همکاری آمازون با ۲۰۰۰ دپارتمان پلیس و آتش‌نشانی - تکفارس 
همکاری آمازون با ۲۰۰۰ دپارتمان پلیس و آتش‌نشانی - تکفارس 

همکاری آمازون با ۲۰۰۰ دپارتمان پلیس و آتش‌نشانی

محمدحسین فرقانی
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 17:30
رینگ آمازون

شرکت «رینگ» (Ring) یکی از چندین شرکت زیرمجموعه و تابعهٔ آمازون است که محوریت کارش معرفی و ساخت محصولات جدید برای امنیت مسکن و املاک شخصی است. این شرکت تولیدکنندهٔ محصولات امنیتی از قبیل دوربین‌های مداربسته و نیز اپلیکیشن‌هایی برای اداره و کنترل‌شان (مثل برنامهٔ Neighbors) است.

این شرکت هم‌اکنون تقریباً با همهٔ دپارتمان‌های پلیس و آتش‌نشانی  سرتاسر آمریکا در حال همکاری است. تنها ایالاتی که از سیستم رینگ برای تأمین امنیت بهره نمی‌برند، ایالات «مونتانا» و «وایومینگ» هستند. براساس گزارشات منتشرشده از سوی «فایننشال تایمز» (Financial Times)، آمار شرکت رینگ نشان می‌دهد بیشتر از ۱۱۸۹ دپارتمان در سال ۲۰۲۰ به این همکاری بین آمازون و پلیس آمریکا پیوستند تا تعداد کل دپارتمان‌هایی که از این سرویس استفاده می‌کنند را به ۲۰۱۴ دپارتمان برسانند. این اعداد در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۱۸ به‌ترتیب تنها ۷۰۳ و ۴۰ دپارتمان بودند.

طی این همکاری، به مأمورین قانون این دسترسی داده می‌شود تا از تصاویر و ویدیوهای ضبط‌شده برای تحقیق‌ها و بررسی‌هایشان استفاده کنند.

فایننشال تایمز همچنین گزارش می‌دهد در طول سالی که گذشت، مأمورین قانون در ۲۲۳۳۵ مورد خواستار تصاویر ضبط‌شده توسط سیستم رینگ شدند. در مواردی هم که صاحب و مالک رینگ اجازهٔ استفاده از سیستمش را به مأمورین نمی‌داد، حکم دادگاه آنها را وادار به تحویل مدارک می‌کرد. این اتفاق در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹۰۰ بار رخ داد.

حامیان امنیت شخصی افراد اخیراً نگرانی‌های خود دربارهٔ این موضوع را با رسانه‌ها در میان گذاشته‌اند. گاهی برنامهٔ Neighbors رینگ از سوی افراد به دلیل گزارش‌ها و مباحث نژادپرستانه مورد انتقاد قرار گرفته‌است. این اپلیکیشن به کاربران رینگ این اجازه را می‌دهد تا با اطرافیانشان ویدیوهایی به اشتراک بگذارند. گزارشی نیز از سوی NBC در فوریه سال گذشته این ایده را بیان و ثابت کرد که در بسیاری از اوقات، مدارک ارائه‌شده توسط سیستم رینگ به هیچ وجه کمکی به حل مسائل جنایی مهم نکرده و در بهترین حالت، می‌تواند یک دزدی ساده (مثلا دزدیده‌شدن یک بستهٔ پستی از درب در خانه‌تان) را حل کند.

رینگ ماه گذشته خبر از رمزگذاری سرتاسری (end-to-end encryption) برای ویدیوهایش داد. در این نوع رمزگذاری، تنها افراد دو طرف ارتباط، قادر به خواندن پیام‌ها هستند و شنود کلیدهایی که برای رمزگذاری مکالمه استفاده می‌شود برای هیچ فردی از جمله رساننده خدمات اینترنتی و ارائه دهندگان خدمات مخابراتی امکان‌پذیر نخواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید