جف بزوس بعد از ۲۶ سال از آمازون کنار می‌رود - تکفارس 
جف بزوس بعد از ۲۶ سال از آمازون کنار می‌رود - تکفارس 

جف بزوس بعد از ۲۶ سال از آمازون کنار می‌رود

خشایار جهانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - 10:02
آمازون

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، اعلام کرد که در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری، بعد از ۲۶ سال از سمت خود کناره‌گیری می‌کند.

طبق ایمیلی که به تمام کارکنان آمازون در دوم فوریه فرستاده شد، قرار است اندی جسی جای او را پر کند. اندی جسی در حال حاضر رئیس بخش خدمات وب آمازون (AWS) یا درواقع همان پلتفرم محاسبات ابری آمازون است که از سال ۱۹۹۷ با آمازون همکاری دارد.

بخش خدمات وب آمازون در سال‌های اخیر توانسته است سود زیادی را برای این شرکت به ارمغان بیاورد، به‌طوری‌که در آخرین سه‌ماهه سال، آمازون برای نخستین‌بار توانست درآمد سه ماهه خود را از ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر برد و به درآمد ۱۲۵٫۶ میلیارد دلاری برسد. طبق گزارش CNBC، حدود ۵۲ درصد درآمد کلی آمازون از بخش محاسبات ابری این شرکت است.

جف بزوس اعلام کرد که از این پس قصد دارد انرژی خود را صرف توجه به محصولات جدید و ابتکارات تازه اختصاص دهد. البته با توجه به این‌که جف بزوس صاحب شرکت‌هایی مانند بلو اوریجین، نشریه واشنگتن پست و … است، باید دید که چقدر می‌تواند بر محصولات جدید تمرکز کند.

Amazon

انتخاب اندی جسی به‌عنوان مدیرعامل آمازون غافل‌گیر‌کننده نیست، زیرا مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر مثل مایکروسافت و اوراکل، بخش ابری شرکت آمازون هم سود قابل‌توجهی را برای این شرکت داشته است. به یاد داشته باشید که هر اپلیکیشنی که به‌نوعی قابلیت آنلاین شدن دارند، از یک پلتفرم ابری استفاده می‌کنند، حالا چه مایکروسافت آزور باشد، چه اوراکل کلود یا چه خدمات ابری آمازون.

با توجه به رشد روز‌افزون آمازون و جایگزینی بزوس توسط جسی، باید گفت که آینده این شرکت بیش از پیش به خدمات ابری آن وابسته خواهد ماند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید