ادغام تیم تحقیق و توسعه سخت افزار وان پلاس و اوپو - تکفارس 
ادغام تیم تحقیق و توسعه سخت افزار وان پلاس و اوپو - تکفارس 

ادغام تیم تحقیق و توسعه سخت افزار وان پلاس و اوپو

خشایار جهانی
۴ بهمن ۱۳۹۹ - 10:30
وان پلاس

علی‌رغم شباهت‌های موجود بین سرمایه‌گذاران و محصولات دو شرکت وان پلاس و اوپو، این شرکت‌ها از ردوبدل کردن اطلاعات به همدیگر و انتقال تجربیات خودداری می‌کردند.

گزارش جدیدی که توسط Android Authority منتشر شده است نشان می‌دهد که وان پلاس و اوپو دپارتمان تحقیق و توسعه سخت‌افزار خود را ادغام کردند. این اقدام در ماه دسامبر ۲۰۲۰ شروع و اوایل ژانویه ۲۰۲۱ تکمیل شد.

شرکت اوپو، پنجمین برند بزرگ تولید‌کننده تلفن‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰، اکنون کل فرآیند ساخت سخت‌افزار را هدایت می‌کند. نتیجه این ادغام احتمالاً مانند شیائومی و ردمی خواهد بود. وان پلاس در این خصوص در بیانیه‌ای اعلام کرد:

برای به حداکثر رساندن منابع و موقعیت بهتر برای رشد وان پلاس، درحال همکاری  قسمت‌هایی از بخش تحقیق و توسعه (R&D) با سرمایه‌گذارمان، OPLUS، هستیم. وان پلاس در آینده هم سعی خواهد کرد بهترین محصولات و تجربیات را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

به زبان ساده‌تر، تحولات امروز بدان معنی است که تلفن‌های هوشمند وان پلاس در آینده می‌توانند از لحاظ مشخصات و شکل ظاهری بیشتر شبیه محصولات اوپو باشند.

در ضمن، به‌نظر می‌رسد که گوشی وان پلاس نورد N100 نسخه‌ای بهبودیافته از اوپو A53s باشد که بسیاری از عناصر آن گوشی را در خود دارد، اما هنوز نمی‌توان بیان کرد که وان پلاس خود به‌صورت مستقل گوشی نخواهد ساخت.

خبر خوب این است که حداقل تا مدتی، وان‌پلاس و اوپو بخش نرم‌افزار جدایی برای ساخت و توسعه OxygenOS و ColorOS خواهند داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.