تلفن همراه خود را به یک دفتر کار شخصی تبدیل کنید؛ بهترین اپ‌های کاری - تکفارس 
تلفن همراه خود را به یک دفتر کار شخصی تبدیل کنید؛ بهترین اپ‌های کاری - تکفارس 

تلفن همراه خود را به یک دفتر کار شخصی تبدیل کنید؛ بهترین اپ‌های کاری

معرفی بهترین اپ‌های کاری - کار

با وجود پیشرفت فناوری و استفاده‌ی فوق‌العاده زیاد از تلفن‌های همراه و دیگر وسایل الکترونیکی قابل‌حمل، قطعاً منطقی به نظر می‌رسد که بخواهیم گوشی‌های تلفن همراه خود را به نوعی دفتر کار قابل‌حمل تبدیل کنیم. شاید در ابتدا کمی عجیب و غیرواقعی به نظر برسد، اما امروزه برنامه‌های مختلف توسعه‌دهندگان متعدد حوزه‌ی برنامه‌های کاربردی تلفن‌های همراه، کار را به جایی رسانده‌اند که می‌توانید تمام‌کارهای خود را تنها با داشتن یک گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت انجام دهید.

برنامه‌های موجود در زمینه‌های مختلف از جمله تحصیل و کار، به قدری گسترش و توسعه یافته‌اند که بتوان بسیاری از آن‌ها را حتی در زمینه‌هایی فراتر از آن چیزی که هستند استفاده کرد. بسیاری از اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله ممکن است در نگاه اول کمی غیرمعمول و خارج از حالت استاندارد و رسمی اپلیکیشن‌های کاری به‌نظر برسند؛ اما ملاک اصلی در انتخاب اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله، ویژگی‌های کلیدی و منحصربه‌فرد آن‌هاست که کاربرد زیادی دارند و تنها در این اپلیکیشن‌ها یافت می‌شوند.

در ادامه و در چندین بخش شاهد برنامه‌هایی خواهیم بود که تا حد امکان می‌توانند محیط تلفن همراه شما را تبدیل به یک میز کار هوشمند قابل‌حمل کنند. قطعاً برنامه‌های تخصصی مانند برنامه‌های مرتبط با ترجمه یا نقشه‌کشی و… به دلیل جامع بودن این مقاله، در فهرست‌های ما حضور ندارند و تنها به بررسی اپلیکیشن‌هایی خواهیم پرداخت که تقریباً هرکسی می‌تواند از آن‌ها برای کار خود بهره ببرد.

۱- مدیریت زمان

بدون هیچ شکی، مهم‌ترین رکن در انجام کارهای مختلف، مدیریت زمان است. با اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در این بخش،‌ می‌توانید تا حد زیادی به مدیریت کردن زمان انجام کارهای خود بپردازید و در سطوح بالاتر، حتی به ذخیره‌ی زمان‌های ازدست‌رفته و افزایش حجم انجام کار در مدت‌زمانی کوتاه‌تر نیز دست بیابید.

سه اپلیکیشن معرفی‌شده در این بخش، در دسته‌ی ابزارهای مدیریت زمانی قرار می‌گیرند که با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف به افزایش تمرکز شما در زمان انجام کار پرداخته و بسته به هر اپلیکیشن، ویژگی‌های مختلفی را نیز ارائه می‌دهند که می‌توانید بنا بر سلیقه‌ی خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از اپلیکیشن‌های موجود در این بخش دارای ویژگی‌هایی باشند که از حوزه‌ی مدیریت زمان خارج است، ولی با این حال ذکر شدن این موارد در این بخش کاملا بر اساس توانایی‌های عملکردی این اپلیکیشن‌ها در حوزه‌ی مدیریت زمان و تمرکز کاربران بوده است.

 Focus To-Do

Focus To-Do اپلیکیشن مدیریت کار

شاید اگر به دنبال برنامه‌ای برای ثبت کردن زمان‌های ازدست‌رفته‌ی خود در طول روز باشید، هیچ برنامه‌ای نتواند بهتر از Focus To-Do به شما کمک کند. مهم‌ترین ویژگی Focus To-Do توانایی این برنامه در ثبت زمان‌هایی است که به‌طور جزی به هریک از کارهای خود اختصاص می‌دهید. با وجود یک بخش کاملاً جداگانه برای ثبت گزارش‌های مربوط به زمان‌های اختصاص داده شده به هر فعالیت، می‌توانید به‌راحتی بازدهی خود در بازه‌های زمانی متفاوت را مشاهده کنید.

علاوه بر این‌ها، Focus To-Do دارای امکاناتی از جمله مسدودکننده‌ی برنامه‌ها است که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام اجرای تایمر این برنامه، تنها به تعدادی برنامه‌ی انتخاب‌شده دسترسی داشته باشید و باقی برنامه‌ها تا پایان زمان تعیین‌شده قفل باشند. Focus To-Do مانند دیگر برنامه‌های این دسته از تکنیک Pomodoro همراه با بازه‌های زمانی قابل شخصی‌سازی استفاده می‌کند. در نهایت و به‌عنوان یکی دیگر از مزیت‌های این برنامه، می‌توان به قابلیت مدیریت برنامه‌های زمانی اشاره کرد که این برنامه را به اپلیکیشنی همه‌کاره تبدیل می‌کند.

Focus To-Do برای اندروید و iOS در دسترس است.

 Timely

 Timely

هنگامی‌که بحث سادگی و سهولت استفاده در کار پیش می‌آید، Timely نه‌تنها به‌عنوان یکی از بهترین‌های این بخش شناخته می‌شود، بلکه با وجود توانایی این اپلیکیشن در استفاده‌ی حداکثری از داده‌های دریافت شده از تلفن همراه، می‌توانید به بهترین برنامه‌ی ممکن برای استفاده از زمان خود برسید. در کنار این‌ها، دستیار هوش مصنوعی را نیز در نظر بگیرید که در اکثر بخش‌های برنامه به یاری شما خواهد شتافت.

در کنار این موارد، Timely دارای رابط کاربری بسیار ساده و قابل‌درکی است که می‌توان به‌راحتی در تمامی بخش‌های آن جابه‌جا شد و علاوه بر این‌ها، دارای جدول زمان‌بندی خاصی است که به نوعی امضای این اپلیکیشن به شمار می‌رود. در کنار تمامی این‌ها، سیستم پیشرفته‌ی جزییات بندی و مدیریت برنامه‌های کاری را نیز قرار دهید تا یکی از بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت زمان تلفن همراه را در دست داشته باشید.

Timely برای اندروید و iOS در دسترس است.

Focus Keeper

 Timely

با وجود تنوع فراوان در اپلیکیشن‌های مدیریت زمان و امکانات مختلف و فراوانی که هریک از این اپلیکیشن‌ها ارائه می‌کنند، شاید از خود بپرسید که چرا باید از برنامه‌ای مانند Focus Keeper استفاده کرد؟ پاسخ بسیار ساده است: بسیاری از افراد تنها به یک مدیریت کننده‌ی زمان احتیاج دارند نه یک برنامه‌ی پیچیده و پر از ویژگی‌هایی که شاید هیچ‌گاه از آن‌ها استفاده نکنند.

تمام ویژگی‌های Focus Keepr را می‌توان در یک تایمر دارای قابلیت شخصی‌سازی و یک صفحه‌ی گزارش کلی و بسیار ساده خلاصه کرد. درواقع Focus Keepr ساخته‌شده تا با دیگر برنامه‌های مربوط به مدیریت برنامه و فعالیت‌ها و… در یک مجموعه قرار بگیرد و بدون نیاز به هیچ پیچیدگی خاصی و به‌راحتی، دسترسی شما را به یک برنامه‌ی زمانی کاملاً شخصی‌سازی‌شده فراهم می‌کند.

Focus Keepr برای اندروید و iOS در دسترس است.

۲- مدیریت کارها

کار کردن بانظم و ترتیب یعنی مدیریت بخش‌ها و برنامه‌های کوچکی که در نهایت پروژه‌ای بزرگ را تشکیل می‌دهند. اپلیکیشن‌های مدیریت برنامه‌ها (task managers) دارای ویژگی‌های کاربردی بسیاری هستند که به شما اجازه‌ی ایجاد روابط مختلف در میان برنامه‌های کاری و ایجاد ترتیب خاصی برای آن‌ها را می‌دهد.

هریک از این برنامه‌ها دارای یک ویژگی خاص است که باعث می‌شود تا کاربران مختلف بنا بر استفاده و نیاز خودشان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنند. با این حال تمامی این برنامه‌ها قابلیت مدیریت برنامه‌های زمانی شما و اطلاع‌رسانی و به اشتراک‌گذاری برنامه‌های زمانی با دیگران را در خود جای داده‌اند.

 Trello

Trello

قطعاً Trello یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های رایگان حوزه‌ی مدیریت پروژه و برنامه‌های کاری است. با این حال ممکن است بسیاری از ویژگی‌های جزی این برنامه مطلع نباشند. در اصل، Trello بر اساس اضافه کردن کارت‌هایی که شامل فعالیت‌های موجود در برنامه‌ی زمانی شما هستند، می‌تواند پروژه‌ی مشترک یا برنامه‌ی زمانی کاملاً شخصی شما را مرتب کند. رابط کاربری جذاب و خاص این سرویس و رایگان بودن آن، از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که Trello را به یکی از بهترین‌های این بخش تبدیل می‌کنند.

اپلیکیشن موبایل ترلو دارای یک ویجت کاملاً هوشمند است که تقریباً اصلی‌ترین ویژگی اپلیکیشن این برنامه محسوب می‌شود. رابط کاربری ساده‌ی این ویجت می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌ها برای کسانی که زمان کمی برای مرور برنامه‌های روزانه‌ی خود دارند محسوب شود. وجود گروه‌های مدیریتی، انواع برچسب‌ها، قابلیت شخصی‌سازی فوق‌العاده، پشتیبانی هم‌زمان از چندین کاربر در یک پروژه و دسترسی آسان به این سرویس از ویژگی‌های اصلی Trello محسوب می‌شوند.

Trello برای اندروید و iOS در دسترس است.

Todoist

Todoist

اگر به دنبال یک لیست کوتاه و در عین حال پر جزییات از برنامه‌های پیش روی خود دارید و مهم‌تر از آن، اگر به دنبال اضافه کردن سریع برنامه‌های متعدد خود در حین انجام کارهای مهم‌تر هستید، بدون شک به Todoist نیاز دارید. رابط کاربری جمع‌وجور و فهرست‌وار این اپلیکیشن این اجازه را به شما می‌دهد تا بتوانید به‌سرعت تمامی کارهایی که نیاز به انجام شدن دارند را در یک نگاه مرور کنید و با وجود هشدارهای یادآوری این برنامه، هیچ‌چیز را از دست ندهید.

علاوه بر این‌ها، Todoist دارای یک سیستم به اشتراک‌گذاری برنامه‌های کاری نیز هست که می‌تواند این برنامه را به نوعی اپلیکیشن مدیریت پروژه نیز تبدیل کند. قابلیت کاربردی دیگری هم که در Todoist قرار گرفته، قابلیت habit tracker است که به شما این اجازه را می‌دهد تا با کمک این برنامه عادات مختلفی که قصد کسب کردنشان را دارید به دست آورید.

Todoist برای اندروید و iOS در دسترس است.

Google Tasks

Google Tasks

می‌توانید مطمئن باشید که اپلیکیشن‌های گوگل در لیست پیش روی ما جایگاه‌های زیادی را به خود اختصاص داده‌اند و برای شروع، بهتر است تا از Google Tasks شروع کنیم. شاید مهم‌ترین ویژگی Google Tasks، هماهنگی فوق‌العاده‌ی این برنامه با دیگر برنامه‌های منتشرشده از سوی گوگل باشد. مهم نیست که بخواهید ایمیل‌های خود را تبدیل به برنامه‌ی کاری کنید و یا در هنگام چک کردن تقویم تلفن همراه خود به دنبال کارهای انجام‌نشده‌ی خود باشید؛ درهرصورت، Google Tasks می‌تواند خود را تقریباً با هر برنامه‌ی مرتبطی از سوی گوگل مرتبط کند.

رابط کاربری سفیدرنگ این برنامه و وجود جزییاتی از جمله قابلیت اضافه کردن زیرمجموعه به برنامه‌های کاری و تبدیل کردن آن‌ها به کارهایی چندمرحله‌ای از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این برنامه به شمار می‌روند. با این حال نیازی به اشاره به موضوع نیست که این برنامه بیشتر مناسب کاربران سیستم‌عامل اندروید است.

Google Tasks برای اندروید و iOS در دسترس است.

۳- یادداشت‌برداری

شاید در ابتدا لفظ یادداشت‌برداری کمی پیش پا افتاده به نظر برسد و شما را به یاد دوران مدرسه بیندازد؛ اما حقیقت این است که برنامه‌های یادداشت‌برداری معمولاً اجازه‌ی ثبت پوشه‌هایی با داده‌هایی عظیم و قابلیت شخصی‌سازی بالا را به شما می‌دهند که می‌توانید به‌راحتی از آن‌ها برای نظم دادن به بایگانی‌های خود استفاده کنید.

اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در این بخش اکثراً در کنار ویژگی بنیادی یادداشت‌برداری سریع و بدون دردسر، دارای توانایی ساخت پوشه‌های گسترده‌ای هستند که می‌توان از آن‌ها به‌عنوان بایگانی‌های رسمی نیز استفاده کرد. گذشته از این، مجازی بودن این بایگانی‌ها اجازه‌ی شخصی‌سازی بیشتری را به شما می‌دهد و دیگر با محدودیت فضایی بایگانی‌های فیزیکی روبه‌رو نخواهید بود.

 OneNote

OneNote

بدون لحظه‌ای تأمل، می‌توان گفت که OneNote کامل‌ترین و پیشرفته‌ترین برنامه‌ی یادداشت‌برداری موجود برای تلفن‌های همراه است. اپلیکیشن نام‌آشنای OneNote که سال‌هاست توسط مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، به شما اجازه‌ی ساخت یک پوشه، جزوه، دفترچه‌ی یادداشت و یا هر چیز دیگری که نیاز به ثبت و یادداشت شدن داشته باشد را می‌دهد. مهم نیست که محتوای مدنظر شما چه فرمتی دارند: تصاویر، کلیپ‌ها، نوشته‌ها، فایل‌های صوتی، نمودارها، فرمت‌های پشتیبانی شده در مایکروسافت آفیس و بسیاری از محتوا دیگر، همگی به‌راحتی در پوشه‌ی کار شما قرار خواهند گرفت.

در کنار تمامی این‌ها، OneNote اجازه‌ی به اشتراک‌گذاری این یادداشت‌ها با دیگران، در میان دستگاه‌های مختلف و حتی به‌صورت تحت وب را نیز می‌دهد تا از هیچ نظر دغدغه‌ای نداشته باشید. حتی درصورتی‌که نیاز به ساخت چندین پوشه‌ی مختلف با زیرمجموعه‌های مختص به آن‌ها باشید نیز بازهم OneNote به‌راحتی این کار را برای شما انجام خواهد داد.

OneNote برای اندروید و iOS در دسترس است.

Evernote

Evernote

احتمالاً اگر سابقه‌ی استفاده‌ی زیادی از تلفن‌های همراه هوشمند داشته باشید، به‌خوبی با Evernote آشنا هستید. اگر OneNote‌ برنامه‌ی مناسب ساخت پوشه و بایگانی باشد، Evernote کاربردی‌ترین دفترچه‌ی یادداشتی است که می‌توانید پیدا کنید! با وجود قابلیت‌های فراوان Evernote از جمله یادداشت بر روی تصاویر، اشتراک یادداشت‌ها و تقریباً هرگونه فرمت یادداشتی که در یک دفترچه‌ی یادداشت نیاز دارید، می‌توانید مطمئن باشید که هیچ‌گاه از هیچ سمتی کمبودی احساس نخواهید کرد. Evernote ساخته‌شده تا هم در زمینه‌ی نوشتن یادداشت‌های طولانی و هم در زمینه‌ی یادداشت‌برداری سریع به‌طور کامل خود را با نیازهای شما منطبق کند.

 

در کنار این‌ها، Evernote هم به‌صورت رایگان و هم به‌صورت اشتراکی در دسترس است که قطعاً با استفاده از اشتراک پولی این برنامه می‌توانید امکانات بیشتری را در دسترس داشته باشید. علاوه بر تمامی این موارد، جامعه‌ی کاربری بزرگ Evernote و سابقه‌ی فوق‌العاده طولانی این برنامه در پلتفرم‌های مختلف را نیز در نظر بگیرید تا خیالتان از وجود هرگونه مشکلی در یادداشت‌برداری با استفاده از Evernote راحت باشد.

Evernote برای اندروید و iOS در دسترس است.

 NOTEBOOK – Take Notes, Sync

 NOTEBOOK - Take Notes, Sync

به‌طور خیلی خلاصه NOTEBOOK، یکی از ساده‌ترین دفترچه یادداشت‌های موجود در استورهای موبایل است که در عین سادگی، از قابلیت‌هایی فراوانی از جمله چک‌لیست و اضافه کردن ویس و تصویر به متن یادداشت بهره می‌برد. اگر تنها چیزی که از یک برنامه‌ی یادداشت‌برداری می‌خواهید عملکرد سریع و در عین حال جزییات کامل باشد، NOTEBOOK یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی است که می‌توانید پیدا کنید.

وجود دسته‌بندی‌های مختلف برای یادداشت‌ها، قابلیت قفل‌گذاری، افزودن فایل‌های متنوع، قابلیت افزودن یادداشت‌های تصویری و موارد دیگری که همگی از کاربردی‌ترین بخش‌های یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری هستند، NOTEBOOK را به یکی از کاربردی‌ترین برنامه‌های این حوزه مبدل می‌سازند.

NOTEBOOK – Take Notes, Sync برای اندروید و iOS در دسترس است.

۴- فضای ابری

مهم نیست که شغل شما یک شغل گروهی باشد یا یک شغل شخصی؛ اگر قرار است به اسناد و مدارک و نوشته‌ها و هزاران محتوای دیگر دسترسی داشته باشید، فضای ابری مهم‌ترین موردی است که باید در نظر بگیرید. فضای ابری نه‌تنها اجازه‌ی اشتراک انواع محتوا در اینترنت را به شما می‌دهد،‌ بلکه به دلیل نداشتن محدودیت مکانی، باعث تضمین امنیت فایل‌های شما و دسترسی آسان به آن‌ها نیز می‌شود.

تمامی برنامه‌های معرفی‌شده در این بخش دارای نسخه‌ی تحت وب نیز هستند؛ اما استفاده از آن‌ها به‌صورت اپلیکیشن‌های موبایل نه‌تنها سرعت شما را بالا می‌برد، بلکه این امکان را نیز به شما می‌دهد که بتوانید تمامی داده‌ها و اطلاعات مدنظر خود را از دیگر برنامه‌های معرفی‌شده در این مقاله به‌طور مستقیم در فضای ابری مدنظر خود آپلود کنید. علاوه بر این، بسیاری از برنامه‌های سرویس‌های ابری، در صورت نصب شدن امکانات بیشتری را ارائه می‌دهند.

 MEGA

MEGA

یکی از مشهورترین پلتفرم‌های ابری و آپلود فایل که برای سال‌های متمادی توسط جامعه‌ی کاربری گسترده‌ای استفاده می‌شود. MEGA در سرویس رایگان خود تا ۵۰ گیگابایت فضای ابری رایگان را در اختیار شما می‌گذارد که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی نیازهای خود به فضای ابری برای فایل‌های کاری را رفع کنید. علاوه بر این، اشتراک‌های پولی این سرویس تا ۱۶ ترابایت فضای ابری را نیز شامل می‌شوند که بنا به نیاز خود می‌توانید به‌صورت ماهانه یا سالانه نیز از آن‌ها استفاده کنید.

MEGA یکی از پرطرفدارترین وب‌سایت‌های اشتراک ابری به‌حساب می‌آید که در طول سالیان متمادی، اعتبار زیادی را کسب کرده است. از ویژگی‌های نسخه‌ی اندروید این سرویس می‌توان به وجود قابلیت چت و مکالمه در عین ارسال فایل، قابلیت سینک کردن تصاویر و ویدیوهای روی تلفن همراه بر روی حافظه‌ی ابری مختص به‌حساب کاربری خودتان اشاره کرد.

MEGA برای اندروید و iOS در دسترس است.

 Google Drive

Google Drive

ممکن نیست که یکی از کاربران اندروید باشید و تابه‌حال با گوگل درایو کار نکرده باشید. Google Drive که یکی از شناخته‌شده‌ترین سرویس‌های ذخیره‌ی فایل ابری به‌حساب می‌آید، به‌طور پیش‌فرض بر روی گوشی‌های اندرویدی حضور دارد و تقریباً بدون هیچ محدودیتی، می‌توانید به آپلود فایل‌های خود در این پلتفرم بپردازید. جالب‌تر این که این پلتفرم علاوه بر اجازه‌ی آپلود فایل‌ها، اجازه‌ی بررسی و حتی ویرایش برخی از آن‌ها در صورت کم‌حجم بودن را نیز به کاربران می‌دهد.

تطابق سرویس Google Drive با برنامه‌هایی مانند Google Docs و Google Pics و سرویس‌های انحصاری گوگل مانند Gmail، باعث افزایش سهولت استفاده و هماهنگ کردن این برنامه‌ها با یکدیگر نیز می‌شود. شما می‌توانید به‌راحتی از هریک از اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل فایل‌های مدنظر خود را در گوگل درایو آپلود و در دستگاه‌های دیگر، آن‌ها را بدون نیاز با بارگیری مشاهده و ویرایش کنید. رایگان و پیش‌فرض بودن این سرویس نیز یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند شما را مجاب کند تا به استفاده از سرویس ابری رایگان گوگل بپردازید.

Google Drive برای اندروید و iOS در دسترس است.

OneDrive

OneDrive

OneDrive سرویس نسبتاً جدید مایکروسافت در عرصه‌ی اشتراک ابری محسوب می‌شود. OneDrive محیطی تقریباً شبیه به محیط ویندوز دارد و به‌طور پیش‌فرض نیز در ویندوز و به‌عنوان درایوی جداگانه قرار گرفته است. با این حال مایکروسافت تنها به این موضوع راضی نبوده و OneDrive را برای تلفن‌های هوشمند نیز عرضه کرده است. این سرویس اشتراک ابری که مانند دیگر موارد این لیست به‌طور رایگان عرضه می‌گردد، توانایی ذخیره‌سازی تقریباً هر نوع فایلی را در خود دارد.

