دو ویژگی جدید الکسا آمازون مربوط به کرونا و زنگ هشدار - تکفارس 
دو ویژگی جدید الکسا آمازون مربوط به کرونا و زنگ هشدار - تکفارس 

دو ویژگی جدید الکسا آمازون مربوط به کرونا و زنگ هشدار

حامد شهرزاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 21:30
amazon alexa

آمازون در ماه گذشته برخی ویژگی‌های جدیدی را به الکسا اضافه کرده است و موارد مختلف مربوط به Super Bowl و توانایی انجام امور خانگی به‌صورت خودکار را به دستگاه خود افزوده است. اما امروز، این شرکت برخی از ویژگی‌های جدید مربوط به زنگ هشدار و تشخیص کرونا را به کاربران معرفی کرده است. این مهارت‌ها بدون برگزاری مراسم خاصی و به‌تازگی به الکسا اضافه شده‌اند.

البته قبل از این نیز می‌توانستید صدای زنگ هشدار موارد مختلف را با دستگاه الکسا تنظیم کنید اما اکنون، اگر به دنبال تنوع و شنیدن یک زنگ هشدار متفاوت هستید، می‌توانید از صداهای مینیون ها برای صدای زنگ هشدار استفاده کنید. صداهایی شامل اصوات کلاسیک مینیون ها مانند «Peep Peep Peep»، «Banana» یا «Boing Boing Boing» به الکسا اضافه شده‌اند که می‌تواند برای برخی کاربران دوست‌داشتنی باشد.

اکنون، الکسا می‌تواند از صدای فیلم‌ها و انیمیشن‌های متعددی از جمله صداهای انیمیشن‌های دیزنی، باب اسفنجی، پارک ژوراسیک و هری پاتر به‌عنوان زنگ هشدار استفاده کند. می‌توان آن‌ها را با گفتن «Alexa, wake me up to Minions/Jurassic World/Spongebob/etc alarm tone» صدای هشدار را تنظیم کنید. برخی از صداهای زنگ هشدار رایگان هستند و برخی از آن‌ها با خرید درون برنامه‌ای می‌توانند توسعه یابند و برخی دیگر به پول نیاز دارند و قیمت آن‌ها از ۱٫۹۹ دلار شروع می‌شود.

با پرسیدن از دستگاه الکسا می‌توانید صدای زنگ هشدار را برای بیدار شدن اضافه کنید یا می‌توانید در نسخه اندروید اپلیکیشن الکسا، صدای زنگ هشدارهای مختلف را مرور کرده و اضافه کنید. اگر از نسخه iOS اپلیکیشن الکسا استفاده می‌کنید، تنها کافی است لیست را بخوانید و از بلندگوی هوشمند خود یعنی الکسا بخواهید تا آن را نصب کند. به نظر می‌رسد آمازون توانسته است با اپل به توافق برسد تا پرایم ویدیو را به‌صورت کرایه در اختیار آن‌ها قرار دهد، اما متأسفانه پردازش پرداخت مهارت‌های الکسا امکان‌پذیر نیست.

اکنون بیایید تا درباره مهارت‌هایی که ممکن است مفیدتر باشند، صحبت کنیم. الکسا اکنون می‌تواند به شما در یافتن نزدیک‌ترین مکان آزمایش ویروس کرونا یا یافتن محل تزریق واکسن کمک کند. از الکسا بپرسید «Where can I get tested for COVID» و به شما این امکان را می‌دهد تا لیستی از مکان‌های نزدیک را که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید، متوجه شوید. سپس، اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می‌توانید از الکسا بخواهید تا با یکی از این مکان‌ها تماس بگیرد.

اگر به دنبال تزریق واکسن هستید، می‌توانید از فرمان «Alexa find a COVID trial» استفاده کنید و الکسا از داده‌های سازمان تحقیقاتی IQVIA برای جستجوی هر واکسنی در ۳۰ مایلی شما استفاده خواهد کرد. البته این اطلاعاتی است که می‌توانید خودتان از طریق اینترنت آن‌ها را پیدا کنید، اما اگر از دانستن این اطلاعات از طریق آمازون ناراحت نیستید، استفاده از الکسا یک انتخاب مناسب است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید