بروزرسانی ۸۸ کروم مشکل “آسیب‌پذیری روز صفر” را رفع می‌کند - تکفارس 
بروزرسانی ۸۸ کروم مشکل “آسیب‌پذیری روز صفر” را رفع می‌کند - تکفارس 

بروزرسانی ۸۸ کروم مشکل “آسیب‌پذیری روز صفر” را رفع می‌کند

مهدی حلوائی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 15:30
کروم

بروزرسانی مرورگر کروم به آخرین نسخه در حال حاضر از همیشه مهم‌تر است. نسخه ۸۸٫۰٫۴۳۲۴٫۱۵۰ این مرورگر که در روز پنجشنبه عرضه شد مشکل آسیب‌پذیری آن، که به گفته گوگل به شدت از آن سو استفاده شده است را رفع می‌کند. این بروزرسانی هم اکنون برای سیستم ‌عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس عرضه شده است..

گوگل اعلام کرده است که تا زمانی که اکثر کاربران به این بروزرسانی دسترسی پیدا نکنند، جزییات مشکل CVE-2021-21148 را افشا نخواهد کرد. اما براساس گزارش وبسایت ZDNet، تاریخی که به ادعای گوگل در آن، این مشکل گزارش شده بود ( ۵ بهمن) دقیقا یک روز قبل از آن بود که گروه تحلیل تهدیدهای گوگل، پویش هکرها با اتکا به آسیب‌پذیری موجود در مرورگر کروم را به طور علنی افشا کرد. براساس این گزارش گروهی از هکرهای مستقر در کره شمالی که از پشتیبانی دولت این کشور برخوردارند، بلاگی را برای به تله انداختن اهدافشان راه‌اندازی کردند که دستگاه‌های کابران را حتی اگر از بروزترین نسخه برنامه‌ها استفاده می‌کردند، آلوده می‌کرد.

بدون در نظر گرفتن اینکه این مشکل رفع شده است یا نه، در حال حاضر مهم‌ترین کار اطمینان از بروز بودن مرورگر کروم دستگاهتان است. با این که بروزرسانی این مرورگر به صورت خودکار انجام می‌شود، می‌توانید برای سرعت بخشیدن به این کار در منوی مرورگر روی گزینه “درباره گوگل کروم” کلیک کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید