شیائومی می نوت بوک ۱۴ IC به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 
شیائومی می نوت بوک ۱۴ IC به طور رسمی رونمایی شد - تکفارس 

شیائومی می نوت بوک ۱۴ IC به طور رسمی رونمایی شد

مهدی ملکی
۳۰ دی ۱۳۹۹ - 18:00
شیائومی می نوت بوک ۱۴ IC

مانو کومار جین (Manu Kumar Jain) مسئول بخش مدیریت و معاون ارشد جهانی شعبه هند شرکت شیائومی به تازگی در حساب رسمی توییتر خود، می نوت بوک ۱۴ IC جدید را معرفی کرده است.

شیائومی سال گذشته میلادی معرفی و عرضه می نوت بوک ۱۴ و می نوت بوک ۱۴ ویرایش هورایزن (Horizon) را تایید کرد که طبق گفته‌های او این بار حاشیه‌های باریک‌تر و یک می وب‌کم HD خارجی نیز خواهند داشت. با این حال می نوت بوک ۱۴ IC جدید دارای یک وب‌کم داخلی خواهد بود و برخلاف روند گذشته عرضه خواهد شد.

شیائومی می نوت بوک ۱۴ IC

لپ‌تاپ یاد شده مبتنی بر یک پردازنده اینتل Core i5-10210U و البته یک کارت گرافیک ترکیب شده (آنبورد) اینتل UHD 620 خواهد بود. از سوی دیگر می‌توان از کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس MX250 نیز استفاده کرد که محصول اصلی و مجزای این زمینه به شمار می‌رود. می نوت بوک ۱۴ دارای یک رم ۸ گیگابایت از نوع DDR4 و تا ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD خواهد. لپ‌تاپ مورد بحث خارج از مشخصات سخت‌افزاری خود به یک نمایشگر فول HD ۱۴ اینچ و یک پوشش ضد انعکاس نور و زاویه دید ۱۷۸ درجه مجهز خواهد بود. وزن آن تنها ۱.۵ کیلوگرم است و تا ۱۰ ساعت عمر باتری ارائه خواهد داد. قیمت پایه ۶۰۰ دلار خواهد بود و با توجه به برخی مولفه‌ها از جمله انتخاب مقدار حافظه داخلی تغییر خواهد کرد.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شیائومی می نوت بوک ۱۴ IC

  • نمایشگر ۱۴ اینچ با نسبت ابعاد ۱۶:۹ ( رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰)، زاویه دید ۱۷۸ درجه، روشنایی حداکثری ۲۵۰ نیت
  • پردازنده اینتل Core i5-10210U با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز (۶ مگابایت حافظه کش L3، اورکلاک تا فرکانس ۴.۲ گیگاهرتز)، پردازنده کامت لیک (Comet Lake)؛ کارت گرافیک اینتل UHD 620
  • کارت گرافیک انویدیا ۲ گیگابایت GDDR5 جی‌فورس MX250
  • ویندوز ۱۰ ویرایش خانگی، یک ماه استفاده آزمایشی رایگان از مایکروسافت آفیس ۳۶۵
  • وب‌کم HD داخلی
  • وای فای ۱۱ac 2*2 ( ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز)، بلوتوث ۵، دو عدد درگاه USB 3.1، یک عدد درگاه USB 2، درگاه HDMI 1.4b، یک عدد درگاه USB-C برای شارژ و انتقال داده
  • ابعاد: ۳۲۳ × ۲۲۸ × ۱۷.۹۵ میلی‌متر؛ وزن: ۱.۵ کیلوگرم
  • جک صدای ۳.۵ میلی‌متری هدفون، جک میکروفون، دو عدد بلندگو استریو ۲ وات، فناوری صدا DTS
  • باتری ۴۶ واتی مجهز به قابلیت شارژ سریع، ۱۰ ساعت عمر باتری، آداپتور ۶۵ واتی شارژ سریع

شیائومی در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفت

در حالی که تنها چند روز به پایان زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ باقی مانده است، او هنوز هم با شرکت‌های چینی میانه خوبی ندارد و سیاست‌های دشواری را بر آن‌ها تحمیل می‌کند. خبرگزاری رویترز به تازگی گزارش کرده است که ۹ شرکت به دلیل ارتباط با ارتش چین در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفته‌اند. یکی از این شرکت‌ها، شیائومی به شمار می‌آید که اکنون به عنوان سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان شناخته می‌شود.

طبق این اتفاق تمام سرمایه‌گذاران آمریکایی این شرکت باید مجموع سهم خود را تا تاریخ ۲۰ آبان‌ماه ۱۴۰۰ (۱۱ نوامبر ۲۰۲۱ میلادی) واگذار کنند. هر سهم این شرکت با اعلام این موضوع به تازگی حدود ۷.۵۴ درصد یا ۱.۶۱ دلار کاهش داشته و به رقم ۱۹.۷۵ دلار رسیده است. رویترز در گزارشات خود ذکر می‌کند که ۹ شرکت را در لیست سیاه ایالات متحده مشاهده کرده که افزون بر شیائومی، شرکت هواپیماسازی کوماک (Comac) نیز در بین آن‌ها قرار داشته است.

با این حال موفقیت شیائومی به لطف صعود ارزش پول هند در حال افزایش است. هند دومین بازار بزرگ فروش گوشی‌های هوشمند در جهان به شمار می‌آید که هنوز هم یک کشور در حال توسعه محسوب می‌شود و این به معنای علاقه بیشتر خریداران به خرید محصولات اقتصادی است. این شرکت در حین سه‌ماهه سال گذشته میلادی به لطف عرضه گسترده محصولات خود، پس از سامسونگ و هوآوی تبدیل به سومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان شد.

نکته قابل توجه این است که شیائومی با وجود مقایسه با اپل، تاکنون هیچ گوشی هوشمندی را در ایالات متحده به فروش نرسانده است. طی سالیان گذشته بارها گزارش شده است که شیائومی بالاخره وارد بازار آمریکا نیز خواهد شد اما اکنون با توجه به شرایط، به نظر می‌رسد که این تولیدکننده چینی چندان اولویت بالایی برای این رویداد در نظر نمی‌گیرد.

طبق قانون تصویب شده در سال ۱۹۹۹ ایالات متحده، وزارت دفاع این کشور موظف شده تا لیستی را تهیه کند که شامل شرکت‌های تحت نظر ارتش چین است. پنتاگون طی سال‌های گذشته ۳۵ نام شامل بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه SMIC و غول نفت CNOOC از کشور چین را در این فهرست لحاظ کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.