گواهینامه بلوتوث سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۱ فاش شد - تکفارس 
گواهینامه بلوتوث سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۱ فاش شد - تکفارس 

گواهینامه بلوتوث سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۱ فاش شد

مهدی ملکی
۲ بهمن ۱۳۹۹ - 16:30
سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۱

نسل جدید لپ‌تاپ‌های سرفیس به تازگی توسط گواهینامه بلوتوث فاش شده است. این لپ‌تاپ جدید می‌تواند سرفیس لپ‌تاپ ۴ یا حتی سرفیس لپ‌تاپ ۳ پلاس باشد و انتظار می‌رود که در ماه مارس یا آپریل سال جاری میلادی، سرانجام به بازار عرضه شود. در حال حاضر تاریخ معرفی حتی در گزارش‌های غیرسمی نیز فاش نشده است.

چهار مدل شامل ۱۹۵۲، ۱۹۵۳، ۱۹۵۸ و ۱۹۵۹ در گواهینامه بلوتوث این محصول ذکر شده‌اند و شاید شاهد استفاده از هر دو پردازنده‌های اینتل و AMD در بطن آن‌ها باشیم. در حقیقت پردازنده اینتل تایگر لیک همراه با کارت گرافیت‌های Xe و پردازنده ADM Ryzen 4000 موسوم به Renoir در هدر دو مدل‌های ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی محتمل به نظر می‌رسند.

طبق اطلاعات دیگر این گواهینامه، تمام مدل‌های این لپ‌تاپ از بلوتوث ۵.۱ و وای فای ۶ پشتیبانی خواهند کرد. جدای از به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری به نظر می‌رسد که ظاهر این محصول چندان تغییری نسبت به مدل‌های پیشین نداشته باشند.

سرفیس لپ‌تاپ ۲۰۲۱

افزون بر این لپ‌تاپ (که هنوز نام قطعی آن را نمی‌دانیم) قیمت سرفیس پرو ۸ پیش‌تر توسط گزارش‌های غیررسمی فاش شده است. انتظار می‌رود که مایکروسافت در ماه جاری از آخرین نسل محصولات خود موسوم به سرفیس پرو ۸ رونمایی کند؛ حال در راستای همین شایعه گزارش شده است که دستگاه مذکور گواهینامه FCC را کسب کرده است.

گواهینامه FCC به طور عمده روی ارتباطات رادیویی و مسائل مربوط به آن تمرکز دارد و آشکار می‌کند که دستگاه مذکور از ماژول Quetctel’s LTE-A Cat 12 M.2  و آداپتور وای فای ۶ متعلق به Intel’s Wi-Fi 6 AX201  استفاده خواهد کرد.

سرفیس پرو ۸ از لحاظ طراحی بسیار مشابه سرفیس پرو ۷ است و با نگاهی اجمالی به نمونه‌های اولیه از تصاویر این دستگاه که در سال گذشته میلادی منتشر شد، می‌توان به این حقیقت پی برد. سرفیس ۸ پرو این بار به پردازنده اینتل تایگر لیک (Tiger Lake) مجهز می‌شود و همراه با Core i7-1185G7 و گرافیک Iris Xe روانه بازار خواهد شد. همان‌طور که ذکر شد قیمت این محصول توسط گزارش‌های غیرموثق فاش شده است؛ براساس ادعای این گزارش‌ها انتظار می‌رود که آخرین نسل محصولات مایکروسافت قیمت پایه‌ای برابر با ۸۹۹ دلار آمریکا داشته باشند و این قیمت نهایتاً با توجه به پیکربندی‌های کاربر، تا حدود ۲۷۹۹ دلار نیز افزایش خواهد یافت.

سرفیس لپ‌تاپ ۴ (محصولی که شاید در گواهینامه بلوتوث مذکور مورد تایید قرار گرفته باشد) درون بنچ‌مارک‌های خود فعلاً با اسم رمز OEMGR OEMGR Product Name DV  شناخته می‌شود و مجهز به یک پردازنده AMD رایزن ۷ ۳۷۸۰U  خواهد بود؛ البته درون مشخصات ذکرشده وب‌سایت‌های بنچ‌مارک، به Codename سری Renoir  اشاره شده است و این احتمال را قوت می‌بخشد که محصول جدید مایکروسافت برخلاف ادعاهای حال حاضر، تنها از این پردازنده‌های تازه‌نفس AMD استفاده کند. نظر شما در این‌باره چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.