فردی با هک کردن آیپاد ۱۷ ساله، موفق به استریم ترانه‌های اسپاتیفای شد - تکفارس 
فردی با هک کردن آیپاد ۱۷ ساله، موفق به استریم ترانه‌های اسپاتیفای شد - تکفارس 

فردی با هک کردن آیپاد ۱۷ ساله، موفق به استریم ترانه‌های اسپاتیفای شد

محمدحسین فرقانی
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 15:25
آیپاد

از زمان انتشار یافتن گوشی‌های هوشمند آیفون، کمتر کسی دیگر به آیپادها توجه می‌کند و این کار نوعی جرم در حق آنها محسوب می‌شود؛ چراکه آیپاد وسیله‎‌ای بی‌نهایت ساده و با رابط کاربردی‌ای بی‌نظیر است. «گای دوپونت» با این هدف که دوباره بتواند این وسیله را روی دور برگرداند، با بروزرسانی آیپاد هفده ساله‌ی خود، موفق شد بدون وصل شدن به سرویس آی‌تونز و بصورت بی‌سیم، ترانه‌های اسپاتیفای را استریم کند.

البته کاری که دوپونت انجام داده را نباید با هک و امثال آن، جیل‌بریک آیفون یا هر کاری مشابه آنها اشتباه بگیریم. حتی آخرین مدل‌های منتشرشده از این وسیله (که آخرین آنها «آیپاد کلاسیک» بود) از قابلیت اتصال بی‌سیم برخوردار نبودند؛ از این رو دوپونت مجبور بود برای آپگریدکردن آیپادی که هفده سال از ساختش می‌گذرد، تمام چیز‌های درون این پلیر موسیقی را استخراج کرده و از نو بسازد؛ بجز چرخ کلیک افسانه‌ای آیپاد که سر جایش باقیست.

آیپاد

دوپونت موفق شد با استفاده از یک برد Raspberry Pi Zero W بجای سخت‌افزار اصلی اپل، با رابط کاربردی چرخ کلیک آیپاد ارتباط برقرار کند. او همچنین از یک جایگزین برای صفحه نمایش LCD، یک موتور برای فیدبک لمسی، و یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت استفاده کرد. بدیهی‌ست که برای جادادن همه‌ی این وسایل مدرن و ریز درون یک آیپاد هفده ساله، در اشغال فضا به مشکل نخواهیم خورد.

با این فرض که تمام سخت‌افزارهای آیپاد اصلی از دستگاه خارج شده بودند، دوپونت همچنین مجبور بود رابط کاربردی آیپاد را خودش با زبان برنامه‌نویسی پایتون از صفر بسازد. حال این آیپاد ارتقایافته این توانایی پخش هرگونه فایل صوتی ممکن را دارد ولی چیزی که آنرا خاص می‌کند، قابلیت دسترسی کامل به آرشیو اسپاتیفای، و علاوه بر آن، قابلیت جستجو و یافتن ترانه‌ها است. تم سبز و مشکی که این آیپاد دارد باعث می‌شود تصور کنیم که دستگاه واقعا از یکی از فروشگاه‌های اپل خریداری شده؛ در دنیایی موازی که گوشی‌های آیفون هیچوقت انتشار پیدا نکردند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید