دو ساعت هوشمند از وان‌پلاس تأییدیه BIS را دریافت کردند - تکفارس 
دو ساعت هوشمند از وان‌پلاس تأییدیه BIS را دریافت کردند - تکفارس 

دو ساعت هوشمند از وان‌پلاس تأییدیه BIS را دریافت کردند

مجید مهرعلی
۳ بهمن ۱۳۹۹ - 11:00
دو ساعت هوشمند از وان‌پلاس تأییدیه BIS را دریافت کردند - تکفارس 

وان‌پلاس برای سال‌هاست که گوشی‌های پرچم‌دار را با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به فروش می‌رساند. سال گذشته این شرکت نهایتاً پرچم‌دار درست و حسابی خود با نام وان‌پلاس ۸ پرو را منتشر کرد. این پایان کار نبود و این سازنده به بازار گوشی‌های میان رده،  مقرون‌به‌صرفه و همچنین هدفون‌های تماماً بی‌سیم نیز وارد شد. این نام تجاری رسماً تأیید کرده است که در سال ۲۰۲۱ اولین ساعت هوشمند خود را عرضه خواهد کرد. پیش از این اتفاق، دو ساعت هوشمند از وان‌پلاس توانسته‌اند از مؤسسه BIS هند تأییدیه دریافت کنند.

شایعات در خصوص عرضه ساعت هوشمندی توسط وان‌پلاس مدت‌زمانی هست که گوش می‌رسد، خصوصاً اینکه این شرکت در چندی از موقعیت‌ها به این شایعات دامن زده است. محصول پوشیدنی مورد بحث برای اولین بار در مؤسسه صدور IMDA سنگاپور با شماره مدل W301GB ظاهر شده بود.

در ماه‌های بعد گفته می‌شد که محصول پوشیدنی وان‌پلاس دارای صفحه‌ای گرد است. در ماه اکتبر ۲۰۲۰ این شرکت وجود یک ساعت هوشمند را تأیید کرد و در همان ماه گزارش‌هایی مبنی بر به عقب افتادن رونمایی آن منتشر شد. پس از آن در ماه نوامبر تصاویری از بند‌های نسخه محدود وان‌پلاس واچ سایبرپانک ۲۰۷۷ (OnePlus Watch Cyberpunk 2077) فاش شد و حدوداً در همان زمان گزارش شد که این محصول، پذیرای سیستم‌عامل گوگل ور او‌اس (Google Wear OS) خواهد بود.

در ماه دسامبر ۲۰۲۰، پیت لاو (Pete Lau) بنیان‌گذار و مدیر ارشد وان‌پلاس آشکار کرد که ساعت هوشمند یادشده در اوایل ۲۰۲۱ رونمایی خواهد شد. چند روز بعد و پیش از انتشار دستبند هوشمند این سازنده، اطلاعات بیشتری از ساعت هوشمند وان‌پلاس از طریق اپلیکیشن هلث (Health) این شرکت در دسترس قرار گرفت.

بنا بر اطلاعات موجود، وان‌پلاس ممکن است دو ساعت هوشمند را معرفی کند، یک با صفحه گرد و دیگری با صفحه‌ای که به شکل مربع است. به نظر می‌رسد هردوی این محصولات همان اوپو واچ (OPPO Watch) و اوپو واچ RX باشند که نام تجاری جدیدی به خود گرفته‌اند.

انتظار می‌رود نسخه مربعی، وان‌پلاس واچ نام بگیرد و شماره مدل W301GB را داشته باشد. این محصول پوشیدنی که سال گذشته تأییدیه IMDA را دریافت کرده‌ بود، حال توانسته است با شماره مدل W501GB تأییدیه BIS نیز به‌دست آورد. ساعت هوشمند دوم که دارای صفحه‌ای گرد است و در اپلیکیشن هلث وان‌پلاس وجودش آشکار شده بود، ممکن است وان‌پلاس واچ RX نامیده شود.

تاکنون می‌توان گفت احتمالاً وان‌پلاس واچ در هردو کشور سنگاپور و هند عرضه می‌شود، اما ممکن است وان‌پلاس واچ RX مانند وان‌پلاس بند (OnePlus Band) تنها در کشور هند در دسترس قرار گیرد. به هر حال، انتظار می‌رود که شرکت سازنده ساعت‌های هوشمند خود را در کشورهای بیشتری منتشر کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.