهترین سیستمی که می‌تواند با بودجه‌ای ۵۰۰ دلاری (حدود ۱۲٫۵ میلیون تومان) سرهم کرد چه اجزایی می‌تواند داشته باشد. این سیستم‌هایی که در ادامه گفته خواهد شد می‌توانند بهترین بازی‌های دلخواه شما را با کیفیتی خوب اجرا کنند. چه پردازنده اینتل و چه AMD، هردو در این لیست حضور دارند.

در این روزها خیلی‌ها متعجب خواهند شد که چطور می‌توان با بودجه‌ای ۵۰۰ دلاری، سیستمی بست که بتواند بهترین بازی‌های کامپیوتری را اجرا کند. گذشت آن روزهایی که فقط کنسول‌های بازی قابلیت اجرای بازی‌ها به بهترین شکل را داشتند. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی در حوزه پردازنده‌ها و بازار وسیع و رقابتی، شرکت‌های ساخت سخت‌افزار، برای این‌که کاربران و مشتریان بیشتری داشته باشند، محصولاتی با کیفیت و عملکرد بهتر تولید می‌کنند.

بودجه

این‌که بتوان سیستمی عالی با بودجه‌ای تا ۵۰۰ دلار سرهم کرد کار آسانی نیست. سخت‌افزارهای متفاوتی بررسی و کنار هم گذاشته شد تا بتوان بهترین سیستم‌های اقتصادی برای گیمینگ را انتخاب و معرفی کرد. انتخاب SSD، کارت گرافیک و …. برای ما چالش‌برانگیز بود. همچنین انتخاب یک کیس مناسب برای این سیستم نیز یکی دیگر از قسمت‌های دشوار برای ما بود.

عملکرد

در بحث عملکرد، هم AMD و هم اینتل رقیبان سرسختی برای یکدیگر بوده و پردازنده‌هایی فوق‌العاده دارند. هر دو شرکت پردازنده‌هایی با قیمت مناسب داشته که می‌توانند بهترین بازی‌ها را با کیفیت ۱۰۸۰P و نرخ نوسازی ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنند که باید از فناوری جدید CPUها و GPUها تشکر کرد. به‌علاوه، هردو پردازنده ساخت این شرکت‌ها، قابلیت اجرای مولتی تسکینگ (چندوظیفه‌ای)، مانند ویرایش ویدئو، عکس و … را به‌خوبی دارند. البته باید گفت که در این مورد، پردازنده‌های ساخت شرکت AMD کمی بهتر عمل می‌کنند.

AMD یا اینتل؟

مادربرد جدید AMD مدل جدید MSI ProSeries Max B450 است که با پشتیبانی از نسل سوم رایزن ۳ عرضه شده است. این بدان معنی است که سیستمی که با این مادربرد بسته می‌شود، قابلیت ارتقا در همه بخش‌ها را در آینده خواهد داشت. از طرفی اینتل هم با پردازنده‌ و مادربردی مشابه با AMD رقابت می‌کند. CPUهای ساخت هردو شرکت می‌توانند عملکرد GPU را به حداکثر برسانند.

باید بدانید که سرهم کردن کامپیوتری با پردازنده اینتل، کمی گران‌تر از AMD خواهد بود، زیرا تا امروز، پردازنده‌های مشابه این شرکت‌ها، قیمت متفاوتی داشته‌اند، یعنی پردازنده اینتل همیشه گران‌تر بود. از آن‌جایی که در حال حاضر اینتل از لحاظ عملکردی پردازنده‌ها کمی عقب‌تر از AMD است، پیدا کردن پردازنده‌ای با قیمت یکسان و عملکردی مشابه AMD سخت بود، حتی به دنبال پردازنده‌های نسل هشتمی هم رفتیم اما نتوانستند نیازهای ما را برآورده کنند.

نحوه انتخاب سخت‌افزارها

تمامی سیستم‌ها، اجزاها، سخت‌افزارها و … قبل و بعد از سرهم کردن آزمایش شده است و صرفا به اطلاعات اکتفا نشده است. همچنین بنچمارک‌هایی برای آزمایش عملکرد هرکدام از سیستم‌ها انجام شده است. به‌علاوه در حین آزمایش به دما و عملکرد هرکدام از قطعات نیز توجه شده است. نتایج تست‌ها نشان داد که سیستم‌های اقتصادی که با پردازنده AMD کار می‌کنند، در مجموع عملکرد بهتری نسبت به سیستمی با پردازنده اینتل دارند. از آن‌جایی که بسیاری از کاربران به اورکلاک کردن سیستم خود علاقه دارند، باید گفت که این کار هم انجام شد و تمامی سیستم‌های سرهم شده به خروج حداکثر توان پردازشی خود مجبور شدند.

سخت‌افزارها

CPU

AMD Ryzen 5 1600

AMD

این پردازنده در مجموع عملکردی مناسب نسبت به قیمت داشته و باعث پایین آمدن کارایی پردازنده گرافیکی نخواهد شد. همچنین به‌لطف عرضه پردازنده Ryzen 3000 Zen 2، قیمت این پردازنده کمی پایین‌تر آمده که از این حیث، برای ما بهتر است.

این پردازنده دارای ۶ هسته و ۱۲ نخ (Thread) است که می‌تواند به سرعت پردازشی ۳٫۲ گیگاهرتز دست پیدا کند که برای اجرای بازی‌های سنگین کافی است. البته به لطف سیستم تقویتی AMD، سرعت پردازشی این پردازنده در حالت اورکلاک به ۳٫۶ گیگاهرتز هم خواهد رسید. این پردازنده برای گیمینگ ساخته شده و با عملکردی که دارد، قطعاً مناسب بازی است. وجود نخ‌های زیاد در این پردازنده باعث خواهد شد که مولتی تسکینگ نیز به‌راحتی انجام شود. در کل می‌توان گفت که این پردازنده همه‌چی‌تمام است و با قیمت مناسب، بسیار ارزشمند است.

GPU

XFX Radeon RX 560

RX 560

این پردازنده گرافیکی یکی از بهترین‌ها در بازار است و عملکردی فوق‌العاده برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. شاید RX 560 سریع‌ترین کارت گرافیک در بازار نباشد اما قطعاً یکی از بهترین‌ها در بخش کارت گرافیک اقتصادی است که البته اندکی از RX 570 ضعیف‌تر است. این GPU به‌راحتی توان اجرای اکثر بازی‌های جدید با رزولوشن ۱۰۸۰P و نرخ نوسازی ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد. باید خاطرنشان کرد که این کارت گرافیک شاید نتواند مانند RX 570 در بخش واقعیت مجازی عملکرد مناسبی ارائه دهد که برای کارت گرافیک زیر ۲۰۰ دلار اصلاً مشکلی نیست. عملکرد این GPU حتی بهتر از PS4 است و در حد PS4 پرو می‌باشد. اگر دنبال کارت گرافیکی در محدوده ۱۵۰ دلار هستید که عملکردی بهتر از RX 560 داشته باشد، بهتر است نگردید چون چیزی پیدا نخواهید کرد. این کارت گرافیک با عملکردی فوق‌العاده، قیمتی مناسب و سیستم خنک‌کنندگی قوی، بهترین کارایی را برای شما خواهد داشت.

RAM

Corsair Vengeance LPX 16GB-3200 MHz

Corsair

با این رم قدرتمند ۱۶ گیگابایتی و پرسرعت، می‌توان بهترین سیستم گیمینگ با قیمت ۵۰۰ دلار را بدون مشکلی در اجرا ساخت. این رم ۱۶ گیگابایتی DDR4، برای اجرای اکثر بازی‌ها و برنامه‌های قوی کافی است که ارزش پول در برابر عملکرد خوبی دارد و سرعت آن اندکی از رم‌های مشابه بیشتر است. لازم به ذکر است که Corsair سابقه خوبی در ساخت کیفیت محصولات خود دارد و یکی از معدود برندهای تجاری است که می‌توان برای ساخت یک سیستم گیمینگ با کیفیت، از محصولات آن استفاده کرد.

HDD

ADATA SU635 240GB

SU635

این هارددرایو SSD یکی از بهترین‌ها در بازار بوده و برای اجرای بازی‌ها و برنامه‌ها کاملا مناسب است. برای ساخت یک محصول اقتصادی، باید از عملکرد حافظه و سرعت پردازشی آن مطمئن شد، زیرا اگر این اتفاق نیفتد، سیستم هرچقدر هم که قوی باشد در بازخوانی اطلاعات دچار مشکل خواهد شد. از آن‌جایی که بودجه ما ۵۰۰ دلار است، در خرید این محصول به مشکل برخوردیم و مجبور به استفاده از هارد ۲۴۰ گیگابایتی شدیم تا اندکی مطمئن باشیم که بتوان از تمام توان پردازنده گرافیکی استفاده کرد. ADATA SU635 دارای سرعتی فوق‌العاده است و مقدار حافظه آن برای بسیاری در اوایل کار کافی خواهد بود و شاید بعداً نیاز به ارتقا هارد خود داشته باشید. این HDD قیمتی حدود ۵۰ دلار دارد.

