کابل‌های شارژ جدید اپل مقاوم‌تر از کابل‌های کنونی این شرکت خواهند بود - تکفارس 
کابل‌های شارژ جدید اپل مقاوم‌تر از کابل‌های کنونی این شرکت خواهند بود - تکفارس 

کابل‌های شارژ جدید اپل مقاوم‌تر از کابل‌های کنونی این شرکت خواهند بود

خشایار جهانی
۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - 08:30
اپل

همان‌طور که خیلی از کاربران آیفون تجربه کرده‌اند، کابل‌های شارژرهای آیفون کیفیت مناسبی نداشته و می‌توان گفت «پارگی سیم» بخشی از ویژگی آن است و بعد از مدتی دیگر کار نخواهند کرد. همچنین به‌مرور زمان این کابل‌های سفید به زرد تغییر رنگ می‌دهند. اما خبر خوش این است که اپل پتنتی را ثبت کرده است که به‌نظر می‌رسد دیگر مشکل کابل‌های شارژ کنونی این شرکت را نخواهد داشت.

این پتنت که اول AppleInsider آن را منتشر کرد ایده‌هایی را نشان می‌دهد که اگر اجرایی شود دیگر کابل به‌راحتی پاره نخواهد شد. در این پتنت ضخامت کابل به همان اندازه است، اما سختی کابل بیشتر شده است. آن‌ها همچنین قرار است که انتهای کابل پوششی به نام «آستین رفع فشار» قرار دهند که آن قسمت نیز به‌آسانی پاره نشود. این آستین کششی از پارگی کابل در اثر خم شدن جلوگیری می‌کند و مطمئناً مفید است، زیرا کابل‌ها در آن قسمت بیشتر خم خواهند شد. ایده اپل برای جلوگیری از پارگی کابل نه‌تنها در انتهای آن، بلکه در کل کابل اجرا می‌شود تا از خطر پارگی تاحدودی مصون بماند.

کابل

فعلاً اپل این ایده را ثبت کرده است و هیچ تضمینی وجود ندارد از این طراحی در کابل‌های آینده استفاده کند. اما ثبت این پتنت نشانه خوبی است که در مورد دوام کابل فکر می‌کنند و امیدواریم که کابل‌های جدید این شرکت را به‌زودی در بازار ببینیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.