پشتیبانی از دسته‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X به مک بوک اضافه شد - تکفارس 
پشتیبانی از دسته‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X به مک بوک اضافه شد - تکفارس 

پشتیبانی از دسته‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری X به مک بوک اضافه شد

مهدی حلوائی
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - 20:00
پشتیبانی از دسته های PS5 و XSX

ساعاتی پس از عرضه رسمی بروزرسانی ۱۱٫۲ برای مک OS Big Sur (که مشخصا به رفع مشکلات بلوتوث در مک بوک‌‌‌های M1 می‌پردازد) شرکت اپل نسخه بتای بروزرسانی بعدی خود یعنی مک ۱۱٫۳ OS را منتشر کرد. بتایی که ویژگی‌های جدید اضافه شده به آن، احتمالاً به شما و مک بوک احتمالیتان مربوط خواهد بود.

در حالی که این بروزرسانی شامل ویژگی‌های متعددی می‌شود، یکی از مهمترین آن‌ها پشتیبانی بهتر از برنامه‌های آیفون و آیپد روی مک بوک‌هایی است که از چیپست M1 استفاده می‌کنند. بزرگتر شدن آیکون برنامه‌های آیپد و اضافه شدن بخش تنظیمات برای برنامه‌های آِیفون و آیپد از دیگر ویژگی‌های این بروزرسانی است.

مورد آخر به کاربر اجازه می‌دهد تا از کلیدهای میانبر کیبورد به جای تنظیمات پیش‌فرض برنامه‌ها استفاده کند. از دیگر مزایای این بروزرسانی می‌توان به پشتیبانی از دسته‌های کنسول‌های پلی‌ استیشن ۵ و ایکس باکس سری X اشاره کرد. این ویژگی در بروزرسانی ۱۴٫۵ به آیفون نیز اضافه خواهد شد.

بهبودهایی برای دیگر برنامه‌های اپل مانند موسیقی، سافاری، یادآورها و اخبار ارائه خواهد شد. همچنین قرار است ویژگی دسته‌بندی به برنامه یادآورها اضافه شود. این قابلیت به کاربر اجازه می‌دهد تا لیست یادآورهای خود را براساس اولویت، زمان مقرر، تاریخ ایجاد، و یا عنوان، دسته بندی کند. برنامه‌های موسیقی و اخبار نیز دچار تغییراتی در رابط کاربری خواهند شد که دسترسی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

مرورگر سافاری نیز گزینه‌های مختلفی برای شخصی‌سازی دریافت می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد قسمت‌های مختلف آن را تغییر دهد (مانند پیشنهادهای سیری و یا موارد دلخواه).

همانطور که گفته شد مک OS 11.3 در مرحله بتا قرار دارد و تا عرضه رسمی کمی باید منتظر ماند. اما جای هیچ نگرانی نیست چرا که مشکل نحوه اجرای برنامه‌های iOS در مک بوک‌های M1 به زودی حل خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.