PSU

Thermaltake Smart 500W

Thermaltake

یکی از بهترین فن‌ها در نوع خود با عملکرد و قیمتی مناسب. خوشبختانه می‌توان با بودجه ۵۰۰ دلاری یک PSU با کیفیت استفاده کرد که به کل سیستم به‌نوعی نیروی تازه خواهد بخشید و برای سال‌ها بازدهی بالایی خواهد داشت.

MOBO

ASRock B450M Pro4

B450

یک مادربرد شگفت‌انگیز و قابل اتکا با ویژگی‌های فراوان است. برای ساخت سیستمی با این بودجه، بهترین مادربردی که می‌توان در نظر گرفت ASRock B450M Pro4 است که ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای دارد. به‌علاوه، برای اجرای بازی‌ها نیازی به مادربرد قوی‌تر نخواهید داشت و مطمئن باشید که این مادربرد تاثیر منفی روی بازی‌های شما نمی‌گذارد، چرا که در این بازه قیمتی گزینه بسیار مناسبی است.

کیس

Cooler Master MasterBox Q300L

Cooler Master

شاید بهترین کیس اقتصادی است که واقعاً بیش از قیمت خود می‌ارزد. این کسی دارای مشبک‌هایی است که هوا را به‌طور کامل از خود عبور می‌دهد و با طراحی زیبا و عالی خود، توجه کاربران را نیز به خود جلب خواهد کرد. این یک کیس سخت و خوش‌ساخت است که دارای یک فن ۱۲۰ میلی‌متری در پشت خود نیز هست که به خروج هوای گرم داخل کیس کمک خواهد کرد. شاید این کیس بهترین نباشد اما با این بودجه قطعاً مناسب‌ترین گزینه است و تا سال‌ها برای کاربران مناسب خواهد بود.

بودجه

یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از خرید رایانه شخصی باید در نظر گرفت بودجه است. یعنی آیا شما قادرید که رایانه شخصی خود را با توجه به نیازهای خود بسازید یا خیر. خیلی‌ها فکر می‌کنند با بودجه ۵۰۰ دلاری نمی‌توان رایانه موردنظر را ساخت که مطابق با نیازهایشان باشد. شاید نتوان با این بودجه بازی‌ها را با کیفیت ۴k و ۱۰۰ فریم بر ثانیه اجرا کرد، اما می‌توان سیستمی سرهم کرد که بازی‌ها را با کیفیت خوب و نرخ نوسازی بالا اجرا کرد و نیاز کاربران بسیاری را رفع کرد.

همان‌طور که گفته شد، این رایانه‌هایی که طراحی کردیم، به‌گونه‌ای سرهم‌بندی شده‌اند تا بتوان بازی‌های با کیفیت را با رزولوشن ۱۰۸۰p و نرخ نوسازی تصویر بالا اجرا کرد.

قابلیت ارتقا

یکی دیگر از بخش‌هایی که باید به آن توجه داشت قابل ارتقا بودن سیستم شماست. همان‌طور که می‌دانید فناوری به‌سرعت در حال پیشرفت است و باید طوری سیستم کامپیوتر چیده شود که بتوان در آینده با هزینه کم آن را ارتقا داد.

تمام رایانه‌های گفته‌شده دارای پردازنده‌هایی هستند که تا چند سال آینده جوابگوی نیاز کاربران برای اجرای بازی خواهند بود. با این حال، مادربردها طوری انتخاب شده‌اند که بتوان پردازنده‌، رم، HDD و کارت گرافیک قوی‌تر را هرزمان جایگزین مدل قدیمی کرد.

اورکلاک کردن

اورکلاک راهی است برای افزایش عملکرد سیستم شما که باعث افزایش سرعت کلاک، ولتاژ و … سیستم شما خواهد شد. با این حال، باید گفت که همه سخت‌افزارها قابلیت اورکلاک شدن ندارند و ممکن است این کار به مادربرد و یا کل سیستم فشار آورد.

به‌طور کلی منظور این است که به‌هنگام اورکلاک باید مراقب سیستم خود باشید. سیستم‌های مطرح در این‌جا قابلیت اورکلاک کردن اندکی را دارند اما بهتر است اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، یک فن قوی‌تر خریداری کنید. در ضمن، پردازنده‌های انتخاب شده همه به‌اندازه کافی قوی هستند و شاید نیازی به اورکلاک کردن نداشته باشند.

روش ساخت

اگر بار اولتان است که می‌خواهید سیستم خود را سرهم کنید، شاید فکر کنید که نتوانید از عهده این کار برآیید. برای این کار ما از کیس Thermaltake Versa H22 استفاده کردیم زیرا کیفیت ساخت خوبی دارد و به ساده‌سازی روند ساخت کمک می‌کند. مدیریت کابل‌ها ساده بود و پیچ‌ها از قبل نصب شده بودند که باعث می‌شود کل روند با سرعت بیشتری پیش برود.

برای کمک به مونتاژ از یک جعبه‌ ابزار ساخت رایانه iFixit استفاده شده است. همچنین لازم به ذکر است که به‌هنگام نصب سیستم از یک مچ‌بند ضدالکتریسیته ساکن استفاده کنید تا احتمال آسیب رسیدن استاتیک به شما از بین برود.

زیبایی

زیبایی کیس هم اهمیت دارد و متاسفانه یکی از اولین چیزهایی است که در ساخت یک سیستم اقتصادی از بین می‌رود، زیرا ساخت طرح‌های شیک پول بیشتری می‌خواهد. متاسفانه Thermaltake Versa H22 در زیبایی چندان حرفی برای گفتن ندارد و درنتیجه باید از خیر این قسمت تاحدودی گذشت و بیشتر به کاربرپسند بودن کلی سیستم اهمیت داد.

محاسبه توان PSU

اطمینان از این‌که PSU میزان وات و انرژی موردنظر را برای رایانه شما ارائه می‌کند حائز اهمیت است. به‌همین دلیل، ما میزان وات PSU را حساب کردیم تا بتوان میزان دقیق ولتاژ مورد نیاز سیستم کاربر را ایجاد کند.

چه بازی‌هایی در این کامپیوتر قابل اجراست؟

دستیابی به نرخ نوسازی ۶۰ برای همه بازی‌های گفته‌شده با تنظیمات گرافیکی بالا تقریباً ممکن است. اما مثلاً بازی Total War: Warhammer II برای RX 570 هم زیاد است، بنابراین اگر دنبال ساخت سیستمی قوی‌تر هستید تا این بازی را هم به‌خوبی اجرا کند احتمالاً باید ۱۰۰ دلار دیگر روی بودجه خود بگذارید.

ارتقا سیستم

سخت‌افزارهایی که انتخاب و معرفی کردیم بهترین برای ساخت یک سیستم ۵۰۰ دلاری است، اما اگر می‌خواهید کمی بودجه خود را افزایش داده و یا سخت‌افزار خود را ارتقا دهید، می‌توانید به لیست زیر نگاهی بکنید.

GPU

MSI Gaming Geforce GTX 1660 Super

GTX 1660

این کارت گرافیک که در اجرای بازی‌ها از PS4 هم پیشی می‌گیرد گزینه مناسب دیگری برای سیستم شماست. این پردازنده گرافیکی تقریباً تمام بازی‌ها را می‌تواند با رزولوشن ۱۰۸۰p به‌راحتی و با نرخ نوسازی پیشرفته اجرا کند، اما ممکن است حتی از طرف پردازنده ۸۱۰۰ دچار تنگنا شود. همچنین می‌توانید به کارت گرافیک RTX 2060 نیز نگاهی داشته باشید، اما در آن صورت باید سیستمی ۸۰۰ دلاری سرهم کنید.

SSD

Seagate Barracuda 7200 RPM Hard Drive 2TB Sata

Seagate Barracuda

این SSD دو ترابایتی با سرعت بازخوانی و رایت بسیار بالا تقریبا مشکلی در اجرای هیچ‌گونه بازی و برنامه‌ای به‌وجود نخواهد آورد و حتی دیگر نیازی به نصب HDD هم نخواهید داشت. اگر تازه می‌خواهید شروع به بازی کنید شاید فعلاً نیازی به گرفتن این هارد درایو نباشد، ولی اگر از گیمر تازه‌کار نیستید و بازی‌های زیادی انجام می‌دهید، این SSD یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

Cooler

Noctuna NF-F12 Industrial 120mm fan

Nocyuna NF-F12

اگر می‌خواهید دمای داخلی سیستم شما همیشه اندازه بماند می‌توانید دو عدد از این مدل فن را روی کامپیوتر خود نصب کنید و با نصب ۵ فن نیز دیگر نگرانی از بابت گرمای سیستم خود و کاهش کارایی نخواهید داشت.

سیستم‌عامل

مطمئناً سیستم قوی بدون سیستم‌عامل هیچ ارزشی ندارد و فعلاً در بازار برای اجرای بازی فقط ویندوز ۱۰ در دسترس است. برای این‌که بتوانید بازی‌ها را به بهترین نحو انجام دهید بهتر است که نسخه اصلی ویندوز را به‌صورت قانونی خریداری کنید تا در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها مشکلی نداشته باشید.

موس و کیبورد

Razer Deathadder v2

Razer Dearhadder

این موس با توجه به قیمت، عملکردی بسیار عالی دارد و یکی از بهترین‌ها در حوزه گیمینگ (با این بودجه) است. این موس با طراحی ارگونومیک، DPI بالا و سنسور اپتیکال حساس، تمام نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. اگر می‌خواهید پول بیشتری خرج کنید می‌توانید نسخه‌های بی‌سیم موس گیمینگ را خریداری کنید.

کیبورد

Redragon K556 RGB Mechanical Gaming Keyboard

Redragon k556

در این‌جا با کیبوردی با کلیدهای مکانیکی سروکار داریم که برای بازی کردن گزینه‌ای ضروری است. این کیبورد ۵۰ دلاری با قابلیت‌هایی مانند سفارشی‌سازی ماکرو، نورهای پس‌زمینه RGB و برد TKL سریع و شیک است. لازم به ذکر است که این کیبورد دارای پد نمی‌باشد.

سطح بازی

SteelSeries QcK Gaming Surface

SteelSeries QcK gaming Surface

باید با قاطعیت گفت که این سطح بازی بهترین و راحت‌ترین در سطح بازار است. QcK به‌طور خاص برای بازی طراحی شده است و جنس پارچه‌ای محکم است که برای راحتی پلیرها امری ضروری است.

بانجی

Razer Gaming Bungee V2

Razer Bungee

این یک بانجی مناسب ساخت شرکت ریزر است که باعث کشیده نشدن کابل موس شما خواهد شد.

مانیتور

”Asus VG278Q 27

Asus VG278Q

کسی نمی‌خواهد در شرایطی قرار گیرد که با وجود داشتن یک رایانه شخصی عالی، نمایشگری داشته باشد که به‌هیچ‌ عنوان به درد بازی نخورد و نتوان بهترین کیفیت از آن را دریافت کرد. اگر مانیتورتان قدیمی است، انتخاب ما را در نظر بگیرید.

مانیتور ایسوس VG278Q یک مانیتور ۱۴۴ هرتزی ۲۷ اینچی است. در حال حاضر این مانیتور بهترین گزینه زیر ۳۰۰ دلار است که می‌تواند  تمام خواسته‌های یک کاربر حرفه‌ای را برآورده کند.

صدا

Creative Inspire T12 2.0 Multimedia Speaker System

Creative Inspire T12

یکی دیگر از بخش‌های مهم تجربه گیمینگ کاربران صدا است. بسیاری از بازی‌ها صداگذاری فوق‌العاده‌ای داشته و شرکت‌های سازنده بیشترین تلاش خود را می‌کنند تا صداها طبیعی بوده و کاربران بهترین تجربه بازی را داشته باشند. در نتیجه برای داشتن سیستم صدایی فوق‌العاده، یکی از گزینه‌های خوب Creative Inspire T12 2.0 است. این بلندگو که قیمتی حدود ۴۵ دلار دارد، خروجی صدا با کیفیتی عالی را برای کاربران همراه خواهد داشت. شاید شما نیاز به بلندگویی بهتر در آینده داشته باشید، اما فعلاً با این بودجه مشخص، این بلندگو گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

هدست

HyperX Cloud Stinger Gaming Headset

HyperX

همچنین داشتن یک هدست  خوب نیز می‌تواند تجربه بهتری از گیمینگ به بسیاری از کاربران ارائه دهد، زیرا خیلی از آن‌ها عادت به استفاده از هدست به‌هنگام بازی دارند که انتخاب ما در این‌جا HyperX Cloud Stinger است.

آنلاین

در این‌جا دو گزینه برای شما وجود دارد، مودم سیمی یا وای‌فای.

Asus PCE-AC56 PCI Wireless Express Adapter

Asus PCE AC56

برای آنلاین شدن از طریق وای‌فای گزینه مناسب این آداپتور است که قیمتی مناسب داشته و تمامی استانداردهای وای‌فای را داراست.

برای آنلاین شدن به‌روش باسیم نیز کابل‌های زیاد با کیفیت‌های مناسب در رنج قیمت کم (زیر ۱۰ دلار) وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

نکاتی در مورد سرهم‌بندی سیستم

سرانجام به بخشی از این مقاله رسیدید که می‌توانید نکاتی راجع به بستن سیستم مدنظر داشته باشید. همه تازه‌کارها هنگام سرهم‌بندی سیستم ممکن است اشتباهاتی داشته باشند که طبیعی است. به‌همین دلیل، در این‌جا دو نکته را برای شما در نظر گرفته‌ایم که ممکن است به‌دردتان بخورد.

نصب سیستم‌عامل از طریق USB

قبلاً در این مقاله گفته شد که از چه سیستم‌عاملی استفاده کنید، اما اکنون می‌خواهیم درباره نصب آن صحبت کنیم. وقتی می‌خواهید سیستم‌عامل را نصب کنید بهتر است از طریق USB این کار را انجام دهید تا هزینه الکی بابت دیسک ندهید.

برای نصب، ویندوز ۱۰ را از طریق USB>Windows 19 Media Creation Tool روی یک حافظه USB 4 گیگابایتی بارگیری کنید. برای این کار نیازمند نرم‌افزار Rufus هستید.

تجهیزات ضداستاتیک

پیش از این اندکی راجع به این قضیه صحبت شد، اما حالا وقت آن است که راه حل را توضیح دهیم. اگر دکل تخلیه شوک الکتریکی نداشته باشید، امکان دارد به‌مرور به سیستم شما آسیب وارد شود. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید از سیم اتصال به زمین استفاده کنید و به این گونه می‌توانید از استرس خراب شدن سیستم خود خلاص شوید. همچنین همان‌طور که گفته شد، یک مچ‌بند ضدالکتریسیته به شما کمک می‌کند تا هنگام مونتاژ قطعات برای شما مشکلی پیش نیاید و الکتریسیته روی شما تاثیر نگذارد.

سخن آخر

یادتان باشد در هنگام مونتاژ و نصب قطعات صبور و آرام باشید. مونتاژ قطعات سیستم شما مانند ساخت یک لگو است. به عبارتی دیگر، تمرکز و هدف خود از این کار را مدنظر داشته باشید. شما با رعایت نکات گفته‌شده و استفاده از سخت‌افزارهایی که معرفی شد، می‌توانید بازی‌های زیادی را با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا کنید و تجربه‌ای همه‌جانبه داشته باشید. مطمئن باشید بهترین گزینه‌ها برای شما مطرح شده است و نیاز به جستجوی دوباره در رابطه با ساخت کامپیوتر گیمینگ با بودجه ۵۰۰ دلاری ندارید. ما مطمئنیم که شما از عملکرد سیستمی که به شما معرفی کردیم راضی بوده و حتی شگفت‌زده خواهید شد.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • محمد حسین گفت:

    سلام . ممنون از مقاله کاملتون . میشه برا بودجه های مختلف هم ازاین مقاله ها منتشر کنین . بودجه من ۵۰ تومنه وازصفرتا صد سیستم ازجمله مانیتور و غیره . به نظرتون تمام بازی های نسل نهم رو میتونم با این بودجه رو همچین سیستمی اجرا کنم ؟

    • درود وقت بخیر. بله از این به بعد چنین مقالاتی رو داریم. روی کامپیوترهای ارزان‌تر و گران‌تر هم تمرکز می‌کنیم
      در مورد بودجه شما؛ به سیستمی که بیلد می‌کنین بستگی داره اما با یک پیش‌بینی درست و استفاده از قطعات مناسب، به احتمال بسیار بالایی قادر به تجربه بازی‌های نسل نهم با بهترین کیفیت باشید.

  • poria گفت:

    منبع قیمتها چیه ؟ / میشه منابع خرید رو هم معرفی کنید ؟ / من به همین تازگی میخواستم با بودجه ۱۲تومن سیستم جمع کنم ولی هیچکدومشون درحد سیستمی که شما با این قیمت معرفی کردید نبودن