سونی گوشی‌های هوشمند سری کامپکت را احیا می‌کند - تکفارس 
سونی گوشی‌های هوشمند سری کامپکت را احیا می‌کند - تکفارس 

سونی گوشی‌های هوشمند سری کامپکت را احیا می‌کند

مهدی ملکی
۶ بهمن ۱۳۹۹ - 18:00
سونی اکسپریا کامپکت

سونی پیش‌تر سری گوشی‌های هوشمند «کامپکت» را نیز عرضه می‌کرد که ما از سال ۲۰۱۸ تاکنون شاهد توقف تولید محصولات آن هستیم. با این حال ظاهراً شرکت ژاپنی مذکور قصد دارد تا دوباره این خط تولید را احیا کند.

استیو همرستوفر که سابقه خوبی در افشای برخی جزئیات از جمله اطلاعات سری گلکسی S21 و پرچم‌داران ۲۰۲۰ اکسپریا دارد، به تازگی رندرهای جدیدی از یک گوشی هوشمند معرفی نشده سونی منتشر کرده است. منبع مذکور ادعا می‌کند که این رندرها متعلق به محصولی از خانواده کامپکت است. با نگاهی اجمالی به تصاویر یاد شده می‌توان شباهت بسیار این دستگاه با آیفون ۱۲ مینی را مشاهده کرد.

به نظر می‌رسد که دستگاه مذکور با ابعاد ۱۴۰ × ۶۸.۹ × ۸.۹ میلی‌متر مقداری از پرچم‌داران مرسوم دنیای گوشی‌های هوشمند کوچک‌تر و اندکی از اکسپریا XZ2 کامپکت این سری، بزرگ‌تر است. در این‌جا باید ذکر شود که آیفون ۱۲ مینی دارای ابعاد ۱۳۱.۵ × ۶۴.۲ × ۷.۴ میلی‌متر است که باری دیگر ما را به شباهت دو گوشی هوشمند جدید سونی با این محصول اپل باز می‌گرداند.

با توجه به ابعاد کوچک، انتظار می‌رود که از برای طراحی این دستگاه از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی دارای بریدگی و همچنین حاشیه‌های باریک استفاده شده باشد. با توجه به ضخامت مدل جدید سری کامپکت، احتمالاً به جای یک پرچم‌دار پرادعا، شاهد معرفی و عرضه یک محصول میان‌رده باشیم.

در قسمت جلوی دستگاه احتمالاً شاهد یک دوربین سلفی ۹ مگاپیکسلی و در قسمت پشتی، دوربین دوگانه شامل لنز ۱۲ مگاپیکسلی اصلی و یک لنز دیگر باشیم که هنوز گزارشی درباره کیفیت آن منتشر نشده است. از سوی دیگر وجود فلش LED موردی بدیهی و آشکار به شمار می‌آید.

فریم استفاده شده در گوشی‌های اکسپریا ۱ II و اکسپریا ۵ در این دستگاه هم مورد استفاده قرار گرفته است و می‌توان انتظار داشت که حسگر اثر انگشت همراه با دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا در کناره محصول قرار داشته باشند. در نهایت باید اشاره کرد که در قسمت پایینی دستگاه می‌توان جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، درگاه شارژ USB-C جهت استفاده از فناوری شارژ سریع و بلندگوهای استریو را مشاهده کرد.

احتمال معرفی و عرضه با نام اکسپریا ۱ III

در حال حاضر اطلاعات زیادی از گوشی هوشمند مورد بحث در اختیار رسانه‌ها نیست اما پیش‌تر در ماه نوامبر سال گذشته میلادی گزارشی اشاره کرد که شاید سونی این محصول را تحت نام اکسپریا ۱ III معرفی کند. گوشی‌های سری مذکور معمولاً در ماه فوریه یا مارس معرفی می‌شوند بنابراین می‌توان انتظار داشت که سری کامپکت هم در همان حوالی معرفی شود.

این گوشی هوشمند در گزارش مذکور همراه با پردازنده اسنپدراگون ۷۷۵G فهرست شده بود. اگر چه جدا از آن عرضه مدل جدید این سری با پردازنده اسنپدراگون ۷۶۵G هم بسیار محتمل به نظر می‌رسد. همچنین پشتیبانی از شبکه ۵G و افزایش کارایی کلی این دستگاه نسبت به مدل‌های پیشین هم عجیب نیست اما نمی‌توان با اطمینان در این‌باره به صحبت پرداخت.

استیو همرستوفر افزون بر اطلاعات مذکور، به تازگی خبر از رونمایی سونی اکسپریا ۱۰ III نیز داده است. شرکت مذکور در سال ۲۰۲۰ میلادی با عرضه اکسپریا ۱۰ II در محصولات میان‌رده فعال بود و حال رندرهای جدید فاش شده، به نسل سوم این سری اشاره می‌کنند. با توجه به این اطلاعات می‌توان گفت که این تولیدکننده ژاپنی نمایشگر ۶ اینچی با نسبت ابعاد ۲۱:۹ را از مدل پیشین حفظ کرده و تنها حاشیه‌ها را مقداری باریک‌تر کرده است.

گویا سونی در این طراحی این محصول نیز از دوربین سه‌گانه عمودی همراه با یک فلش LED در بالای آن‌ها بهره برده است. جزئیات کامل این دوربین‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما شایعات اشاره کرده‌اند که شاهد استفاده از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فتو ۸ مگاپیکسلی خواهیم بود. جدای از دوربین‌های اصلی، منبع یاد شده ادعا می‌کند که دوربین سلفی دارای یک لنز ۸ مگاپیکسلی خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر، وب‌سایت ما را دنبال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید