اپل شاید مجبور شود تلگرام را از اپ استور حذف کند - تکفارس 
اپل شاید مجبور شود تلگرام را از اپ استور حذف کند - تکفارس 

اپل شاید مجبور شود تلگرام را از اپ استور حذف کند

مهرداد میرشاهی
۳۰ دی ۱۳۹۹ - 09:01
اپلیکیشن تلگرام

طبق گزارش واشنگتن پست، سازمان غیرانتفاعی آمریکایی «ائتلاف برای یک وب امن» خواستار حذف اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام از اپ استور اپل شده است.

سازمان «ائتلاف برای یک وب امن» روز گذشته شکایتی را تنظیم کرد که در آن، تلگرام به این موضوع متهم شده است که هیچ تلاشی برای مقابله با خشونت و پیام‌هایی با محتوای افراطی نمی‌کند. اتفاقات و آشوب‌هایی که اوایل ماه ژانویه میلادی در پایتخت ایالات متحده روی داد، یکی از مواردی‌ست که در این طرح دعوی به آن اشاره شده است. این دادخواست می‌گوید این شرایط مصداق بارز نقض «شرایط خدمات فروشگاه اپلیکیشن اپل» است.

از این رو، شاکیان این پرونده خواستار حذف اپلیکیشن محبوب تلگرام از اپ استور هستند. همچنین گزارش شده است که سازمان Coalition for a Safer Web قصد دارد از دادگاه درخواست کند، دستور به حذف تلگرام از فروشگاه گوگل پلی نیز بدهد. البته کاربران اندروید همیشه می‌توانند اپلیکیشن‌های مدنظر خود را از جاهای دیگری دریافت کرده و روی دستگاه خود نصب کنند اما این شرایط برای کاربران iOS وجود ندارد.

پاول دوروف، مدیرعامل تلگرام، در نخستین هفته از ژانویه میلادی اعلام کرد که تعداد کاربران فعال اپلیکیشن تلگرام به بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در ماه رسیده است. تا روز (۱۲ ژانویه ۲۰۲۱) نیز ۲۵ میلیون کاربر جدید تنها در عرض ۷۲ ساعت به سرویس تلگرام اضافه شده‌اند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید