نسل بعدی گوشی های آیفون با نام آیفون ۱۲S عرضه خواهد شد - تکفارس 
نسل بعدی گوشی های آیفون با نام آیفون ۱۲S عرضه خواهد شد - تکفارس 

نسل بعدی گوشی های آیفون با نام آیفون ۱۲S عرضه خواهد شد

مهرداد میرشاهی
۲۷ دی ۱۳۹۹ - 08:01
iphone-12-pro-lidar-scanner

اپل یکی از مشهورترین غول‌های حوزه تکنولوژی است که محصولات آن همیشه در کانون توجه رسانه‌ها و کاربران قرار می‌گیرد. زمانی که سری آیفون ۱۲ معرفی شد، اخبار زیادی حول نسل بعدی محصولات این شرکت منتشر گشت. اینک اما، اطلاعاتی منتشر شده است که نشان می‌دهد نسل جدید آیفونِ اپل به جای آیفون ۱۳ با نام آیفون ۱۲S معرفی و عرضه خواهد شد.

طی چند سال گذشته چندین محصول از سری «S» آیفون روانه بازار شده است. دقیقاً همانند آیفون ۴S، آیفون ۵S و آیفون ۶S، همگی محصولاتی شناخته شده بودند. حتی برخی کاربران از این محصولات با عنوان «نسلی از ماشین‌های جادویی» یاد می‌کنند. دلیل استفاده از چنین عنوانی، ویژگی‌های بهتر و قوی‌تری است که این دستگاه‌ها در مقایسه با رقبای خود دارند.

گوشی های آیفون اپل

علاوه بر این، منبعی نام‌آشنا چندی پیش مدعی شد که ناحیه ناچ (دوربین سلفی) نسل بعدی گوشی های آیفون یا آیفون ۱۲S نیز کوچکتر از قبل خواهد بود.

اپل از آخرین فناوری D-ToF (یا Direct ToF) برای جایگزینی اجزای موجود در فیس آیدی (Face ID) استفاده خواهد کرد. بنابراین حجم ماژول حسگر نور ساختاریافته ۳ بعدی نیز کاهش می‌یابد. از این رو، سطح ناچ صفحه (محل قرارگیری دوربین سلفی) نیز کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این‌، آیفون ۱۲S جدید از صفحه نمایش LTPO بهره می‌برد که توسط سامسونگ ساخته می‌شود. این فناوری می‌تواند از نرخ تازه‌سازی بالاتر نیز پشتیبانی کند و مصرف برق صفحه نمایش را تا حد زیادی کاهش دهد. آیفون ۱۲S همچنین از نرخ تازه‌سازی بالای ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. در عین حال، باید شاهد فناوری همگام‌سازی نرخ فریم نیز در این گوشی هوشمند باشیم. این مورد، تنظیم هوشمندانه نرخ تازه‌سازی نمایشگر را به همراه دارد که می‌تواند به طور خودکار بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز تغییر کند.

از نظر عملکرد نیز آیفون ۱۲S با استفاده از نسل دوم فرآیند ۵ نانومتری شرکت TSMC به تراشه اپل A15 ارتقاء یافته است. این تراشه‌های نسل جدید نه تنها قدرت بیشتری را ارائه می‌دهند بلکه باعث کاهش مصرف انرژی و بهبود عمر باتری گوشی آیفون ۱۲S خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که اپل در سپتامبر سال جاری میلادی از گوشی آیفون ۱۲S (یا آیفون ۱۳) رونمایی کند. در حال حاضر اما، باید این اطلاعات را به عنوان یک حدس و گمان در نظر بگیریم و برای کسب اطلاعات دقیق‌تر، منتظر گزارش‌های بیشتر و یا رسمی باشیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید