تیک تاک به دنبال مرگ یک دختر جوان در ایتالیا ممنوع شد - تکفارس 
تیک تاک به دنبال مرگ یک دختر جوان در ایتالیا ممنوع شد - تکفارس 

تیک تاک به دنبال مرگ یک دختر جوان در ایتالیا ممنوع شد

آرمین مکاری
۴ بهمن ۱۳۹۹ - 18:45
تیک تاک به دنبال مرگ یک دختر جوان در ایتالیا ممنوع شد - تکفارس 

مرگ مغزی یک دختر ۱۰ ساله ایتالیایی پس از شرکت در چالش خاموشی برنامه تیک تاک (TikTok) در روز پنجشنبه توسط بیمارستانی در پالرموی ایتالیا اعلام شد تا این برنامه به‌طور موقت در این کشور مسدود شود.

بر اساس اخبار منتشر شده، این دختر جوان سعی داشته است تا در این چالش خود را با کمربند حلق‌آویز کند. همچنین والدین وی تصمیم به اهدای اعضای بدن او گرفته‌اند. به دنبال این حادثه و طبق گزارش گاردین، تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس(ByteDance) است در تحقیقات مرگ دختر ایتالیایی به دادستان این پرونده کمک خواهد کرد. روز جمعه این شرکت اعلام کرد که موفق به شناسایی هیچ محتوایی در برنامه خود نشده است که بتوان آن را به تشویق این دختر به خودکشی ربط داد اما آن‌ها به تحقیقات خود ادامه خواهند داد.

همچنین سخنگوی تیک تاک گفت:

امنیت جامعه کاربران تیک تاک اولویت مطلق ماست، به همین دلیل اجازه نمی‌دهیم که محتوایی با مضمون تشویق یا ترویج رفتارهای خطرناک در این برنامه منتشر شوند.

سازمان حفاظت از داده‌های ایتالیا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که شبکه‌های اجتماعی چینی را فوراً تا ۱۵ فوریه مسدود می‌کند، و تا این تاریخ باید طبق قوانین این سازمان عمل کنند. به گفته والدین این دختر، آن‌ها اطلاعی از تلاش او برای شرکت در چالش خاموشی نداشتند و آنها فقط می‌دانستند که او از تیک تاک برای رقص و تماشای ویدئوها استفاده می‌کرد. این حادثه، اعتراضاتی را در ایتالیا را برای نظارت هرچه بیشتر بر روی رسانه‌های اجتماعی برانگیخته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید