آموزش ساخت حساب جیمیل - تکفارس 
آموزش ساخت حساب جیمیل - تکفارس 

آموزش ساخت حساب جیمیل

آموزش ساخت جیمیل

با افزایش روز افزون استفاده از خدمات گوگل و گوشی‌های اندرویدی، افراد زیادی روی به استفاده از حساب‌های گوگل و ساخت جیمیل آورده‌اند. این سرویس با ارائه محیطی راحت برای استفاده کاربران و ۱۰ گیگابایت فضای ابری رایگان، توانسته است عرصه رقابت را برای سرویس‌های مشابه مانند یاهو تنگ‌تر کند. با توجه به موارد ذکر شده، ما در این مقاله سعی بر سهولت ایجاد حساب جیمیل داشته‌ایم و می‌توانید تنها در ۶ مرحله این کار را انجام دهید.

۱) به صفحه ثبت‌نام مراجعه کنید

ایجاد حساب گوگل - حساب جیمیلبا کلیک بر روی این متن یا جستجو در گوگل می‌توانید به راحتی وارد صفحه ثبت نام گوگل شوید که در آن می‌توانید فیلد اطلاعات لازم برای ساخت جیمیل را مشاهده کنید.

۲) اطلاعات اولیه را وارد کنید

افتتاح حساب گوگل - حساب جیمیل

در این مرحله، گوگل برای افتتاح حساب به نام و نام خانوادگی شما، نام کاربری و رمز عبور نیاز دارد. توجه داشته باشید که قانونی برای استفاده از نام واقعی شما در حساب گوگل وجود ندارد اما کسانی که با شما داد و ستد ایمیل داشته باشند، نام وارد شده توسط شما را مشاهده می‌کنند. همچنین رمز عبور شما باید ترکیبی از حروف، اعداد و علائم نگارشی باشد و حداقل ۸ کارکتر طول آن باشد.

افتتاح حساب گوگل 2

در نظر داشته باشید که نام کاربری شما، آدرس ایمیل شما خواهد بود. از سال ۲۰۰۴ افراد بسیار زیادی از خدمات جیمیل استفاده کرده‌اند و ممکن است آدرس‌های مورد نظر شما در حال حاضر وجود داشته باشند. بنابراین باید نام کاربری‌های مختلفی را امتحان کنید و با ترکیب نام و نام خانوادگی خود و اعداد، آدرس منحصر به فردی را بسازید. توجه کنید که گوگل فاصله و نقطه را در آدرس جیمیل نمی‌پذیرد و برای مثال john.smith ،joh.nsmith و johnsm.ith در نهایت معادل johnsmith@gmail.com خواهند بود.

۳) اطلاعات شخصی را وارد کنید

افتتاح حساب گوگل - حساب جیمیل

تنها چند مرحله جزئی تا افتتاح حساب جیمیل شما باقی مانده است. در این صفحه، وارد کردن شماره حساب یا ایمیل برای بازیابی کاملاً اختیاری است و می‌توانید از آن صرف نظر کنید اما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از مشکلات امنیتی و بازگرداندن حسابتان در آینده، حداقل یکی از این موارد را پر کنید. تعیین تاریخ تولد و جنسیت شما نیز در این صفحه مورد نیاز است. همچنین در پایین این صفحه گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید با کلیک بر روی آن، توضیحات درخواست گوگل برای این اطلاعات را مشاهده کنید.

۵) با قوانین حریم خصوصی موافقت کنید

افتتاح حساب گوگل 4

در این مرحله، گوگل قوانین و شرایط حریم خصوصی خود و همچنین نحوه جمع‌آوری اطلاعات حساب شما را توضیح می‌دهد. اطلاعات حساب شما همانند تاریخچه جستجو در سرویس‌های گوگل همانند گوگل مپ و یوتیوب، نظرات عمومی شما در یوتیوب و نام شما توسط این شرکت جمع‌آوری می‌شوند.

افتتاح حساب گوگل - حساب جیمیل

می‌توانید بر روی گزینه موارد بیشتر (More Options) ضربه بزنید تا موارد بیشتری را مشاهده کنید. در این فهرست می‌توانید شخصی‌سازی آگهی‌های تبلیغاتی یوتیوب و پیوند دادن سوابق یوتیوب و سایر برنامه‌های گوگل با حساب جیمیل خود را متوقف کنید. بسته به کشور شما، ممکن است موارد موجود در این صفحه متفاوت باشد. در پایین متن قوانین حریم شخصی، دو گزینه موافقت و عدم مواقت با این قوانین وجود دارد و تا وقتی که گزینه موافقت با شرایط گوگل را انتخاب نکنید، نمی‌توانید وارد مرحله بعد شوید.

۶) حساب جیمیل شما آماده است

افتتاح حساب گوگل 6

هم اکنون حساب گوگل و آدرس جیمیل شما آماده استفاده هستند و می‌توانید به راحتی از خدمات رایگان آن بهره ببرید. همچنین می‌توانید اطلاعات شخصی، امنیتی و پرداخت حساب خود را ویرایش کنید. در نظر داشته باشید که برای استفاده از حافظه ابری با حجمی بیشتر از مقدار رایگانی که گوگل در اختیار شما قرار داده است، مستلزم پرداخت ماهانه حداقل ۲ دلار هستید.

افتتاح حساب گوگل - حساب جیمیل

همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه‌های جیمیل در دستگاه‌های مختلف یا مراجعه به وب‌سایت جیمیل از ایمیل خود استفاده کنید. در صفحه جیمیل، می‌توانید دسته‌بندی ایمیل‌های خود که شامل ایمیل‌های ارسال شده، دریافتی، هرزنامه (اسپم)، پیش‌نویس و … است را مشاهده کنید و از تماس تصویری جیمیل نیز استفاده کنید.

امیداواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل در ساخت حساب گوگل، می‌توانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.