افزونه The Great Suspender کروم مسدود شد - تکفارس 
افزونه The Great Suspender کروم مسدود شد - تکفارس 

افزونه The Great Suspender کروم مسدود شد

حامد شهرزاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - 10:08
گوگل کروم

ظاهراً گوگل افزونه The Great Suspender را برای مرورگر کروم مسدود کرده است و اکنون کاربرانی که هنوز این افزونه را در کروم دارند پیامی را دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه مرورگر غیرفعال است زیرا حاوی بدافزار است. همچنین، این افزونه از فروشگاه کروم حذف شده است. پیوندهای آن هم‌اکنون ارور ۴۰۴ را نشان می‌دهد که به معنی آن است که چنین صفحه وبی یافت نمی‌شود. برخی از مردم نگران از دست دادن این افزونه و قابلیت‌های مربوط به آن هستند، اما کاربران ردیت راهی برای بازیابی برگه‌های مربوط به این افزونه پیدا کرده‌اند. این خبر از طریق میشال رحمان و از وب‌سایت XDA-Developers منتشر شده است.

The Great Suspender یک افزونه مناسب برای مدیریت حافظه رم گوگل کروم بود

The Great Suspender یک افزونه بسیار مفید بود حداقل تا قبل از اینکه به‌عنوان بدافزار شناخته شود. این افزونه به‌طور خودکار برگه‌هایی را که مدتی استفاده نکرده‌اید بسته و آن‌ها را با یک صفحه خاکستری خالی جایگزین می‌کرد. به‌محض اینکه به برگه‌ها باز می‌گشتید، می‌توانستید برای بارگیری مجدد آن‌ها به وضعیت اصلی خود کلیک کنید. با توجه به اینکه مرورگر کروم تمایل زیادی به استفاده از حافظه رم رایانه دارد، این افزونه روشی آسان برای کارکرد سریع‌تر و سبک‌تر مرورگر بود بدون اینکه مجبور شوید برگه‌های قدیمی را ببندید.

افزونه The Great Suspender کروم

اگر از این افزونه استفاده می‌کردید و می‌خواهید برگه‌ها را بازیابی کنید، به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهد. البته ممکن است مراحل کار کمی زمان‌گیر باشد. اگر برگه‌های مورد نظر هنوز باز هستند، می‌توانید به آن‌ها رفته و روی نوار URL کلیک کنید. یک متن حاوی موارد زیاد مانند متن زیر وجود خواهد داشت:

chrome-extension://klbibkeccnjlkjkiokjodocebajanakg/suspended.html#ttl=%22Dawn%22%20Dario%20Marianelli%20(Pride%20%26%20Prejudice)%20Piano%20solo%20%26%20Tutorial%20-%20P.%20Barton%20-%20YouTube&pos=0&uri=https://www.youtube.com/watch?v=RJXGLl_sEDU

آخرین بخش این متن در واقع آدرس صفحه‌ای است که در آن هستید. همه‌چیز را قبل از URL حذف کرده و انتر را فشار دهید تا صفحه به شکل اصلی خود بازگردد.

کاربر ردیت با نام avatar_ENG نیز کشف کرده است که با جستجو در تاریخچه کروم نیز می‌توانید این برگه‌ها را بازیابی کنید. روند کار به‌طور کلی مانند روند فوق است: شما آی دی افزونه klbibkeccnjlkjkiokjodocebajanakg را جستجو می‌کنید، سپس برگه را باز کرده و مطالب نامربوط را حذف می‌کنید. این موضوع می‌تواند یک روند آزاردهنده باشد، اما بهتر از از دست دادن هر کار یا برگه‌هایی است که باز کرده بودید.

در مورد این موضوع هنوز نه سازنده و مالک مرورگر کروم یعنی گوگل و نه توسعه‌دهندگان این افزونه پاسخی برای بازیابی برگه‌ها و موارد مربوطه نداده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید