سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل برای توزیع واکسن کرونا - تکفارس 
سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل برای توزیع واکسن کرونا - تکفارس 

سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیون دلاری گوگل برای توزیع واکسن کرونا

مهرداد میرشاهی
۸ بهمن ۱۳۹۹ - 08:33
گوگل و ویروس کرونا

گوگل به تازگی رسماً اعلام کرده است که به طور چشمگیری از توزیع واکسن کرونا حمایت خواهد کرد. طبق گفته‌های این غول فناوری، ۱۰۰ میلیون دلار برای تبلیغات اضافیِ متولیان توزیع واکسن کووید-۱۹ اختصاص خواهد یافت. این تبلیغات برای بنیاد مراکز کنترل بیماری (CDC)، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سازمان‌های غیرانتفاعی در سراسر جهان صورت خواهد گرفت. علاوه بر این، گوگل ۵۰ میلیون دلار نیز روی روند تهیه اطلاعات مربوط به واکسن کرونا برای برخی جوامع «کم درآمد» سرمایه‌گذاری می‌کند.

این شرکت همچنین اعلام کرده است که موتور جستجوی گوگل و سرویس گوگل مپس (Google Maps)، واکسیناسیون ویروس کرونا را در برخی مناطقِ دنیا نشان می‌دهند. این سرویس ابتدا در آریزونا، لوئیزیانا، می سی سی پی و تگزاس در دسترس قرار خواهد گرفت. علاوه بر این موارد، گوگل امکانات ویژه‌ای نظیر ساختمان‌ها، پارکینگ‌ها و فضاهای باز را برای کلینیک‌های واکسیناسیون فراهم می‌کند. این سرویس ابتدا در ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد شد و سپس در دیگر مناطق دنیا گسترش خواهد یافت.

از سوی دیگر، گوگل از خدمات ابری خود برای کمک به سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی، داروخانه‌ها، شرکت‌های تدارکاتی و آژانس‌های دولتی برای تسریع در توزیع واکسن کرونا استفاده خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.