آموزش الگوریتم و موفقیت در اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 
آموزش الگوریتم و موفقیت در اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ - تکفارس 

آموزش الگوریتم و موفقیت در اینستاگرام در سال ۲۰۲۲

مهدی ملکی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 06:00
اینستاگرام

امروزه اینستاگرام به قدری بین مردم محبوب شده، که می‌توان گفت، حتی سازندگان این برنامه یعنی مایک کرایگر و کوین سیستروم، همچین استقبالی را پیش‌بینی نمی‌کردند. مخاطبین فراوان اینستاگرام باعث شده که این برنامه، به بستری مناسب برای فعالیت‌های شغلی تبدیل شود.

افراد بسیار زیادی به این برنامه نگاه اقتصادی دارند و می‌توان گفت تنها منبع درآمدشان به این برنامه محبوب خلاصه می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی شروع کار خود در اینستاگرام، راهنمایی کنیم و به طور کامل به بررسی الگوریتم پیچیده آن بپردازیم. اگر قصد دارید کسب‌و‌کار جدیدی در اینستاگرام شروع کنید؛ حتما موضوعاتی که ما به آن اشاره می‌کنیم؛ به‌درد شما خواهد خورد‌.

شروع کار

اول از همه به سراغ چگونگی شروع کار ‌می‌رویم. هنگامی که شما حساب کاربری جدیدی در اینستاگرام می‌سازید به‌طور پیش‌فرض حساب شما، از نوع شخصی می‌باشد که این نوع حساب‌کاربری کمک خاصی نمی‌تواند به کار‌شما بکند. پس در ابتدا به تنظیمات برنامه بروید و اکانت خود را به business account تغییر دهید و حتما این نکته را در نظر داشته‌ باشید که نوع business account را هم مشخص کنید؛ اگر شما می‌خواهید در زمینه مد به فعالیت بپردازید؛ پس اکانت خود را از نوع fashion معرفی کنید. با این کار مخاطبین بسیار راحت‌تر با زمینه کاری شما آشنا می‌شوند و دسترسی به حساب شما برای آن‌ها آسان‌تر خواهد‌ شد.

اینستاگرام

باید به این نکته اشاره کرد که برنامه اینستاگرام، در زمینه مد، تکنولوژی، گیمینگ، آموزش برنامه‌های تخصصی، هنری و سینما بسیار مخاطب بیشتری دارد. اگر شما برای مثال بخواهید حسابی برای فروش لباس بسازید باید این نکته را درنظر بگیرید که کارتان سخت‌تر از معمول خواهد بود؛ چون مخاطبین محدود‌تری در انتظار شما است.

شناسایی همکاران

هنوز نباید توقع داشته‌ باشیم که فورا پست بگذاریم و مخاطبین زیادی را جذب کنیم. پس صبور باشید و رفته‌رفته خودتان را برای اولین پست حسابتان آماده کنید. بعد از انجام مراحلی که بالا به آن اشاره کردیم، نوبت به آن می‌رسد که همکاران خود را دنبال کنید. اگر شما در زمینه هنری و طراحی می‌خواهید فعالیت ‌کنید؛ در اینستاگرام از هشتگ‌های مدنظر استفاده کرده و پیج‌هایی که زمینه کاری مرتبط با حوزه فعالیت شما را دارند فالو کنید.

هرچقدر بیشتر بهتر؛ هیچ محدودیتی در این کار نیست. هشتگ‌های متناسب با کار خود را بشناسید، چندین پیج معروف و حرفه‌ای را با دقت بررسی کنید و از آن‌ها الهام بگیرید اما هرگز کپی نکنید. بعد از گذشت چند روز متوجه خواهید‌ شد، نود درصد پست‌هایی که در صفحه اکسپلورر برنامه، برای شما به‌نمایش در می‌آید، مرتبط با کار شما است و این یعنی شما به خوبی این مرحله را رد کرده‌اید و باید خودتان را برای قسمت سخت ماجرا آماده کنید.

جذب مخاطب

قسمت سخت ماجرا هم چیزی نیست غیر از جذب مخاطب. چند سال پیش، قبل از این‌که الگوریتم اینستاگرام به این پیچیدگی برسد، جذب مخاطب کار چندان سختی نبود و شما می‌توانستید با چند پست با‌کیفیت و لایک از طرف مخاطبین، به شهرت نسبی برسید. اما دیگر خبری از این آسانی نیست. شما باید به‌معنای واقعی جان بکنید. باید گفت که اگر حوصله این برنامه را ندارید و نمی‌توانید به‌صورت منظم صفحه خودتان را آپدیت کنید، قطعا راه به جایی نمی‌برید و هیچ وقت نمی‌توانید به جذب مخاطب نزدیک شوید. اما اگر انرژی کافی دارید و مصمم هستید، نگران نباشید، چون می‌توانید الگوریتم اینستاگرام را شکست دهید و به هدف خود برسید.

اولین‌گام جهت شکست الگوریتم

اول از همه برای شکست این الگوریتم پیچیده، برای حساب خود، آی‌دی و یک عکس مناسب انتخاب می‌کنید که به زمینه کاری شما هم ارتباط داشته باشد. سعی کنید عکسی که انتخاب کردید، زیبا و با کیفیت باشد تا مخاطب را دلسرد نکند. به یاد داشته باشید، عکس پروفایل شما اولین چیزی است که به چشم مخاطب می‌آید و از این لحاظ بسیار حائز اهمیت است. پس کاری نکنید که مخاطب شما در نگاه اول از صفحه شما در اینستاگرام دلسرد شود.

انتشار پست

باید بدون هیچ محدودیتی پست بگذارید. اصلا نترسید و پیش خود فکر نکنید که مخاطب با تعداد پست بالا، سردرگم می‌شود. هر روز، هر ساعت، هر دقیقه که می‌توانید پست بگذارید و اجازه ندهید مخاطب صفحه شما را فراموش کند. اما به این نکته توجه کنید، پست‌های شما باید استاندارد باشد؛ یعنی باید از یک ترکیب رنگی و قالب خاصی پیروی کند. این کار، چهره صفحه شما را زیبا‌تر و همچنین مخاطبین را بیشتر به حساب شما جذب می‌کند.

همچنین از تمام امکانات اینستاگرام استفاده کنید. مثلا همیشه اقدام به پست کردن عکس نکنید. کمی تنوع در کار خود ایجاد کرده و از آپلود کلیپ‌های کوتاه و بخش  IGTV استفاده کنید. اگر کلیپ‌های بلندی را برای انتشار در نظر دارید می‌توانید از طریق IGTV این کار را انجام دهید.

تنوع در کار و یکسان بودن تم پست‌ها می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت حساب اینستاگرام شما بکند. در انتخاب کپشن پست خود سلیقه به‌خرج دهید و هرگز کپشن را خالی نگذارید. همیشه سعی کنید متنی مرتب و بدون ایراد نگارشی بنویسید و از ایموجی‌ها به درستی استفاده کنید. استفاده از سوال‌های زیرکانه برای دریافت کامنت بیشتر هم می‌تواند کمک‌کننده باشد، اما از پرسیدن سوال‌های لوس و نامربوط که مخاطبین را از کامنت گذاشتن بیزار کند، بپرهیزید.

اینستاگرام

قدرت هشتگ

استفاده از هشتگ در کپشن بسیار مهم بوده و درواقع شما را به جامعه وسیع اینستاگرام، معرفی می‌کند. به یاد داشته باشید که شما تنها برای دنبال‌کنندگان خودتان فعالیت نمی‌کنید و باید همه مخاطبین سرتاسر اینستاگرام را در نظر بگیرید؛ هشتگ این کار را برای شما آسان‌تر می‌کند. تقریبا نصف افراد از طریق هشتگ به پست شما دسترسی پیدا می‌کنند. پس قدرت هشتگ را دست‌کم نگیرید و هشتگ‌های مناسب حوزه فعالیت خودتان را کامل و دقیق بشناسید و در مواقع لزوم از آن‌ها استفاده کنید. هیچ محدودیتی در هشتگ وجود ندارد؛ پس تا می‌توانید از هشتگ‌های مناسب برای پست‌خودتان استفاده کنید.

استوری

اگر فکر می‌کنید کار شما به پست گذاشتن خلاصه می‌شود؛ سخت در اشتباه هستید. داستان یا به اصطلاح، همان استوری بسیار مهم بوده و کلاس پیج شما را بالا می‌برد. اگر دقت کرده باشید تازه‌ترین استوری‌ها در معرض دید شما قرار می‌گیرد و همین موضوع باعث خواهد‌ شد که پیج شما در معرض دید باشد و مخاطب با مشاهده استوری شما، همیشه پیج شما را در ذهن خودش ذخیره ‌کند. از موضوعات پرت و نامربوط در استوری‌ها اجتناب کنید، سعی داشته ‌باشید با نظرسنجی و پرسیدن سوالات مختلف، مخاطبین را تشویق به مشاهده استوری‌خودتان بکنید. با استفاده از ابزار نظرسنجی در استوری، می‌توانید نقدهای مخاطبین را درمورد صفحه خود، جویا شوید تا برای رفع مشکلات احتمالی اقدام کنید.

ارتباط با مخاطب

الگوریتم اینستاگرام را مانند یک هوش مصنوعی در نظر بگیرید. هر چقدر فعالیت شما بیشتر باشد، الگوریتم هم به شما پاسخ بهتری می‌دهد و بیشتر در معرض دید قرارخواهید گرفت. پس با اینستاگرام قهر نباشید و هرچه دارید را با رعایت قواعد ذکر شده، به اشتراک بگذارید تا الگوریتم، شما را یک کاربر فعال شناسایی کند.

ارتباط با مخاطب هم در جایگاه بسیار مهمی قرار دارد، نباید ازکنار نظرات مخاطبین و دنبال‌کنندگان خودتان به سادگی بگذرید. همیشه سعی کنید در سریع‌ترین زمان، پاسخ‌گوی آن‌ها باشید. اگر کامنتی دریافت کردید، حتما جوابش را در سریع‌ترین زمان ممکن بدهید. در دایرکت به پیام‌ها پاسخ دهید و نگذارید کسی بدون جواب بماند. با این کار، مخاطبین شما پی به فعال بودن شما خواهند برد و بیشتر از گذشته به شما اعتماد می‌کنند. باید دوباره این نکته را متذکر شد، الگوریتم به‌دلیل ارتباط خوب‌ شما با مخاطبین، بیشتر به شما بها می‌دهد.

رفتار مخاطب در جهت پیشرفت حساب ‌شما

این تقریبا تمام کاری است که شما باید انجام بدهید و باقی کارها بستگی به مخاطبین خواهد داشت. ذخیره کردن پست، کامنت گذاشتن و لایک کردن سه چیزی است که از مخاطبین خود می‌خواهید. هر کدام از این سه فعالیت، دارای ارزشی مشخص است؛ برای مثال ذخیره شدن پست شما از طریق یک شخص، بسیار ارزش بیشتری نسبت به لایک کردن یا کامنت گذاشتن خواهد داشت.

ذخیره شدن پست شما به این معنی است که یک نفر می‌خواهد دوباره به پست شما برگردد و آن را دوباره تماشا کند؛ پس برای شکست دادن الگوریتم، به ذخیره شدن پست‌های زیادی نیاز دارید. در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام، لایک ارزش خاصی نداشته و شما با دریافت لایک، عملا پیشرفت خاصی نخواهید کرد. پس سعی کنید با قراردادن سوال در کپشن، تعداد کامنت‌های دریافتی خودتان را افزایش دهید.

اینستاگرام

استفاده‌نکردن از برنامه‌های جانبی

نکته بسیار مهم دیگر استفاده نکردن از برنامه‌های جانبی است. برنامه‌هایی که با آن‌ها می‌توانید فالوئر، لایک و حتی کامنت فیک دریافت کنید. شاید استفاده کردن از این برنامه‌ها شما را خوشحال کند اما صفحه اینستاگرام شما را با خاک یکسان خواهد‌ کرد.

اگر اینستاگرام پی ببرد که شما فالوئر فیک دارید، مطمئن باشید که اکانت شما به خرابه‌ تبدیل شده و دیگر در معرض مخاطبین قرار نخواهد گرفت. اگر تعداد دنبال‌کنندگان شما از ده هزار نفر بالاتر می‌باشد و از مرحله جذب اولین مخاطبین گذشته‌اید و فکر می‌کنید که فالو‌ئر فیک، دیگر نمی‌تواند به  حساب شما آسیب بزند، سخت در اشتباه هستید.

در این شرایط با اضافه شدن غیرمنطقی فالوئر‌ها، علاوه بر این‌که اینستاگرام حساب شما را محدود می‌کند، بلکه تعادل بین لایک و کامنت با تعداد فالوئر از بین می‌رود و چهره صفحه شما را ناخوشایند می‌کند. پس به هیچ وجه سراغ فالوئر، کامنت و لایک فیک نروید. با این کار نه‌تنها از کلاهبرداران حمایت نمی‌کنید؛ بلکه حساب خودتان را از نابودی نجات خواهید‌ داد.

این نکات تقریبا تمام چیزی است که باید درمورد الگوریتم و شروع کسب‌و‌کار خود در اینستاگرام بدانید. این برنامه، حداقل سه بار در ماه آپدیت می‌شود و شاید در آینده تمام قوانین و الگوریتم آن تغییر کند. مطمئن باشید که این الگوریتم ساده‌تر نخواهد شد و شاید در آینده بسیار سخت‌گیرانه‌تر هم بشود. اما نگران نباشید، با فعالیت منظم و توجه به نکات ذکر شده، می‌توانید در بازه زمانی طولانی مدت به موفقیت و هدف خود برسید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.