مدیوم شرکت گلوس را خریداری می‌کند - تکفارس 
مدیوم شرکت گلوس را خریداری می‌کند - تکفارس 

مدیوم شرکت گلوس را خریداری می‌کند

حامد شهرزاد
۲۷ دی ۱۳۹۹ - 19:00
Medium

شرکت مدیوم اعلام کرده است که کمپانی فعال در زمینه کتاب الکترونیکی با نام گلوس را خریداری کرده است.

گلوس بستری است که در آن کاربران می‌توانند کتاب بخرند و بخوانند، سپس یادداشت‌ها و موارد برجسته خود را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. در اعلامیه مطبوعاتی اعلام این خرید، مدیرعامل شرکت مدیوم یعنی وی ویلیامز گفته است که این شرکت «مشتاقانه منتظر همکاری با تیم گلوس در همکاری با ناشران است تا به نویسندگان کمک کند تا خوانندگان بیشتری را جذب کنند.» با این حال، همان‌طور که انگجت گفته است، پس از اتمام ادغام، کتابخانه گلوس «در اشتراک‌های ماهانه ۵ دلار و ۵۰ دلار سالانه مدیوم لحاظ نخواهد شد».

اینکه واقعاً ادغام بین گلوس و مدیوم چگونه به نظر می‌رسد هنوز کمی مبهم است. نیکولاس پرینسن، مدیرعامل گلوس، در مصاحبه با CNN بیزینس این ایده را مطرح کرده است که خوانندگان می‌توانند از خواندن یک مقاله به خواندن یک کتاب بپردازند. وی گفت:

چشم‌انداز ما ایجاد تجربه‌ای است که بتوانید از یک مطلب به مطلب دیگر بروید. اگر می‌خواهید بیشتر مطالعه کنید، می‌توانید مقاله ای بخوانید و سپس فقط با یک کلیک کتابی را خریداری کنید که به آن محتوا متصل شود.

به چند روش وجود دارد که یکپارچه‌سازی گلوس و مدیوم می‌تواند به این موضوع کمک کند. می‌توان تصور کرد که مدیوم می‌تواند کتاب ‌هایی را که نویسنده مقاله ای که کاربران می‌خوانند را به آن‌ها نشان دهد. حتی بیشتر از این، مدیوم همچنین می‌تواند کتاب هایی در مورد موضوع مقاله پیدا کند و آن را به خوانندگانی که می‌خواهند بیشتر مطالعه کنند، نشان دهد.

با استفاده از سرویس جدید مدیوم، می‌توان مطالب مورد علاقه را به‌آسانی به اشتراک گذاشت

medium

مسلماً برای کاربرانی که به خواندن کتاب و مقاله علاقه دارند، این ایده‌ها جذاب هستند و دوست باید دید که این ادغام در عمل چگونه عمل می‌کند. ایو ویلیامز همچنین با CNN بیزینس در مورد سهولت در نوشتن پست وبلاگ از بخش الهام‌بخش کتاب گلوس صحبت کرد:

اگر من کتاب می‌خوانم و بعضی از بخش‌های خاص آن برای من جذاب و مهم است، می‌توانم آن را در وبلاگ خود درج کنم تا شاید شما در مورد آن بنویسید یا راجع به آن بحث کنید.

گرچه هزینه خرید متوسط این سرویس هنوز مشخص نیست، اما آن یک جریان درآمد را برای این شرکت جدای از سرویس اشتراک آن فراهم می‌کند. اگرچه ممکن است تلاش برای متقاعد کردن مردم برای پرداخت هزینه برای خواندن مقالات با فرم کوتاه‌تر باشد، اما بسیاری از افراد قبلاً به پرداخت هزینه کتاب عادت کرده‌اند.

با این وجود، مدیوم تصمیم گرفته است تا با گلوس ادغام شود و یک چیز واضح است و آن این است که شرکت مدیوم می‌خواهد یک کمپانی بزرگ در زمینه مطالعه آنلاین باشد و فقط ۱٫۵ میلیون کتاب به کتابخانه خود اضافه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.