توییتر اکانت‌های مختلف مربوط به تبلیغ فناوری ۵G هواوی را حذف کرد - تکفارس 
توییتر اکانت‌های مختلف مربوط به تبلیغ فناوری ۵G هواوی را حذف کرد - تکفارس 

توییتر اکانت‌های مختلف مربوط به تبلیغ فناوری ۵G هواوی را حذف کرد

خشایار جهانی
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - 08:00
huawei

توییتر هزاران اکانت مرتبطی را که هواوی را در این پلتفرم فالو کرده و توانسته بودند در طول چند هفته ده‌ها‌ هزار فالوور بگیرند، حذف کرد. این اکانت‌ها بیشتر کسب‌و‌کار مربوط به ۵G شرکت هواوی را تبلیغ می‌کردند.

بعد از این‌که نشریه Financial Times از توییتر و هواوی درمورد این اکانت‌ها، که عموماً پست‌های یکدیگر را به‌اشتراک می‌گذاشتند، توضیح خواست، فوراً فالوورهای این اکانت‌ها ریزش کردند. بسیاری از این شرکت‌ها لینک‌هایی را در توییت‌های خود منتشر می‌کردند که به وبسایت هواوی مربوط و مرتبط با فناوری ۵G این شرکت بود.

توییتر نیز بیان کرد که جلوگیری از افزایش تعداد فالوورهای غیرواقعی و تلاش برای اهداف خاص، بخشی از قوانین این شرکت است. باید خاطرنشان کرد که یکی از این اکانت‌ها نزدیک به ۹۰۰۰۰۰ دنبال‌کننده را داشت که در طول یک هفته ۱۶۰۰۰۰ دنبال‌کننده جذب کرده بود.

هواوی در بیانیه‌ای اعلام کرد:

در بعضی از شبکه‌های اجتماعی به ما اطلاع داده شد که فعالیت‌های مرتبط با شرکت ما در حال انجام است که برخلاف سیاست‌ها و ارزش‌های هواوی یعنی صداقت و شفافیت است

در همین راستا، گروه تحقیقی مرتبط با فضای مجازی به نام (گرافیکا) Graphica، توانست ۱۴ اکانت توییتری مرتبط با این جریان را مشخص کند. این اکانت‌ها در یک کمپینی که علیه دولت بلژیک انجام شده بود، تحریم فناوری ۵G هواوی علیه این شرکت را مورد انتقاد قرار داده و به اعتراض پرداخته بودند. این اکانت‌ها از نام‌های غیرواقعی سازمانی مرتبط با کشور بلژیک نیز استفاده می‌کردند.  گرافیکا همچنین بیان کرد که بعضی از کارمندان شرکت هواوی در غرب اروپا توییت‌های این اکانت‌ها را بازنشر می‌کردند. با وجود این‌که اکانت‌های زیادی ربات بوده و به پخش اطلاعات غلط می‌پرداختند، این اکانت‌ها به‌صورت دستی هدایت می‌شدند و پست‌های آنان تک‌به‌تک توسط افراد مشخصی منتشر می‌شد. در حال حاضر تمام ۱۴ اکانت مذکور تعلیق شدند.

توییتر اکانت‌های مختلف مربوط به تبلیغ فناوری ۵G هواوی را حذف کرد - تکفارس 

نخست وزیر انگلستان، بوریس جانسون، دستور داده بود که تمامی تجهیزات ۵G مرتبط با هواوی تا سال ۲۰۲۷ از انگلستان خارج شود. این اتفاق در جاهای دیگر دنیا هم افتاده است و هواوی با مشکلات زیادی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند. هواوی حتی از رئیس جمهور سابق برزیل، مایکل تمر، برای تبلیغ فناوری ۵G خود استفاده کرده بود.

گزارش‌های منتشرشده در اوایل ماه جاری، خبر داده بودند که مدیرعامل شرکت سوئدی اریکسون، بورخه اکولم (Borje Ekholm)، از دولت این کشور خواسته بود تا تحریم هواوی را لغو کند. اکولم گفته بود که در صورت ادامه تحریم هواوی و زد‌تی‌ای، شرکت اریکسون این کشور را ترک خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید