نسخه قدیمی مرورگر اج از کار خواهد افتاد - تکفارس 
نسخه قدیمی مرورگر اج از کار خواهد افتاد - تکفارس 

نسخه قدیمی مرورگر اج از کار خواهد افتاد

مهدی حلوائی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 23:00
مرورگر اج

ویندوز ۱۰ هنوز هم از دو نسخه مختلف مرورگر اج به همراه مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی می‌کند. با این حال قرار است که تعداد این مرورگرها از سه به دو عدد کاهش یابد چرا که مایکروسافت رسما اعلام کرد که پشتیبانی خود از نسخه قدیمی مرورگر اج را متوقف خواهد کرد.

دو نسخه این مرورگر شامل نسخه جدید اج که بر اساس کرومیم ساخته شده و نسخه‌ی قدیمی اج که در زمان عرضه ویندوز ۱۰ روی آن نصب بود، می‌باشد. اگر شما هم از نسخه جدید اج استفاده می‌کنید بد نیست بدانید که نسخه قدیمی آن در پس زمینه سیستم شما فعال است. با این حال در بروزرسانی بعدی ویندوز که به زودی منتشر خواهد شد، نسخه قدیمی این مرورگر به طور کامل از ویندوز ۱۰ حذف خواهد شد و کاربران فقط می‌توانند از نسخه جدید آن استفاده کنند.

به لطف بسته زبانی که در بیلد نسخه ۲۱H2 ویندوز ۱۰ قرار داشت اطلاعاتی به دست آمد که به حذف احتمالی این مرورگر در بروزرسانی بعدی اشاره می‌کرد. با این حال نسخه قدیمی اج زدوتر از آنچه فکر می‌کردیم و در تاریخ ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) حذف خواهد شد.

توقف پشتیبانی

براساس گزارش سایت C-Net، مایکروسافت تایید کرده که پشتیبانی از مرورگر قدیمی اج در تاریخ ۱۹ اسفند (۹ مارس) متوقف خواهد شد و مرورگر جدید اج در بروزرسانی امنیتی ویندوز ۱۰، که به آن بروزرسانی روز سه‌شنبه (یا بروزرسانی “B”) نیز می‌گویند، در تاریخ ۲۴ فروردین (۱۳ آوریل) در دسترس خواهد بود.

زمانی که این بروزرسانی را نصب کنید، نسخه قدیمی مرورگر اج از ویندوز حذف شده و  نسخه جدید آن نصب می‌شود. همین اتفاق برای کسانی که بروزرسانی ماه مارس (یا بروزرسانی “C”) را نصب کنند، خواهد افتاد.

اگر همین الان مرورگر جدید اج را نصب کرده‌اید نیازی به نگران بودن نیست. این بروزرسانی تغییری در مرورگر شما به وجود نخواهد آورد و تنها نسخه قدیمی آن را حذف می‌کند تا کمی از فضای درایو سیستم خالی شده و باعث روان‌تر شدن آن شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.