مایکروسافت کمک‌ مالی به مخالفان انتخابات ۲۰۲۰ را لغو کرد - تکفارس 
مایکروسافت کمک‌ مالی به مخالفان انتخابات ۲۰۲۰ را لغو کرد - تکفارس 

مایکروسافت کمک‌ مالی به مخالفان انتخابات ۲۰۲۰ را لغو کرد

حامد شهرزاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 21:00
microsoft

مایکروسافت اعلام کرد که در مورد انتخابات آینده سال ۲۰۲۲، کلیه کمک‌های اعضای کنگره، مقامات ایالتی و سازمان‌هایی که مخالف اثبات صلاحیت انتخابات سال ۲۰۲۰ بودند یا در تلاش برای لغو انتخابات بودند را به حالت تعلیق در خواهد آورد.

پس از حمله به کاپیتول (عمارت کنگره ایالات متحده آمریکا) در روز چهارشنبه ۱۷ دی (۶ ژانویه)، این شرکت به‌طور موقت کلیه کمک‌های مالی مربوط به کسانی که در این حمله نقش داشته‌اند را به حالت تعلیق درآورد و این شرکت مدتی صبر کرد تا «در مورد تعلیق کمک‌های مالی بیشتر به افرادی که به گواهینامه‌های کالج انتخاباتی رأی مخالف دادند» تصمیم بگیرد. اعلامیه امروز نشان از تصمیم قاطع مایکروسافت در این زمینه است. این یک تصمیم دائمی در زمینه انتخابات است اما فقط برای سیاستمدارانی که سعی در باطل کردن پیروزی رئیس‌جمهور جدید آمریکا یعنی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ را دارند. سایر سیاستمداران همچنان واجد شرایط کمک‌های مالی مایکروسافت خواهند بود.

مایکروسافت همچنین از طرح جدید این شرکت به نام «پروژه پیشرفت دموکراتیک» خبر داده است. هدف این پروژه آن است که کارمندان را به کمک سازمان‌هایی سوق دهد که قصد دارند تا اصلاحات مالی در رقابت‌های انتخاباتی را انجام دهند و از حق رأی مردم محافظت می‌کنند و نه اینکه برای حمایت از سیاستمداران، کمک مالی کنند.

و در آخر، این شرکت همچنین اعلام کرده است که نام PAC را تغییر داده است. PAC قبلاً به‌عنوان کمیته اقدام سیاسی مایکروسافت (MSPAC) شناخته می‌شد. از این به بعد، این گروه کمک‌های داوطلبانه کمیته اقدام سیاسی شرکت مایکروسافت (MSVPAC) نامیده خواهد شد تا ویژگی اصلی این گروه یعنی آنکه به‌طور کامل توسط مشارکت‌های داوطلبانه سهامداران مایکروسافت تأمین می‌شود را بهتر نشان دهد.

مایکروسافت تنها شرکت بزرگ فناوری نیست که تصمیم گرفته است بودجه نمایندگان کنگره که برای باطل کردن نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۰ تلاش کردند را متوقف کند. گوگل در اواخر ژانویه اطلاعیه مشابهی صادر کرد با این مضمون که NetPAC دیگر به هیچ فردی در کنگره‌ که تلاش کند تا نتایج انتخابات این دوره را باطل کند، کمک مالی نخواهد کرد.

سایر شرکت‌های فناوری نیز به‌طور موقت در حال تعلیق کمک‌های مالی خود هستند. همان‌طور که لیست جامع CNN نشان می‌دهد، AT&T، آمازون، ورایزون، کامکست، دل و اینتل همه کمک‌های مالی خود به مخالفان انتخابات را به مدت نامعلوم به حالت تعلیق در آورده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید