فیسبوک تغییر قوانین حریم خصوصی واتساپ را عقب انداخت - تکفارس 
فیسبوک تغییر قوانین حریم خصوصی واتساپ را عقب انداخت - تکفارس 

فیسبوک تغییر قوانین حریم خصوصی واتساپ را عقب انداخت

خشایار جهانی
۲۹ دی ۱۳۹۹ - 19:58
واتساپ

قرار بود که واتساپ تغییراتی را در قوانین حریم خصوصی اپلیکیشن خود به‌وجود آورد که با عکس‌العمل‌های منفی زیادی در سراسر دنیا روبه‌رو شد. این تغییرات جدید به واتساپ اجازه می‌داد که اطلاعات بیشتری را به شرکت مادر خود، یعنی فیسبوک، به اشتراک بگذارد.

این شرکت در هفته گذشته تلاش کرد که از تغییرات جدید دفاع کند اما موقف نشد و فعلاً از این تغییر پا پس کشید. حالا کاربران سه ماه بیشتر، یعنی تا ماه می، فرصت دارند تا شرایط جدید را تایید و یا رد کنند. این شرکت سعی خواهد کرد که نگرانی‌ها را برطرف کرده اطلاعات غلط پیرامون موضع خود را از بین ببرد. واتساپ در مورد این تغییرات بیان کرد:

در بروزرسانی جدید، هیچ‌چیزی تغییر نخواهد کرد و در عوض شفافیت بیشتری در مورد نحوه جمع‌آوری و استفاده از داده‌ها فراهم می‌کند و اگرچه امروز کسی از طریق این پلتفرم خرید نمی‌کند، ویژگی‌های تجاری بیشتری به واتساپ اضافه خواهد شد تا افراد بیشتری از این طریق خرید کرده و از این ویژگی جدید استفاده کنند. این بروزرسانی جدید تغییراتی را در حریم خصوصی ایجاد نخواهد کرد.

در همین حال، بحث و جدل پیرامون واتساپ، بسیاری از کاربران را به سمت استفاده از برنامه‌های جایگزین مانند تلگرام و سیگنال سوق داده است. به‌طوری‌که تلگرام توانست به رکورد ۵۰۰ میلیون کاربر فعال برسد و سیگنال هم رشد تعداد کاربران چشم‌گیری داشته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.