شاید در ابتدا استفاده از OneDrive برای بسیاری چندان جذاب نباشد؛ اما برای کسانی که به میزان زیادی از رایانه‌ی شخصی خود به‌عنوان ابزار کار استفاده می‌کنند و در عین حال تلفن همراه آن‌ها یکی از ابزارهای کاریشان به شمار می‌رود، OneDrive تقریباً بهترین گزینه است. استفاده از این سرویس شاید چندان به‌راحتی دو مورد قبلی نباشد اما باوجوداین موضوع نیز می‌توان به OneDrive به چشم یکی از قابل‌اعتمادترین اپلیکیشن‌های اشتراک ابری موجود در استورهای تلفن‌های همراه نگاه کرد.

OneDrive برای اندروید و iOS در دسترس است.

۵- اسناد

شاید استفاده از اسناد کمی بستگی به شغل شما نیز داشته باشد؛ اما درهرصورت نمی‌توان منکر این شد که کسی که قصد تبدیل تلفن همراه خود به یک میز کار شخصی را دارد، به‌طورقطع از اسناد نیز در کار خود استفاده می‌کند. منظور از اسناد هرگونه سند دیجیتالی دارای فرمت‌هایی از جمله فرمت‌های معروف مایکروسافت آفیس از جمله ورد، پاورپوینت، اکسل و… است که کاربردهای مختلف زیادی دارند.

برنامه‌های این بخش علاوه بر اینکه نوعی مرورگر سند محسوب می‌شوند، توانایی به اشتراک‌گذاری و ویرایش اسناد مختلف را نیز به شما می‌دهند. شاید در ابتدا با خود بگویید که چرا تا وقتی که کامپیوتر وجود دارد باید از تلفن همراه برای ویرایش اسناد استفاده کرد؟ که اینجا باید این نکته را یادآور شویم که ترجیحاً در صورت دسترسی نداشتن به یک رایانه‌ی شخصی از این برنامه‌ها برای ویرایش فایل استفاده شود.

Microsoft Office

Microsoft Office

چه چیزی بهتر از مایکروسافت آفیس برای نمایش و ویرایش اسناد دیجیتالی؟ مجموعه‌ی Microsoft Office از اکثر فرمت‌های دیجیتالی پشتیبانی می‌کند و محیطی مدرن و ساده را در اختیار کاربران خود می‌گذارد. ترکیب شدن هر سه برنامه‌ی Excel، Word و PowerPoint هر سه در یک برنامه‌ی مشترک و استفاده از آن‌ها به‌طور رایگان ویژگی کلیدی Microsoft Office در تلفن‌های همراه محسوب می‌شود.

علاوه بر این‌ها، مایکروسافت با استفاده از ویژگی‌های مختص به تلفن‌های همراه مواردی مانند OCR توسط دوربین موبایل، تبدیل جدول‌های موجود به‌صورت فیزیکی به فایل‌های اکسل دیجیتالی، بخشی برای افزودن یادداشت‌ها و همچنین موارد ویژه‌ای مانند بخش actions را به نسخه‌ی تلفن‌های همراه Microsoft Office افزوده است. در کنار این‌ها، افزودن تمپلیت‌های مختلف برای داشتن قالبی مشخص برای اسناد، سیستم کمک‌کننده‌ی پاورپوینت برای قرارگیری درست تصاویر و دیگر فایل‌های در اسلایدهای ساخته‌شده توسط تلفن همراه و انتقال سریع فایل‌ها میان تلفن همراه و رایانه‌ی شخصی، نسخه‌ی تلفن‌های همراه این برنامه را تبدیل به یکی از بهترین اپلیکیشن‌های موجود در این لیست می‌کنند.

Microsoft Office برای اندروید و iOS در دسترس است.

WPS Office

WPS Office

WPS Office یکی از شناخته‌شده‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در حوزه‌ی ویرایش و مشاهده‌ی اسناد مختلف به‌صورت دیجیتالی بر روی تلفن همراه است. اولین موردی که در هنگام مواجهه با این اپلیکیشن متوجه آن خواهید شد، توانایی فوق‌العاده بالای آن در در اختیار گذاشتن ابزارهایی است که برخی از آن‌ها تنها در این اپلیکیشن موجود باشند. به‌طورکلی، WPS Office برای کسانی ساخته‌شده که نیاز به ابزارهای ویرایش بسیاری برای اسناد دیجیتالی خود دارند.

مواردی از قبیل OCR، اشتراک‌گذاری بخش‌های مختلف یک سند، پشتیبانی از Google Docs، Microsoft Office و دیگر برنامه‌های شناخته‌شده در این زمینه، قابلیت آپلود فایل‌ها در سرویس‌های ابری از جمله Google Drive، Dropbox و… از ویژگی‌های کلیدی این ویرایشگر اسناد دیجیتالی هستند. با این وجود WPS Office کاملاً رایگان نیست و برای دسترسی به برخی از امکانات این اپلیکیشن نیاز به خریداری اشتراک پریمیوم این برنامه دارید که البته چندان هم ضروری به شمار نمی‌رود.

WPS Office برای اندروید و iOS در دسترس است.

Google Docs, Sheets, Slides

Google Docs, Sheets, Slides

باوجوداین که گوگل اپلیکیشن‌های مرور اسناد خود را به‌طور جداگانه منتشر کرده است، اما بازهم می‌توان آن‌ها را در زمره‌ی بهترین اپلیکیشن‌های مرتبط با اسناد به شمار آورد. اگر به دنبال اپلیکیشن‌هایی بسیار ساده و در عین حال کاربردی و دارای ویژگی‌های خاصی هستید که به نوعی امضای خود گوگل به شمار می‌روند، بدون شک این سه برنامه بهترین انتخاب‌های شما خواهند بود.

ویژگی کلیدی هر سه‌ی این اپلیکیشن‌ها سادگی فوق‌العاده بالای آن‌هاست که Google Docs، Google Sheets و Google Slides را برای کسانی که قصد مرور و ویرایش سریع اسناد خود را دارند بسیار مناسب می‌سازد. در کنار تمامی این موارد، سینک شدن سریع این اپلیکیشن‌ها با یکدیگر و همچنین دیگر اپلیکیشن‌های منتشرشده توسط Google LLC را نیز در نظر بگیرید تا آن‌ها را در مجموعه اپلیکیشن‌های گوگل در میان کلیدی‌ترین اپلیکیشن‌های موجود ببینید. از سوی دیگر، کاملاً رایگان بودن این اپلیکیشن‌ها و نبود هیچ‌گونه تبلیغات یا اشتراکی برای استفاده از امکانات بیشتر، آن‌ها را به یکی از بهترین انتخاب‌های موجود در این زمینه تبدیل می‌کند.

این سه اپلیکیشن برای اندروید و iOS در دسترس هستند.

۶- تماس‌های آنلاین

وبینار، تماس آنلاین، کلاس آنلاین، ارائه‌ی اینترنتی و یا هر چیز دیگر. برنامه‌های این دسته اینجا هستند تا تمامی نیازهای شما برای داشتن یک پلتفرم آنلاین ملاقات و تماس را برطرف کنند. با توجه به وضعیت کرونا و حتی پس از کرونا، تماس‌های آنلاین بخش مهمی از فرایندهای کاری را تشکیل می‌دهند. کیفیت بالا، دسترسی به ویژگی‌های متفاوت و مهم‌تر از همه دسترسی ساده و آسان برای اکثر افراد، خصوصیات مشترک برنامه‌های حاضر در این دسته هستند.

 Discord

Discord

شاید تابه‌حال Discord را تنها به‌عنوان اپلیکیشنی برای برقراری تماس‌های صوتی می‌شناختید؛ اما پس از آپدیت‌های اخیر این برنامه، حال Discord تبدیل به یکی از قدرتمندترین برنامه‌های استریم صفحه و برقراری تماس‌های آنلاین صوتی و تصویری تبدیل شده است. باوجوداین که محیط کاربری این برنامه ممکن است کمی غیررسمی به نظر برسد، نمی‌توان از ویژگی‌های کاربردی فوق‌العاده زیاد این اپلیکیشن صرف‌نظر کرد.

Discord به شما اجازه‌ی ساخت سرورهای مختلف، دسته‌بندی آن‌ها، تماس از طریق پیام‌های متنی، افزودن مخاطبین، کنترل کاربران در سرورها و ساخت چندین کانال صوتی مختلف و جابه‌جا شدن میان آن‌ها برای برگزاری هم‌زمان چندین جلسه را به شما می‌دهد که پیدا کردن چنین امکاناتی آن هم به‌صورت کاملاً رایگان تقریباً ناممکن است. به‌عبارت‌دیگر، فرقی نمی‌کند که از یک اپلیکیشن برقراری تماس و جلسات آنلاین چه انتظاراتی دارید، Discord اینجاست تا به تمامی آن‌ها پاسخ دهد.

Discord برای اندروید و iOS در دسترس است.

Zoom

Zoom

جدا از شوخی‌هایی که در اینترنت با این اپلیکیشن می‌بینیم، Zoom یکی از انتخاب‌های قابل‌قبول در حوزه‌ی تماس‌های آنلاین است. کیفیت بالای تماس صوتی و تصویری از مهم‌ترین ویژگی‌های این اپلیکیشن به شمار می‌روند. وجود یک محیط کاربری کاملاً رسمی و قابل شخصی‌سازی، قابلیت به اشتراک‌گذاری محتوای موجود در تلفن همراه، قابلیت ساخت چت روم‌های عمومی و خصوصی و حتی صندوق پیام‌های صوتی از جمله ویژگی‌هایی هستند که این اپلیکیشن را به یکی از کاربردی‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در این زمینه تبدیل می‌کنند.

با وجود کاربران روزانه‌ی بسیار فراوان Zoom و ویژگی‌هایی که قطعاً برای کسانی که از این اپلیکیشن برای تماس‌های کاری استفاده می‌کنند مفید خواهد بود، می‌توانید از Zoom به‌عنوان پلتفرم اصلی برقراری تماس‌ها و جلسات آنلاین کاری خود استفاده کنید. در کنار تمامی این‌ها، Zoom کاملاً رایگان است و می‌توانید بدون هیچ محدودیتی از آن استفاده کنید.

Zoom برای اندروید و iOS در دسترس است.

 Skype

Skype - کار

مشهورترین اپلیکیشن موجود در حوزه‌ی برقراری تماس‌های آنلاین که تقریباً هرکسی نام آن را شنیده است. Skype در طی چند سال اخیر به‌شدت ارتقا یافته و با امکانات جدیدی که به این اپلیکیشن افزوده شده‌اند، می‌توان به‌راحتی آن را در میان سه اپلیکیشن برتر برقراری جلسات و تماس‌های آنلاین تصویری قرار داد. علاوه بر برقراری تماس‌های تصویری که حوزه‌ی تخصصی اسکایپ به شمار می‌روند، ویژگی‌های دیگری از جمله ارسال فایل‌های صوتی و چت نیز در این اپلیکیشن وجود دارند.

افزوده شدن ویژگی جدیدی مرتبط به پیام‌های کوتاه تلفن همراه به این اپلیکیشن و همچنین قابلیت تماس با هر شماره‌ای و مرور تمامی این موارد در دستگاه‌های مختلف، همگی باعث می‌شوند تا Skype همچنان با قدرت در میان برترین‌ها قرار بگیرد. می‌توانید مطمئن باشید که استفاده از اسکایپ درست به‌راحتی استفاده از هر پیام‌رسان دیگری است و بسیاری از نهادهای رسمی از جمله نهادهایی قضای انگلستان از این اپلیکیشن برای برقراری تماس‌های کاری و ملاقات اعضا با یکدیگر استفاده می‌کنند.

Skype برای اندروید و iOS در دسترس است.

در این میان اپلیکیشن‌های فرعی دیگری از جمله CamScanner، Toolbox، اپلیکیشن‌های تصویربرداری حرفه‌ای، اپلیکیشن‌های پیام‌رسان امن و موارد بسیار دیگری نیز وجود دارند که هریک از آن‌ها می‌توانند برای عده‌ی خاصی از کاربران مفید و قابل‌استفاده باشند. با این حال ازآنجایی‌که در این مقاله تنها موارد عمومی بررسی قرار گرفتند که تقریباً تمام کاربران می‌توانند آن‌ها را مفید بیابند، به مرور این اپلیکیشن‌ها نپرداختیم.

حال می‌توانید مطمئن باشید که با استفاده از تمامی این برنامه‌ها، تلفن همراه خود را تبدیل به یک میز کار کاملاً شخصی و قابل‌حمل کرده‌اید. دسترسی نامحدود شما به این برنامه‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا تنها با چند کلیک از مرور برنامه‌های پیش رویتان به جلسه‌ی آنلاین شرکت خود بروید و حتی بهتر از آن، تمامی موضوعاتی که بر روی آن‌ها کار کرده‌اید را از فضای ابری وارد همان جلسه کنید.

شاید در ابتدا کار کردن با تمامی این برنامه‌ها کمی پیچیده به نظر برسد؛ اما حقیقت این است که تنها چند روز کافی است تا بتوانید به‌راحتی میان تمامی این برنامه‌ها ارتباط ایجاد کنید و بازدهی خود را به‌شدت بالا ببرید. پیشنهاد شما درباره‌ی دیگر برنامه‌هایی که می‌توانند در حوزه‌ی کاری کمک‌کننده باشند چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برچسب‌ها: ، ، ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید