توقف به‌روزرسانی نرم‌افزاری تعدادی از گوشی‌های سامسونگ - تکفارس 
توقف به‌روزرسانی نرم‌افزاری تعدادی از گوشی‌های سامسونگ - تکفارس 

توقف به‌روزرسانی نرم‌افزاری تعدادی از گوشی‌های سامسونگ

مهدی ملکی
۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - 20:00
سامسونگ

طبق معمول وقتی مدت زیادی از زمان عرضه گوشی‌های هوشمند می‌گذرد، تعداد به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آن‌ها کمتر می‌شود. حال این موضوع برای چند عدد از گوشی‌های هوشمند سامسونگ رخ خواهد داد.

گلکسی J3 نسخه Pop و Emerge، گلکسی A7 2017، گلکسی A5 2017 و گلکسی A3 2017 از این پس دیگر هیچ‌گونه به‌روزرسانی امنیتی را دریافت نخواهند کرد. در واقع این محصولات تاکنون هم پشتیبانی خوبی را دریافت کرده‌اند. هر ۴ دستگاه مذکور چهار سال پیش در ماه ژانویه ۲۰۱۷ میلادی به بازار عرضه شدند.

با این حال اخبار دیگری هم در این‌باره وجود دارد. سامسونگ گلکسی A8 2018 از این به بعد به جای دریافت به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه، هر سه ماه این به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهد کرد. با این وجود گلکسی A8s که در همان سال منتشر شد، در دسته‌بندی «دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی معمولی» قرار گرفته است؛ این به معنای آن است که گوشی مذکور در تاریخ و زمان‌های به خصوصی به‌روزرسانی دریافت نمی‌کند و تنها هر چند وقت این فرایند رخ خواهد داد.

شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هرگز تضمین نمی‌کنند که مدت بسیار طولانی از محصولات خود پشتیبانی کنند و این موضوع به ویژه در مدل‌های اقتصادی، شدیدتر به نظر می‌رسد. برای مثال تایید شده است که گلکسی A12 و گلکسی M12 که در دسته گوشی‌های هوشمند پایین‌رده و اقتصادی طبقه‌بندی می‌شوند، از روز عرضه با به‌روزرسانی‌های سه‌ماهه پشتیبانی خواهند شد.

البته این موضوع در مورد گلکسی M12 به تایید قطعی نرسیده است (زیرا شاهد معرفی رسیم آن نبوده‌ایم!) اما انتظار می‌رود که در هفته آینده افزون بر رونمایی از آن، شاهد تایید این چنین موضوعاتی نیز باشیم. در واقع ما مدت‌ها است که در مورد گوشی رو به عرضه گلکسی M12 می‌شنویم و حال به نظر می‌رسد که تولید انبوه این دستگاه در کارخانه‌های «نویدا» و هند سامسونگ شروع شده است. تصاویر غیررسمی این گوشی هوشمند موارد قابل توجهی را نمایان می‌کنند.

سامسونگ گلکسی M12

اولین تصویر نحوه جای گیری نمایشگر در محل خود را فاش می‌کند و نشان می‌دهد که این گوشی از بریدگی V شکل جهت قرار دادن دوربین سلفی استفاده خواهد کرد؛ با توجه به شایعات پیشین این‌گونه انتظار می‌رود که دستگاه مورد بحث همراه با نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED، بریدگی Infinity-V مرسوم در برخی محصولات سامسونگ و رزولوشن HD+ به بازار عرضه شود.

تصاویر دیگر علامت‌گذاری‌های M12 روی قاب پلاستیکی و درگاه ورودی سیم‌کارت را نشان می‌دهند. گزارش‌های قبلی اشاره کرده بودند که این گوشی احتمالاً با پردازنده اگزینوس ۸۵۰، ۳ گیگابایت رم، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، دوربین چهارگانه و اندروید ۱۱ به بازار عرضه شود. کاملاً مشخص است که گلکسی M12 از درگاه USB-C و جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری هم بهره‌مند خواهد بود. شما می‌توانید با دنبال کردن وب‌سایت تکفارس در روزهای آتی، به اطلاعات قابل توجهی دست یابید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید