CES 2021 | قابلیت جدید لپ‌تاپ‌های لنوو برای تبدیل نمایشگر به اکو شو - تکفارس 
CES 2021 | قابلیت جدید لپ‌تاپ‌های لنوو برای تبدیل نمایشگر به اکو شو - تکفارس 

CES 2021 | قابلیت جدید لپ‌تاپ‌های لنوو برای تبدیل نمایشگر به اکو شو

مهدی ملکی
۲۵ دی ۱۳۹۹ - 15:30
لپ‌تاپ لنوو آیدیاپد 5G

آمازون و لنوو به تازگی یک ایده بکر برای زمانی ارائه داده‌اند که نمایشگر لپ‌تاپ شما در حال استراحت است و کار به خصوصی را انجام نمی‌دهد.

آن‌ها در نمایشگاه CES 2021 حالت «آمازون الکسا شو» برای لپ‌تاپ‌های جدید لنوو آیدیاپد ۵G (IdeaPad) معرفی کردند. در حقیقت این حالت لپ‌تاپ شما را تبدیل به یک نمایشگر اکو شو می‌کند که از دستیار صوتی الکسا بهره‌مند است. این ویژگی از مزایای میکروفون میدان دور درونی لپ‌تاپ بهره می‌برد و تمام قابلیت‌های اصلی اکو شو شرکت آمازون نظیر کنترل خانه هوشمند شما و حتی برقراری تماس‌های صوتی و ویدیویی را مدیریت می‌کند. این دو شرکت توضیح زیر را در این رابطه ارائه داده‌اند:

به لطف این قابلیت، حالت «شو» لپ‌تاپ لنوو شما را تبدیل به یک نمایشگر تمام صفحه مجهز به دستیار صوتی الکسا می‌کند که نیازی به فرمان‌های لمسی و … جهت ارتباط با او نیست. همان‌گونه که اشاره شد، این قابلیت لپ‌تاپ شما را تبدیل به یک نمایشگر اکو شو می‌کند که به واسطه آن تمام خانواده می‌توانند محتوای پیشنهادی الکسا را ببینند و از صحبت با او لذت ببرند. با وجود قدرتمند بودن تاثیر هر کلیک و فشار کلید، الکسا اجازه می‌دهد که شما گستره وسیعی از کارها را تنها با صدایتان در رایانه به سرانجام برسانید.

این قابلیت برای تمام لپ‌تاپ‌های جدید این شرکت که به میکروفون‌های میدان دور مجهز هستند، در دسترس قرار خواهد گرفت؛ می‌توان لپ‌تاپ‌های یوگا اسلیم ۹i، یوگا ۹i، یوگا ۷i، یوگا AIO 7 و سری آیدیاپد ۵ را در این دسته‌بندی جا داد.

افزون بر لپ‌تاپ‌های این شرکت، ما پیش‌تر شاهد تلاش‌های دیگری هم در این زمینه بوده‌ایم. شاید برجسته‌ترین این تلاش‌ها به شرکت مایکروسافت مربوط باشد؛ این شرکت مدتی روی ویژگی مشابهی در دستیار صوتی کورتانا مشغول به کار بود که به طوری ناگهانی متوقف و کنار گذاشته شد. در حال حاضر خبری از ویژگی مذکور در محصولات مایکروسافت نیست. ویژگی مورد بحث لپ‌تاپ‌های لنوو در تاریخی نامعلوم از سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی برای ایالات متحده و بعدتر برای اروپا، آسیا و اقیانوسیه منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.