CES 2021 | ایسوس از لپ‌تاپ‌های دو نمایشگره خود رونمایی کرد - تکفارس 
CES 2021 | ایسوس از لپ‌تاپ‌های دو نمایشگره خود رونمایی کرد - تکفارس 

CES 2021 | ایسوس از لپ‌تاپ‌های دو نمایشگره خود رونمایی کرد

مهدی ملکی
۲۵ دی ۱۳۹۹ - 17:00
لپ‌تاپ ایسوس زن بوک پرو دئو ۱۵ OLED

شرکت ایسوس اخیراً در نمایشگاه CES 2021 از دو لپ‌تاپ دو نمایشگره جدید با نام زن بوک پرو دئو ۱۵ OLED (ZenBook Pro Duo) و زن بوک دئو ۱۴ رونمایی کرده است. لپ‌تاپ اول با شماره مدل UX582 و لپ‌تاپ دوم با شماره مدل UX482 شناخته می‌شود.

هر دوی این لپ‌تاپ‌ها از یک نسخه به‌روز شده نرم‌افزار اسکرین اکسپرت ۲ (Screen Xpert 2) جهت بهره‌مندی از مزایای دو نمایشگر خود استفاده می‌کنند. تایید شده است که وجود قلم استایلوس همراه زن بوک پرو دئو ۱۵ OLED و زن بوک دئو ۱۴ اجازه می‌دهد که کاربران از مزایای ورودی سطح بالا فشار ۴۰۹۶ واحدی جهت انجام فرایند‌های نوشتاری یا ترسیمی، به نحو احسن استفاده کنند. هر دو لپ‌تاپ یاد شده به سیستم AAS پلاس جدیدی مجهز شده‌اند که از لولای ارگولیفت (ErgoLift) و پد نمایشی خودگردان اسکرین پد پلاس استفاده می‌کند تا خنک‌سازی کلی دستگاه را به اندازه ۴۹ درصد ارتقا دهد؛ این سیستم به این صورت عمل می‌کند که جریان هوا را تا مقدار ذکر شده در گردش نگه می‌دارد تا فشار گرما نتواند تاثیر مخربی بر قطعات داشته باشد.

افزون بر مورد پیشین، هر دو مدل دارای کنترل پنل اختصاصی شرکت ایسوس هستند که یک اپلیکیشن قابل شخصی‌سازی برای اسکرین پد پلاس (نمایشگر دوم) محسوب می‌شود. این اپلیکیشن کاربر را قادر می‌سازد تا کنترل دقیقی روی ابزار موجود در نرم‌افزارهای ساخت آثار هنری و خلاق مانند تنظیم ابعاد قلم‌موها، اشباع رنگ، شفافیت لایه و موارد بیشتر داشته باشد. این کنترل پنل اکنون با ادوبی فتوشاپ، لایت روم کلاسیک، پریمیر پرو و افتر افکتس (After Effects) سازگار است. شما می‌توانید جزئیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دو لپ‌تاپ فوق را به طور مجزا در قسمت پایین مطالعه کنید. (اطلاعات از زبان شرکت ایسوس نقل می‌شوند)

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس زن بوک پرو دئو ۱۵ OLED (مدل UX582)

ایسوس زن بوک پرو دئو ۱۵ OLED یک لپ‌تاپ نسل بعدی و فوق قدرتمند ۱۵ اینچی به شمار می‌آید که به یک نمایشگر ثانویه مورب با نام اسکرین پد پلاس ۴K مجهز شده است؛ این نمایشگر ثانویه لمسی بدون هیچ فقدانی با نمایشگر اصلی ۴K OLED HDR جهت انجام فرایندهای چند صفحه کار می‌کند. لپ‌تاپ یاد شده کارایی کاملاً بی‌نظیری را ارائه می‌دهد که توسط یک پردازنده نسل آخر اینتل Core i9 و کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3070 مهیا می‌شود. این دستگاه همچنین به عنوان یک لپ‌تاپ انویدیا استودیو نیز شناخته می‌شود؛ لپ‌تاپی که برای تولیدکنندگان محتوا عالی به شمار می‌آید.

با توسعه طراحی اصلی این محصولات به صورت خلاق، این لپ‌تاپ به یک نمایشگر اسکرین پد پلاس ثانویه مجهز شده است؛ این نمایشگر دارای یک مکانیزم حرکت خودگردان است که شیب افقی را به صورت خودکار تا حدود ۹.۵ درجه تغییر می‌دهد تا خوانایی متن افزایش یابد و مانع تابش نور از سوی شیشه شود.

زن بوک پرو دئو OLED 15 به لطف پردازنده اینتل Core i9 خود به راحتی می‌تواند قدرت و کارایی مورد نیاز جهت اجرای میز کار روی چند نمایشگر را فراهم آورد که در صدر آن‌ها می‌توان به اسکرین پد پلاس اشاره کرد که با نمایشگر اصلی همگام است. کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3070 که مبتنی بر معماری آمپر (Ampere) شرکت انویدیا است، یک کارایی بسیار روان در ویرایش فیلم‌ها و انیمیشین‌های سه بعدی را به لطف قدرت فناوری رهگیری پرتو به ارمغان می‌آورد که اپلیکیشن‌های این زمینه به سادگی قادر به بهره‌برداری از آن هستند.

مجموعه کامل درگاه‌های ورودی و خروجی شامل دو درگاه تاندربولت ۳ USB-C و آخرین فناوری شبکه وای فای ۶ (۸۰۲٫۱۱ax) است که مورد دوم سرعت ارتباط‌های بی‌سیم را به مرحله بعدی فوق روان این‌گونه اتصالات سوق می‌دهد. علاوه بر این‌ها به واسطه حافظه SSD PCIe 3.0 X 4 یک ترابایت و ۳۲ گیگابایت رم DDR4، زن بوک پرو دئو ۱۵ OLED رواند کارها را تا جای ممکن تسریع و بهره‌وری را به حداکثر می‌رساند.

طراحی نمایشگر تقریباً بی‌حاشیه این دستگاه دارای نسبت صفحه به بدنه ۹۳ درصدی است تا غوطه‌وری در جلوه‌های دیداری را به حداکثر برساند. نمایشگر لمسی خارق‌العاده ۴K OLED HDR این دستگاه با نسبت کنتراست ۱۰۰۰۰۰۰:۱ رنگ‌های معمولی و سیاه عمیق را کاملاً واضح نمایش می‌دهد؛ این نمایشگر پیش‌تر موفق به دریافت گواهینامه VESA DisplayHDR True Black 500 نیز شده است که که نیازی به معرفی ندارد. افزون بر این، نمایشگر لمسی دارای PANTONE معتبری است که دقت رنگ را برای افراد حرفه‌ای زمینه گرافیک تضمین می‌کند.

مشخصات لپ‌تاپ ایسوس زن دئو ۱۴ (مدل UX582)

ایسوس زن بوک دئو ۱۴ یک لپ‌تاپ نسل مبتنی بر اوو ۱۴ اینچی به شمار می‌آید که به یک نمایشگر ثانویه مورب با نام اسکرین پد پلاس ۴K مجهز شده است؛ این نمایشگر ثانویه لمسی بدون هیچ فقدانی با نمایشگر اصلی FHD نانواج (Nano Edge) جهت انجام فرایندهای چند صفحه کار می‌کند. لپ‌تاپ مذکور کارایی بسیار خوبی را در ظاهر ۱۶.۹ میلی‌متری خود به لطف ترکیب پردازنده نسل ۱۱ اینتل Core همراه با گرافیک اینتل Iris Xe یا پیکربندی اختیاری دیگر یعنی انویدیا جی‌فورس MX450 ارائه می‌دهد. زن بوک دئو ۱۴ به فناوری عملکرد هوشمند ایسوس نیز مجهز است که همراه با نسل یازدهم پردازنده‌های اینتل جهت بهینه‌سازی کارایی فعالیت می‌کند؛ برای مثال کاربران می‌توانند با فعال کردن حالت کارایی، از افزایش کارایی ۴۰ درصدی نسبت به حالت معمول دستگاه بهره‌مند شوند.

لپ‌تاپ ایسوس زن دئو ۱۴

با توسعه طراحی اصلی این محصولات به صورت خلاق و همانند مدل UX582، این لپ‌تاپ به یک نمایشگر اسکرین پد پلاس ثانویه مجهز شده است؛ این نمایشگر دارای یک مکانیزم حرکت خودگردان است که شیب افقی را به صورت خودکار تا حدود ۷ درجه تغییر می‌دهد تا خوانایی متن افزایش یابد و مانع تابش نور از سوی شیشه شود. این محصول به لطف کناره‌های فوق باریک و نسبت نمایشگر به بدنه ۹۳ درصد، یک منظره تقریباً بدون حاشیه از صفحه‌های نانواج را ارائه می‌دهد که از لحاظ نمایش جلوه‌های دیداری بی‌نظیر عمل می‌کند. این نمایشگر پیش‌تر موفق به دریافت گواهینامه VESA DisplayHDR True Black 500 نیز شده است که که نیازی به معرفی ندارد. افزون بر این، نمایشگر لمسی دارای PANTONE معتبری است که دقت رنگ را برای افراد حرفه‌ای زمینه گرافیک تضمین می‌کند و یک گستره گاموت ۱۰۰ درصدی از رنگ‌های خانواده sRGB را مهیا می‌سازد. همچنین لازم به ذکر است که نور سطح پایین آبی این دستگاه گواهینامه TUV Rheinland را نیز دریافت کرده است و کاربر می‌تواند مطمئن باشد که طی استفاده‌های طولانی مدت هیچ خطری چشم او را تهدید نخواهد کرد.

عمر باتری نیز از دیگر مسائل مهم به شمار می‌آید که برای تمام کارایی‌های روزمره تا حدود ۱۷ ساعت افزایش یافته است و می‌توان آن را به وسیله شارژر USB-C تایید شده واحد نیروی شرکت ایسوس یا حتی شارژرهای دیگر مجهز به این خروجی، شارژ ‌کرد.

مجموعه کامل درگاه‌های ورودی و خروجی شامل دو درگاه تاندربولت ۴ USB-C می‌شود که جهت سهولت در ارتباطات حتی از مدل قبلی نیز قدرتمندتر تعبیه شده است. این درگاه‌ها از یک باند ۴۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای جهت اتصال به یک نمایشگر ۸K و دو نمایشگر ۴K UHD پشتیبانی می‌کنند. زن بوک دئو ۱۴ همچنین مجهز به شبکه وای فای ۶ (۸۰۲٫۱۱ax) است که با ویژگی ایسوس وای فای مستر پرمیوم ارتقا یافته است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید