حالت تیره جدید به زودی برای تمام کاربران مایکروسافت تیمز عرضه خواهد شد - تکفارس 
حالت تیره جدید به زودی برای تمام کاربران مایکروسافت تیمز عرضه خواهد شد - تکفارس 

حالت تیره جدید به زودی برای تمام کاربران مایکروسافت تیمز عرضه خواهد شد

مهدی ملکی
۲۷ دی ۱۳۹۹ - 20:00
Microsoft Teams

به تازگی درگاه رسمی مایکروسافت تایید کرده است که به‌روزرسانی جدیدی برای «مایکروسافت تیمز» عرضه خواهد شد که حالت تیره جدیدی را برای این اپلیکیشن در دسترس قرار خواهد داد.

این حالت تیره جدید قسمت‌های بیشتری از رابط کاربری را تحت پوشش قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که نسخه قدیمی دارای برخی نقاط خاص از جمله قسمت بالایی فهرست‌ها و پنل‌های کناری بود که در حالت تیره لحاظ نمی‌شدند. مایکروسافت همچنین مجموعه جدیدی از آیکون‌ها را برای نسخه کلاینت (اپلیکیشن) در دسترس قرار خواهد داد که جهت القای حس مدرن‌تری طراحی شده‌اند.

این غول فناوری مدتی پیش سیاست‌های خاصی را در پیش گرفت تا تغییرات مثبتی را روی سرویس‌های خود پدید آورد. برای مثال شرکت یاد شده مدتی پیش محدودیت آپلود فایل‌ها در سرویس‌هایش را به عدد ۲۵۰ رساند. این فرایند باعث تغییر محدودیت آپلود سرویس‌های شیر پوینت (Share Point)، تیمز و وان درایو نیز می‌شود و کاربران اکنون می‌توانند به راحتی مدل‌های سه بعدی حجیم ساختمان‌ها، ویدیوهای ۸K یا حتی موارد بیشتری را نیز روی آن‌ها آپلود کنند.

اپلیکیشن مایکروسافت تیمز

این شرکت پیش‌تر نیز توضیح داده بود که به دنبال افزایش محبوبیت این سرویس است و حتی «ساتیا نادلا» مدیر عامل اجرایی آن نیز به این موضوع اشاره کرده بود. گویا آن‌ها این پلتفرم را یک «لایه سازماندهی» برای شرکت‌ها و کارمندان می‌دانند که به لطف ابزارهای همکاری، جلسات ویدیویی، چت و دیگر قابلیت‌های تجاری، تمام موارد مورد نیاز را زیر یک رابط کاربری جمع کرده است. حال مایکروسافت ۳۶۵ به لطف همان سیاست‌ها پیشرفت بیشتری را تجربه خواهد کرد. در حال حاضر ویژگی‌های زیر جهت ارتقا یا افزوده شدن به مایکروسافت تیمز ذکر شده‌اند.

ویژگی‌های بهبود یا تغییر یافته آخرین به‌روزرسانی مایکروسافت تیمز

  • گوشه‌ها بیش از پیش منحنی خواهند شد.
  • طراحی روان و به‌روز
  • افکت سایه جدید
  • آیکون‌های جدید با تاکید بر گوشه‌های منحنی
  • رنگ‌ها و جلوه‌های جدید

این غول فناوری تا انتهای ماه جاری میلادی پشتیبانی از آپلود فایل‌های ۲۵۰ گیگابایتی را شروع می‌کند و ذکر شده که احتمالاً تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱، همه کاربران به آن دسترسی داشته باشند. می‌توان این مورد را در کنار قابلیت‌های روز افزون تیمز، برگ برنده مایکروسافت برای جذب توسعه دهندگان دانست.

طراحی و حالت تیره جدید هم‌اکنون برای کاربرانی که به پیش‌نمایش عمومی آفیس ۳۶۵ دسترسی دارند، عرضه شده است. با این حال این موارد تا میانه ماه فوریه سال جاری میلادی برای تمام کاربران در دسترس قرار خواهد گرفت. در نهایت باید یادآور شد که این به‌روزرسانی ابتدا روی ویندوز ۱۰ شروع به کار می‌کند و سپس برای سیستم عامل‌های دیگر نیز عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.