ویوو X60 پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و دو دوربین عقب اصلی معرفی شد - تکفارس 
ویوو X60 پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و دو دوربین عقب اصلی معرفی شد - تکفارس 

ویوو X60 پرو پلاس با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ و دو دوربین عقب اصلی معرفی شد

مهرداد میرشاهی
۲ بهمن ۱۳۹۹ - 19:26
ویوو X60 پرو پلاس

گوشی هوشمند ویوو X60 پرو پلاس سرانجام به عنوان نخستین پرچمدار شرکت ویوو در سال ۲۰۲۱ میلادی معرفی شد. ویوو نه تنها از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ در داخل این دستگاه استفاده کرده، بلکه آن را به دو دوربین عقب اصلی نیز مجهز کرده است؛ یک دوربین از سونی و یک دوربین از سامسونگ.

طراحی ویوو X60 پرو پلاس

این گوشی دارای یک نمایشگر منحنی است که حفره پانچ دوربین سلفی، وسطِ بخش بالایی صفحه نمایش قرار گرفته است. شرکت ویوو نیز همانند وان پلاس و شیائومی، توجه زیادی به نمایشگر گوشی Vivo X60 Pro+ داشته است. سازنده این دستگاه ادعا می‌کند که صفحه نمایش این گوشی میانگین امتیاز ΔE از ۰٫۵۰۶ را بدست آورده که هر بخش نمایشگر، به صورت جداگانه کالیبره شده است.

پشت گوشی با چرم ساده و باکیفیت پوشیده شده است که کاربر می‌تواند از بین دو رنگ نارنجی کلاسیک و آبی فانتومی یکی را انتخاب کند. طراحی دوربین عقب این گوشی به صورت جزیره‌ای مستطیل‌شکل از جنس فلز و شیشه است. محفظه دوربین نیز از بدنه پشتی بیرون زده و بسیار بزرگ است. نکته جالب اینجاست که این گوشی دو دوربین عقب اصلی دارد.

طراحی ویوو X60 پرو پلاس همانند محصولات پریمیوم است و نمی‌توان خرده‌ای به آن گرفت.

مشخصات ویوو X60 پرو پلاس

نمایشگر گوشی هوشمند ویوو X60 پرو پلاس دارای اندازه ۶٫۵۶ اینچی است و رزولوشن آن نیز معادل ۲۳۷۶*۱۰۸۰ است. نمایشگر این دستگاه از نوع ۱۲۰ هرتزی است و سرعت نمونه‌برداری آن نیز ۲۴۰ هرتز است. این صفحه نمایش همچنین از HDR10 و HDR10+ نیز پشتیبانی می‌کند. متاسفانه شرکت ویوو از نوع محافظ صفحه نمایش مورداستفاده در این گوشی هوشمند هیچ صحبتی نکرده است.

پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ با ۸ گیگابایت یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 جفت شده است. نسخه ۱۲ گیگابایتی این گوشی دارای یک ویژگی با نام Memory Fusion Technology که این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید از ۳ گیگابایتِ حافظه داخلی به عنوان حافظه رم اضافی استفاده کنید. این گوشی با گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی از نوع UFS 3.1 در دسترس قرار می‌گیرد.

گوشی ویوو X60 پرو پلاس از دو سیم کارت (فقط از نوع نانو) پشتیبانی می‌کند و حسگر اثر انگشت آن نیز درون نمایشگر تعبیه شده است. باز کردن قفل با صورت یا فیس آنلاک، NFC، بلوتوث ۵٫۲ با پشتیبانی از SBC، AAC، aptX HD و LDAC از جمله دیگر ویژگی‌های این دستگاه محسوب می‌شود. این گوشی بر پایه OriginOS 1.0 مبتنی بر اندروید ۱۱ اجرا می‌شود و به یک باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۵۵ واتی مجهز است.

دوربین‌های ویوو X60 پرو پلاس

بخش دوربین همان جایی‌ست که گوشی ویوو X60 پرو پلاس عملکرد قابل توجهی در آن دارد. این شرکت برای دوربین‌های این گوشی با لنزهای نوری ZEISS همکاری کرده است. X60 Pro+ دارای پوشش Zeiss T* است که به هدایت انتقال نور از طریق لنز دوربین کمک می‌کند. اضافه شدن این پوشش، تفاوت قابل توجهی در کیفیت تصاویر گرفته شده با گوشی را به ارمغان می‌آورد.

گوشی ویوو X60 پرو پلاس

نخستین دوربین اصلی این دستگاه حاوی لنز ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است که همان لنز IMX598 سونی با فاصله کانونی ۱۴ میلی‌متر، زاویه فوق عریض ۱۱۴ درجه‌ای و OIS چهار محوره است. دومین دوربین اصلی نیز لنز GN1 و ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ با دیافراگم f/1.57 و اندازه سنسور ۱/۱٫۳ اینچی است. همچنین شاهد استفاده از یک دوربین پرتره ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.08 با فاصله کانونی ۵۰ میلی‌متری و یک دوربین پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/3.4 نیز هستیم که حاوی زوم اپتیکال ۵ برابری OIS و بزرگنمایی فوق‌العاده ۶۰ برابری است. دوربین سلفی نیز شامل سنسور ۳۲ مگاپیکسلی با f/2.45 است.

ویوو می‌گوید هر چهار دوربین پشتی این گوشی از فوکوس خودکار AF و تثبیت‌کننده ویدیو پشتیبانی می‌کنند. همچنین می‌توان ویدیوهای ۸K و فیلم‌های اسلو موشن با حداکثر کیفیت ۱۰۸۰P ضبط کرد.

قیمت و زمان عرضه ویوو X60 پرو پلاس

نسخه ۸/۱۲۸ گیگابایتی گوشی ویوو X60 پرو پلاس با قیمت ۴۹۹۸ یوان و نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نیز با قیمت ۵۹۹۸ یوان در دسترس قرار خواهد گرفت. این دستگاه‌ از روز شنبه ۴ بهمن ماه (۲۳ ژانویه) روانه بازار خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.