دوربین شیائومی می ۱۱ پرو از بزرگنمایی ۱۲۰ برابری پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
دوربین شیائومی می ۱۱ پرو از بزرگنمایی ۱۲۰ برابری پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

دوربین شیائومی می ۱۱ پرو از بزرگنمایی ۱۲۰ برابری پشتیبانی خواهد کرد

مهدی ملکی
۱ بهمن ۱۳۹۹ - 17:30
شیائومی می ۱۱ پرو

ما اکنون به طور رسمی می‌دانیم که شیائومی می ۱۱ پرو در نیمه اول سال جاری میلادی معرفی و احتمالاً عرضه خواهد شد. این گوشی هوشمند به بهترین فناوری‌های شرکت شیائومی مجهز خواهد شد و حال جزئیات دیگر این محصول فاش شده است.

به تازگی یکی از منابع شناخته شده افشای اطلاعات شیائومی، فاش کرده است که می ۱۱ پرو همراه با دوربین سه‌گانه اصلی و یک دریچه دیافراگم فوق‌العاده بزرگ راهی بازار خواهد شد تا از بزرگنمایی ۱۲۰ برابر نیز پشتیبانی کند. او همچنین طی گزارش اخیر خود تایید کرد که شیائومی در طراحی این محصول همانند سری می ۱۰ از ماژول دوربین سه‌گانه عمودی استفاده نخواهد کرد. در حقیقت ما بارها در این‌باره شنیده بودیم و این خبر صحه‌ای بر اطلاعات پیشین ما به شمار می‌آید.

شیائومی می ۱۱ پرو

افزون بر این ما در روزهای گذشته شاهد انتشار چندین رندر بوده‌ایم که جزئیات ساختاری دستگاه مورد نظر را به نمایش می‌گذارند. برای مثال می‌توان مشاهده کرد که می ۱۱ پرو نیز دارای طراحی ظاهری مشابهی با می ۱۱ پایه است. نمایشگر جلو هنوز هم دارای یک روزنه جهت جای‌گیری دوربین سلفی و البته لبه‌های خمیده است. با این حال دوربین پشتی دارای چهار لنز خواهد بود و همان‌طور که مشخص است، از چینش متفاوت افقی بهره می‌برد.

نمایشگر می ۱۱ پرو

منبع مورد بحث در ادامه فاش می‌کند که جزئیات مربوط به نمایشگر می ۱۱ و می ۱۱ پرو دقیقاً یکسان هستند. گویا این دستگاه شیائومی نیز با یک نمایشگر ۶.۸۱ اینچی ۲K کاملاً خمیده همراه با تراکم پیکسل ۵۱۵PPI به بازار عرضه خواهد شد. این نمایشگر همچنین دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، نرخ نمونه لمس ۴۸۰ هرتز، گامت رنگ DCI-P3، روشنایی حداکثری ۱۵۰۰ نیت و البته موارد آشکار دیگری خواهد بود.

افزون بر قسمت تصویربرداری و دوربین، می ۱۱ پرو به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را در بخش شارژ نیز تجربه خواهد کرد. این محصول نه تنها از سریع‌ترین شارژ مستقیم ممکن یعنی ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند بلکه از شاٰرژ بی‌سیم ۸۰ وات نیز بهره خواهد برد. بنابراین می ۱۱ پرو می‌تواند لقب سریع‌ترین محصول مجهز به چنین شارژ بی‌سیمی را در سراسر دنیا به خود اختصاص دهد.

پیش‌تر با توجه به کدهایی که از رابط کاربری MIUI استخراج شده بود، حدس زده می‌شد که می ۱۱ پرو از جبران نرخ فریم MEMC ، هوش مصنوعی over-splitting، تبدیل نگاره‌های SDR به HDR و فرایندهای جدیدتر هم پشتیبانی کند. در واقع این موارد فناوری‌هایی هستند که درون می ۱۱ پایه به کار برده نشده‌اند.

فناوری هوش مصنوعی دوربین می ۱۱ پرو

حالت‌های قدیمی تصویربرداری در شب چندین تصویر را با هم ترکیب می‌کنند تا به مورد دلخواه کاربر دست پیدا کنند؛ به این صورت که حسگر موجود در دوربین تا حد نیاز عملکرد آن را کند می‌کند تا چندین فریم تصویربرداری و با یکدیگر ترکیب شوند. در حالی که نحوه کار بلینک AI ( هوش مصنوعی over-splitting که پیش‌تر به آن اشاره شد) به این صورت نیست. الگوریتم موجود در فناوری یاد شده از یک شبکه عصبی پیچیده بهره می‌برد تا روش کار چشم انسان را تقلید کند و تنها با ثبت یک فریم، به نتیجه دلخواه تصویربرداری در شب برسد. این سبب می‌شود که جزئیات و ارتعاش‌های تصویر تنها در چند میلی‌ثانیه پردازش و بهبود پیدا کنند. باید به یاد داشت که می ۱۱ مجهز به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم ۱/۱.۳۳ است و فناوری بلینک AI هم از همین دوربین باکیفیت استفاده می‌کند؛ بنابراین جزئیات تصاویر بسیار زیاد است و ظاهراً پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۸۸ به خوبی از وظایف خود سربلند بیرون می‌آید.

مشخصات شیائومی می ۱۱ استاندارد (نسخه پایه)

  • نمایشگر ۶.۸۱ اینچی (۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل) کواد HD+ از نوع AMOLED با نسبت ابعاد ۲۰:۹ و مجهز به فناوری HDR10+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی حداکثر ۱۵۰۰ نیت، روشنایی متوسط ۹۰۰ نیت، نرخ کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱، فناوری MEMC، دامنه گسترده رنگ ۱۰۰ درصدی DCI-P3، مجهز به گوریلا گلس
  • پردازنده هشت هسته اسنپدراگون ۸۸۸ ۵ نانومتری، GPU آدرنو ۶۶۰
  • رم ۸ گیگابایت LPPDDR5 ۳۲۰۰ مگاهرتز همراه با حافظه ۱۲۸ الی ۲۵۶ گیگابایت UFS 3.1؛ رم ۱۲ گیگابایت ۳۲۰۰ مگاهرتز LPPDDR5 همراه با حافظه ۲۵۶ گیگابایت UFS 3.1
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت (هر دو درگاه نانو)
  • رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۱
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ با دریچه دیافراگم f/1.85، فناوری OIS، فلش LED؛ دوربین ۱۳ مگاپیکسل فوق عریض ۱۲۳ درجه با دریچه دیافراگم f/2.4؛ دوربین تله ماکرو ۵ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4؛ فیلم‌برداری ۸K با ۳۰ فریم بر ثانیه، ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰p با ۹۶۰ فریم بر ثانیه.
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر همراه با تشخیص ضربان قلب، حسگر مادون قرمز
  • درگاه USB-C، صدای Hi-Res، دو بلندگو استریو
  • ابعاد: ۱۶۴.۳ × ۷۴.۶ × ۸.۰۶ میلی‌متر (نمایشگر)، ۸.۵۶ میلی‌متر (بدنه)
  • وزن: ۱۹۶ گرم (نمایشگر)، ۱۹۴ گرم (بدنه)
  • شبکه ۵G SA/NSA برای هر دو درگاه سیم‌کارت، شبکه ۴G برای هردو درگاه سیم‌کارت، وای فای ۶E 802.11 ax 8 x، MU-MIMO، بلوتوث ۵.۱، فناوری GPS، NFC و درگاه شارژ USB-C
  • باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت (حالت ایده‌آل)، ۴۵۰۰ میلی‌متر (حداقل ظرفیت) همراه با پشتیبانی از شارژ سریع مستقیم ۵۵ وات QC4+/QC3+/PD3.0، شارژ سریع ۵۰ وات بی‌سیم، شارژ معکوس ۱۰ وات
همان‌طور که ذکر شد، می ۱۱ پرو در چندین زمینه از جمله دوربین، شارژ و فناوری‌های جانبی پیشرفت‌های محسوسی خواهد داشت. برای دریافت اطلاعات بیشتر، وب‌سایت ما را دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.