اندروید ۱۲ ممکن است زودتر از انتظار منتشر شود - تکفارس 
اندروید ۱۲ ممکن است زودتر از انتظار منتشر شود - تکفارس 

اندروید ۱۲ ممکن است زودتر از انتظار منتشر شود

آرمین مکاری
۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - 18:30
اندروید

با انتشار نسخه پیش‌نمایش اندروید ۱۲، گوگل نشان داده است که زودتر از زمان موعد این نسخه را عرضه خواهد کرد. سال گذشته، گوگل اولین پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید ۱۱ را در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۲۰ منتشر کرد و نسخه نهایی آن نیز ۸ سپتامبر رسماً عرضه شد.

طبق گزارش وب‌سایت ۹to5Google، روز پنجشنبه هفته گذشته برنامه Android Beta Feedback به‌روزرسانی جدید خود را برای اندروید ۱۲ دریافت کرده است. گوگل اولین برنامه بازخورد این سیستم‌عامل را برای نسخه بتای اندروید ۱۰ منتشر کرد. ایده این برنامه این است که به کاربران اجازه دهد بدون نیاز به مراجعه به وب‌سایت گوگل و به راحتی در مورد باگ‌ها، مسائل و مشکلات نسخه بتا به گوگل گزارش دهند. در حالی که گوگل توصیه می‌کند کسانی که برنامه بازخورد بتا را نصب کرده‌اند پس از پایان دوره پیش‌نمایش آن را حذف کنند، برخی کاربران با به‌روزرسانی نسخه ۲٫۱۱ به نسخه ۲٫۱۵ به نسخه بتای اندروید ۱۲ دسترسی پیدا کرده‌اند اما ممکن است بعضی افراد موفق به تجربه آن نشوند.

برنامه دریافت بازخورد اندروید

گوگل در سال‌های قبل، انتشار برنامه مخصوص توسعه‌دهندگان خود را در مارس شروع می‌کرد اما سال گذشته این برنامه در ماه فوریه آغاز شد و امسال نیز به‌نظر می‌رسد شروع دیگری در ماه فوریه جریان داشته باشد. بنابراین کاربران گوشی‌های پیکسل سری ۳ تا ۵ هنگامی که برنامه بتا عمومی اندروید ۱۲ را شروع می‌کنند، باید تصمیم بگیرند که آیا ارزش این را دارد که با اشکالات معمول نسخه‌های بتا مانند تخلیه سریع باتری کنار بیایند تا اولین نفری باشند که در گوشی خود از اندروید ۱۲ استفاده می‌کنند یا خیر. طبق روال سالانه، گوگل دو پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان و به دنبال آن، سه نسخه بتای عمومی را قبل از عرضه نسخه نهایی سیستم‌عامل خود منتشر می‌کند. ویژگی‌های متنوع و کارامدی از اندروید ۱۲ انتظار می‌رود که از بین ‌آن‌ها می‌توان به غیرفعال کردن موقتی برنامه‌ها برای آزادسازی فضای ذخیره اشاره کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید