آنر روی گوشی‌های هوشمند جدیدی با پشتیبانی از خدمات گوگل کار می‌کند - تکفارس 
آنر روی گوشی‌های هوشمند جدیدی با پشتیبانی از خدمات گوگل کار می‌کند - تکفارس 

آنر روی گوشی‌های هوشمند جدیدی با پشتیبانی از خدمات گوگل کار می‌کند

مهرداد میرشاهی
۳۰ دی ۱۳۹۹ - 16:01
یکی از گوشی های هوشمند آنر

شرکت هواوی از اواسط سال ۲۰۱۹ میلادی درگیر جنگ تجاری و تنش‌های اقتصادی و سیاسی بین دو کشور چین و ایالات متحده آمریکا قرار گرفت و همین موضوع و همچنین تحریم‌های اعمال شده از سوی دولت دونالد ترامپ، باعث شد زیرمجموعه هواوی، یعنی برند آنر (Honor) از این شرکت جدا گردد. این کمپانی چینی سرانجام این واحد خود را به فروش رساند و اجازه داد به صورت مستقل به فعالیت خود و همکاری با شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل ادامه دهد.

طبق گفته‌های Kommersant، یکی از روزنامه‌های معتبر روسی، شرکت آنر در حال کار روی گوشی های هوشمند جدیدی‌ست که روی خدمات موبایل گوگل یا GMS اجرا می‌شوند.

یکی از منابع آگاه مدعی شده بود که جدایی آنر از هواوی به این معناست که فروشگاه AppGallery هواوی همچنان روی گوشی های هوشمند فعلی آنر در دسترس قرار دارد اما دستگاه‌های جدید این شرکت به آسانی به خدمات موبایل هواوی یا HMS دسترسی نخواهند داشت. شرکت آنر ۱۸ ماه است که گوشی های هوشمند خود را بدون استفاده از GMS عرضه کرده که همین مورد به فروش گسترده محصولات آن در بازارهای مانند اروپا و روسیه آسیب رسانده است؛ این در حالی‌ست که بر اساس گزارش Kommersant، آنر پس از سامسونگ، دومین شرکت بزرگ گوشی های هوشمند در بازار روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شود.

مهم‌ترین محصول جدید آنر که احتمالاً تا مدتی دیگر روانه بازار می‌شود، سری V40 است؛ با این حال، این گوشی های هوشمند زمانی تولید شده‌اند که آنر تحت مالکیت هواوی قرار داشته است بنابراین، این محصولات با Magic UI و دسترسی به GMS روانه بازار نخواهند شد.

این تغییر احتمالاً روی گوشی های آنر X11 و آنر ۴۰ تاثیرگذار خواهد بود. باید دید که سرانجام مستقل شدن برند آنر به چه صورت خواهد بود و آیا این شرکت می‌تواند با هواوی که روزگاری تحت مالکیت آن قرار داشته است، در بازار بزرگ گوشی های هوشمند و محصولات فناوری رقابت کند یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.