احتمالا آیفون ۱۳ حاشیه‌های ضخیم‌تری داشته باشد - تکفارس 
احتمالا آیفون ۱۳ حاشیه‌های ضخیم‌تری داشته باشد - تکفارس 

احتمالا آیفون ۱۳ حاشیه‌های ضخیم‌تری داشته باشد

امیر مهر علیزاده
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 11:00
اپل آیفون 12 مینی

احتمالاً تا ماه سپتامبر از آیفون ۱۳ خبری نشود ولی گمانه‌زنی‌های زیادی در رابطه با تغییرات احتمالی پرچمدار بعدی اپل صورت گرفته است. آخرین شایعه به این صورت هست که احتمالا تمام نمایشگر جلویی آن ناچ (دارای بریدگی) باشد.

آیفون ۱۳

طبق آخرین توییت حساب توییتر @MauriQHD که یکی از معتبرترین خبرگذاری ها به شمار می‌رود، اپل یک نسخه اولیه از آیفون ۱۳ را تهیه کرده است که ناچ نداشته ولی حاشیه‌های ضخیم‌تری در هر چهار طرف نمایشگر خود دارد.

هرچند، هیچگونه ضمانتی برای این اخبار وجود ندارد که آیفون ۱۳ به این حالت باشد. همچنین همان منبع خبری افزود که احتمالا طرح بدون ناچ که اپل مشغول طراحی آن هست تا زمان عرضه آیفون ۱۴ نهایی و آماده نشود.

ناچ یکی از ویژگی‌های گوشی‌های آیفون از زمان آیفون X هست که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد ولی گوشی آیفون SE که به طراحی قدیمی این شرکت یعنی ضخامت حاشیه‌های بیشتر، بدون ناچ و یک دکمه Home پایین صفحه نمایشگر مجهز است، همچنان به فروش می‌رود.

آیفون ۱۳با ناچ یا بدون ناچ؟

شایعاتی که در مورد آیفون ۱۳ شنیدایم مطمئناً در رابطه با ناچ می‌باشد. ایده این که گوشی، ناچ کمتری داشته باشد در ذهن افراد مختلف فعال در این زمینه شکل گرفته است.

مطمعناً دور از ذهن نیست که اپل بعد از ۴ سال، فناوری دوربین داخل ناچ را بهتر و جمع و جور تر طراحی کند. برای مثال این طراحی حتی با وجود این که کوچکتر می‌شود، می‌تواند حسگر‌های بیشتری داشته باشد که شاید شامل LiDAR Scanner نیز باشد.

اپل در زمینه فناوری دوربین داخل صفحه نمایشگر نیز قدم‌هایی برداشته است که در نهایت بتواند نیاز به وجود ناچ را برطرف کند. هرچند، احتمال می‌رود که اپل نتواند این تکنولوژی را برای سال جاری آماده کند. باید منتظر باشیم و ببینیم که اپل چه برنامه‌ای برای عرضه آیفون ۱۳ دارد و چگونه دوربین جلویی خود و سنسورهایش را با فرض این که از طرح با حاشه‌های ضخیم بدون ناچ در این گوشی استفاده کنند، جای خواهد داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید