گلکسی S21 الترا سامسونگ معرفی شد - تکفارس 
گلکسی S21 الترا سامسونگ معرفی شد - تکفارس 

گلکسی S21 الترا سامسونگ معرفی شد

حامد شهرزاد
۲۵ دی ۱۳۹۹ - 18:57
Galaxy S21 Ultra

سری گلکسی S سامسونگ بیش از یک دهه است که وجود دارد اما امسال ما شاهد تغییرات عمده‌ای هستیم زیرا این شرکت در حال تغییر در نمونه کارهای خود است. اختلاف بین S الترا و سایر تلفن های S کاملاً تشدید شده است و البته فاصله بین S الترا و نوت الترا باریک‌تر شده است.

سامسونگ نشان الترا را اندکی کمتر از یک سال پیش معرفی کرد. در آن زمان، دوربین تفاوت عمده آن با مدل پلاس بود. امسال نیز این موضوع درست است، اما نمایشگر به‌عنوان تمایز مهم دیگر ظاهر شده است.

گلکسی S21 الترا از صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی تطبیقی استفاده می‌کند

در نگاه اول قابل توجه ترین مدل سه‌گانه جدید سامسونگ گلکسی S21 الترا ۵G است که تعدادی از فناوری‌های جدید را برای سری گلکسی (به‌ویژه خانواده S) مشخص کرده است و همان‌طور که گفتیم، همه‌چیز به صفحه نمایش و دوربین برمی گردد.

پنل ۶٫۸ اینچی داینامیک امولد ۲X نسبت به سال گذشته کوچک‌تر شده است، اما هنوز دارای کناره‌های خمیده و محافظ گوریلا گلس ویکتس است و همچنین رزولوشن ۱۴۴۰p پلاس نسل قبل را حفظ کرده است در حالی که دو مدل دیگر S21 به ۱۰۸۰p پلاس رسیدند.

این اولین نمایشگر سامسونگ است که می‌تواند با سرعت تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز در حالی که با وضوح کامل ۱۴۴۰p پلاس ارائه می‌شود، کار کند و این یک صفحه نمایش با نرخ تازه‌سازی تطبیقی (ARR) است که در صورت عدم نیاز به نرخ تازه‌سازی اضافی، می‌تواند تا ۱۰ هرتز کاهش یابد. این کار باعث کاهش مصرف باتری به‌ویژه برای صفحه های استاتیک می‌شود (مثلا حالت صفحه نمایش همیشه روشن). این صفحه نمایش همچنین با حداکثر ۱۵۰۰ نیت درخشان ترین نمایشگر در میان گوشی های گلکسی سامسونگ تاکنون است.

تغییر عمده دیگر این است که S21 الترا از S Pen پشتیبانی می‌کند یا بهتر بگوییم هر قلم Wacom. شما می‌توانید یک قلم بزرگ، راحت یا یک قلم کوچک داشته باشید. مهم این است که (برخلاف نوت) جایی برای نگهداری قلم وجود ندارد. در بعضی از بدنه‌های گوشی های سامسونگ محفظه‌ای برای آن تعبیه شده است، اما گزینه دیگر نگهداری آن در جیب شماست. اگر این مانع را کنار بگذارید، قلم S Pen همان تجربه یادداشت‌برداری و طراحی ایده‌های شما را به همراه دارد، به‌علاوه میانبرهای دستی و حرکات از راه دور که قلم آن را فعال می‌کند.

گلکسی S21 الترا می‌تواند عکس‌هایی با فرمت RAW 12 بیتی بگیرد

Galaxy S21 Ultra

اولین ارتقا دوربین که متوجه خواهید شد این است که اکنون دو لنز تله فوتو وجود دارد. لنز پریسکوپ به بزرگنمایی نوری ۱۰ برابر افزایش‌ یافته است و یک لنز ۳ برابری معمول برای پر کردن فاصله بزرگنمایی میان برد اضافه شده است. در زیر آن، سنسور اصلی با وضوح بالا، محدوده ۱ تا ۳ برابر را با بزرگنمایی دیجیتال بدون کاهش کیفیت عکس انجام می‌دهد.

سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی نیز ارتقا یافته است. سامسونگ این سنسور را «حسگر شب روشن» می‌نامد که از ۹ در ۱ پیکسل تا ۱۲ مگاپیکسل استفاده می‌کند. به‌علاوه، پیشرفت در پردازش عکس‌های کم‌نور نیز بهتر شده است. اگر ویرایش دستی انجام دهید می‌توانید از آن نتیجه بهتری بگیرید زیرا می‌تواند عکس‌های RAW 12 بیتی را تولید کند.

S21 الترا اولین سامسونگ است که از فیلم‌برداری ۴K 60fps در تمام دوربین ها پشتیبانی می‌کند. همه دوربین ها، از جمله دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی، ماژول ۱۲ مگاپیکسلی الترا واید (با Dual Pixel AF)، دو دوربین تله فوتو نیز هست.

گلکسی S21 الترا سامسونگ تنها گوشی سری S21 است که از ۱۲ گیگابایت رم بهره می‌برد

Galaxy S21 Ultra

اکنون به موارد کوچک‌تر (اما هنوز مهم) می‌رسیم. این اولین تلفنی است که از وای فای ۶E پشتیبانی می‌کند. این نوع وای فای دارای استاندارد ۸۰۲٫۱۱ax در باند ۶ گیگاهرتز است که به معنای پهنای باند بالاتر و تأخیر کمتر است.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همان ظرفیت سال گذشته را دارد اما رسماً حداکثر سرعت شارژ سیمی را به ۲۵ وات کاهش داده است (این سرعت برای شارژ ۵۰ درصدی در ۳۰ دقیقه کافی است). و یک مورد بحث‌برانگیز این است که هیچ شارژری در جعبه وجود ندارد. خبر خوب این است که شما می‌توانید از هر شارژر USB Power Delivery که دارید استفاده کنید (PPS پشتیبانی می‌شود)، شارژرهای بی سیم نیز کار می‌کنند.

گلکسی S21 الترا دارای حافظه پایه ۱۲۸ گیگابایتی است که همانند دو تلفن دیگر است و دارای گزینه ۲۵۶ گیگابایتی نیز است. اگر واقعاً به فضای ذخیره‌سازی زیادی احتیاج دارید، پیکربندی بالا با نصف ترابایت همراه است.

گلکسی S21 الترا به ۱۶ گیگابایت رم مجهز است. اگر فکر می‌کنید هر دو عدد بیش از حد مجاز است، ظرفیت پایه رم ۱۲ گیگابایت است (دو گوشی جدید S دیگر فقط ۸ گیگابایت دارند و هیچ گزینه‌ای برای ۱۲ گیگابایت ندارند، که کاملاً ناامیدکننده است).

سامسونگ در حال ساخت دو نسخه از S21 الترا است: یکی با اسنپدراگون ۸۸۸ و دیگری با اگزینوس ۲۱۰۰٫ شما انتخابی ندارید، چیپست با توجه به مکانی که تلفن را خریداری می‌کنید عرضه می‌شود. طبق معمول، اسنپدراگون را آمریکای شمالی، اگزینوس را اروپا و هند دریافت می‌کنند. در هر صورت تلفن دارای اندروید ۱۱ با One UI 3.5 است که دارای برخی ویژگی‌های اختصاصی (از جمله ویژگی‌های مربوط به S Pen) است.

گلکسی S21 الترا از جمعه ۱۰ بهمن آماده خرید خواهد بود

Galaxy S21 Ultra

سامسونگ گلکسی S21 الترا ۵G با قیمت پایه ۱۲۵۰ یورو یا ۱۱۵۰ پوند برای مدل دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی به بازار عرضه می‌شود. این قیمت ۱۰۰ یورو یا ۵۰ پوند کمتر از S20 الترا در سال گذشته است. توجه: امسال نسخه‌های ۴G از سری S وجود ندارد.

این گوشی از جمعه ۱۰ بهمن (۲۹ ژانویه) در فروشگاه‌ها خواهد بود، اما اگر پیش‌خرید کنید احتمالاً زودتر آن را دریافت خواهید کرد. اگر این کار را انجام دهید، یک جفت سامسونگ گلکسی بادز پرو  جدید با قابلیت حذف صدا و یک اسمارت تگ به‌صورت رایگان دریافت خواهید کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.