اپل قصد دارد اپلیکیشن های Music و Podcasts را برای ویندوز عرضه کند - تکفارس 
اپل قصد دارد اپلیکیشن های Music و Podcasts را برای ویندوز عرضه کند - تکفارس 

اپل قصد دارد اپلیکیشن های Music و Podcasts را برای ویندوز عرضه کند

مهرداد میرشاهی
۲۷ دی ۱۳۹۹ - 08:33
نسخه مک کاتالینا اپلیکیشن اپل موزیک

بر اساس گزارشی که از وب‌سایت ۹to5Mac و بر پایه گفته‌های منبعی ناشناس منتشر شده، اپل در تلاش است که اپلیکیشن های Music و Podcasts را در فروشگاه مایکروسافت استور در دسترس قرار دهد. گفته می‌شود اپل در حال حاضر اپلیکیشن های Music و Podcasts را روی پلتفرم‌های مایکروسافت با ظرفیت بتای خصوصی آزمایش می‌کند.

در حال حاضر اصلاً مشخص نیست که آیا این اپلیکیشن ها با رایانه‌های شخصی ویندوزی سازگار خواهند بود یا برای کنسول‌های ایکس باکس در حال توسعه‌اند. اپل در ماه نوامبر سال گذشته میلادی اپلیکیشن اپل TV را برای کنسول‌های ایکس باکس وان، سری ایکس و سری اس عرضه کرد؛ بنابراین ممکن است که اپلیکیشن های Music و Podcasts نیز تنها برای کنسول‌های ایکس باکسِ مایکروسافت در دسترس قرار گیرند.

با این وجود، اپل می‌تواند پس از توقف آیتونز (iTunes) روی مک، در حال برنامه‌ریزی برای انتشار این اپلیکیشن ها روی ویندوز باشد. اپل همچنان به ارائه نسخه‌ای از آیتونز که برای ماشین‌های ویندوزی طراحی شده است ادامه می‌دهد اما این اپلیکیشن به ندرت به‌روز می‌شود. البته رابط کاربری این برنامه باید تغییری اساسی به خود ببیند چراکه اصلاً برای دسترسی به سرویس‌هایی مانند اپل TV+ و اپل موزیک مناسب نیست.

اپل در سال ۲۰۱۹ میلادی و با عرضه سیستم عامل مک کاتالینا، اپلیکیشن آیتونز برای مک را کنار گذاشت و اپلیکیشن های جداگانه Music، TV و Podcast را در دسترس کاربران خود قرار داد.

اپل در نوامبر ۲۰۱۹ با انتشار آگهی استخدامی از مهندسان نرم افزار خواست که برای ساخت «نسل بعدی اپلیکیشن های چندرسانه‌ای برای ویندوز» به این شرکت بپیوندند؛ بنابراین اپلیکیشن های موردبحث احتمالاً مدتی‌ست که برای پلتفرم ویندوز در دست طراحی و توسعه قرار دارند. اپل در آن زمان گفته بود که به دنبال استخدام کسانی‌ست که تجربه کار با «پلتفرم یونیورسال/جهانی ویندوز» را داشته باشند که باعث می‌شود اپلیکیشن ها روی ایکس باکس و دیگر پلتفرم‌های ویندوز ۱۰ کار کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید