سرنوشت گوشی رول شونده الجی در هاله‌ای از ابهام است - تکفارس 
سرنوشت گوشی رول شونده الجی در هاله‌ای از ابهام است - تکفارس 

سرنوشت گوشی رول شونده الجی در هاله‌ای از ابهام است

مهرداد میرشاهی
۴ بهمن ۱۳۹۹ - 14:03
دمو گوشی رول شونده الجی در CES 2021

شرکت الجی با انتشار یک دموی کوتاه از گوشی رول شونده خود در رویداد مجازی CES 2021 توانست توجهات زیادی را به این دستگاه جلب کند. علاوه بر این، چند روز پس از به نمایش گذاشتن این گوشی هوشمند، اخباری پیرامون عرضه جهانی این گوشی در سپتامبر امسال منتشر شد. با این حال، در حال حاضر به نظر می‌رسد که این نمونه اولیه شاید هرگز به دستگاهی نهایی تبدیل نشده و به تولید انبوه نرسد.

رسانه کره‌ای Korea Herald اخیراً اطلاع داده که بر خلاف گزارش‌های قبلی، هنوز درباره برنامه‌های عرضه گوشی LG Rollable تصمیم‌گیری نشده است. شرکت الجی نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که «هر احتمالی در این باره امکان‌پذیر است». از این رو، وضعیت برای این گوشی رول شونده اصلاً خوب به نظر نمی‌رسد.

مدیرعامل الجی به تازگی از احتمال خروج این شرکت از کسب و کار موبایل صحبت کرده است و اینطور که از شواهد بر می‌آید، سران این کمپانی در حال مذاکره با شرکتی برای فروش کسب و کار گوشی‌های هوشمند خود هستند. بخش موبایل الجی سال‌هاست که به معضلی برای این شرکت تبدیل شده که اگرچه در سه‌ماهه منتهی به تعطیلات سال نو بیشترین سود را کسب کرده است، اما هنوز زیان‌دهی قابل توجهی دارد.

تخمین زده شده که کسب و کار موبایل الجی تنها در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۷۲۳ میلیون دلار ضرر مالی داشته است. کل ضرر عملیاتی این بخش از الجی نیز از سال ۲۰۱۵ میلادی معادل ۴٫۵ میلیارد دلار است.

حتی اگر شرکت الجی همچنان تصمیم به حفظ کسب و کار موبایل خود و فعالیت در این حوزه بگیرد، باز هم به نظر می‌رسد که سرنوشت گوشی رول شونده این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. هرچند گوشی الجی وینگ (LG Wing) موفق به کسب جایزه نوآوری از رویداد CES شده است، اما فروش این گوشی از زمان عرضه جهانی خود، کمتر از ۱۰۰ هزار دستگاه است که یک شکست مالی بزرگ محسوب می‌شود.

همین موضوع نیز باعث شده است که افراد زیادی از شرکت الجی نسبت به گوشی LG Rollable شک و تردید زیادی داشته باشند؛ از آنجایی که این محصول احتمالاً قیمت بالایی خواهد داشت، بنابراین احتمال شکست مالی آن نیز وجود دارد.

با این حال، گوشی LG Rollable همچنان می‌تواند یک قهرمان برای شرکت الجی باشد چراکه به گفته منابع مختلف، الجی قصد دارد از این گوشی هوشمند به عنوان یک اهرم برای افزایش فروش بخش موبایل خود استفاده ‌کند. باید دید آیا سرانجام شاهد عرضه گوشی رول شونده الجی خواهیم بود یا با فروش احتمالی کسب و کار موبایل این شرکت، تولید و عرضه LG Rollable نیز لغو خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید