احتمال اضافه شدن تم‌های رنگی به اندروید ۱۲ - تکفارس 
احتمال اضافه شدن تم‌های رنگی به اندروید ۱۲ - تکفارس 

احتمال اضافه شدن تم‌های رنگی به اندروید ۱۲

حامد شهرزاد
۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - 19:00
Android

معرفی نسخه‌های جدید اندروید اغلب با ویژگی‌های جدید همراه هستند و ظاهراً اندروید ۱۲ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به نظر می‌رسد اندروید ۱۲ به شما این امکان را خواهد داد تا تم رنگ سیستم خود را انتخاب کنید و این موضوع برای تمامی اپلیکیشن‌ها و منوها اعمال خواهد شد.

این گزارش را ۹to5Google با استناد به اطلاعات کمی که در مورد ویژگی‌های آینده اندروید ۱۲ به دست آورده است، منتشر کرده است. طبق شایعات، شما می‌توانید یک رنگ اصلی و یک تم فرعی انتخاب کنید و این رنگ‌ها با اپلیکیشن‌ها و منوهای اصلی و همچنین اپلیکیشن‌های سازگار شخص ثالث – در صورت اجازه توسعه‌دهندگان – اعمال خواهند شد.

طبق اطلاعات منتشرشده، ممکن است زمانی که برندهای مختلف اندروید جدید را برای گوشی‌های خود تطبیق می‌دهند، طرح‌های رنگی خاص خود را برای محصولاتشان انتخاب کنند. به نظر می‌رسد که کاربران نیز می‌توانند طرح رنگی دلخواه خود را انتخاب کنند اما باید دید که گزینه‌های رنگی موجود برای هر گوشی چه مقدار است.

علت مفید بودن این ویژگی

اگر این ویژگی جدید به گوشی‌های اندروید اضافه شود، کاربرد اصلی استفاده از آن‌ها قابلیت شخصی‌سازی است. شما به‌وسیله این ویژگی خواهید توانست تا رنگ‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و قسمت‌های زیادی از گوشی خود را به‌دلخواه تغییر دهید.

همچنین، ویژگی‌های مخصوص افراد دارای ناتوانی‌های حسی نیز یکی از کاربردهای اصلی این ویژگی است. افرادی که مشکلات خاص مربوط به بینایی دارند – مانند افرادی که کوررنگی سبز قرمز یا زرد آبی دارند – می‌توانند ظاهر گوشی خود را تغییر دهند و بنابراین به‌آسانی می‌توانند رنگ‌های مختلف را تشخیص دهند.

در حال حاضر، حالت‌های تاریک یا روشن این کار را برای بعضی از کاربران انجام می‌دهند اما ویژگی تغییر رنگ‌های نشان داده‌شده به اشخاص دارای ناتوانی این امکان را می‌دهد تا تنظیمات گوشی خود را به‌گونه‌ای تغییر دهند تا متناسب با مشکلات بینایی فردی خود باشد. این ویژگی همچنین باعث سازگاری بیشتر گوشی با کاربران می‌شود چرا که حالت‌های تاریک می‌توانند بین گوشی‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها متفاوت باشند.

باید دید که آیا این ویژگی به اندروید ۱۲ اضافه خواهد شد یا خیر. در برخی موارد شایعاتی در زمینه ویژگی‌های جدید اندروید منتشر می‌شوند که یا به وقوع نمی‌پیوندند یا حتی اگر توسعه‌دهندگان بر روی آن کار کنند، به دلایل مختلف توسط گوگل حذف می‌شوند. اندروید ۱۲ احتمالاً در ماه‌های آینده با یک نسخه بتا معرفی خواهد شد و نسخه کامل در اواخر سال ۲۰۲۱ معرفی خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.