CES 2021 | سه کروم بوک جدید ایسوس معرفی شدند - تکفارس 
CES 2021 | سه کروم بوک جدید ایسوس معرفی شدند - تکفارس 

CES 2021 | سه کروم بوک جدید ایسوس معرفی شدند

حامد شهرزاد
۲۵ دی ۱۳۹۹ - 14:30
Asus-New-Chromebooks

ما در مراسم CES 2021 شاهد معرفی چند کروم بوک از جمله یک گزینه جذاب از ایسر بوده‌ایم. امروز، ایسوس دو کروم بوک جدید از جمله کروم بوک فلیپ CM5 را که به تراشه های AMD مجهز شده است، معرفی کرده است.

ایسوس به‌تازگی سه کروم بوک جدید را به‌عنوان بخشی از سری جدید لپ تاپ های خود برای CES معرفی کرده است. کروم بوک CX9 و کروم بوک فلیپ CX5 یا C536 (بسته به بازار هدف نام‌های مختلفی دارند) از سخت‌افزار جدید نسل یازدهم اینتل پشتیبانی می‌کنند، در حالی که کروم بوک فلیپ CM5 از تراشه های رایزن سری ۳۰۰۰ استفاده می‌کند.

بازار کروم بوک در حال رشد به‌ خاطر کار و تحصیل از راه دور است که برای بسیاری از ما اتفاق افتاده است. آن‌ها یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن یک رایانه و اتصال به‌صورت آنلاین هستند و ممکن است خیلی قدرتمند و هیجان‌انگیز نباشند، اما همچنان به رشد خود ادامه می‌دهند. سری جدید ایسوس از نظر مشخصات دارای برخی از ویژگی‌های برجسته قابل توجه است.

کروم بوک CX9

ASUS-Chromebook-CX9-CX9400

کروم بوک CX9 محیط کاری و شرکتی را هدف قرار داده است و از طراحی مدرن به سبک لپ تاپ های معمول بهره می‌برد. از مشخصات این کروم بوک می‌توان به صفحه نمایش ۱۴ اینچی فول HD (1080p) نانو اج و یک بدنه آلیاژ منیزیم فوق‌العاده سبک که ایسوس گفته است مطابق با استانداردهای آزمایش نظامی است، اشاره کرد. این کروم بوک دارای ۱۶ میلی‌متر ضخامت، حدود ۱ کیلوگرم وزن و حسگر اثرانگشت است.

اگر به درجه دقت بالایی از رنگ نیاز دارید، این صفحه در انواع Pantone Validated موجود است. CX9 همچنین دارای دو اسلات حافظه ذخیره سازی M.2 است و کروم بوک جدید ایسوس تا فضای ذخیره سازی بسیار بالای ۴ ترابایتی را پیکربندی می‌کند و همچنین می‌توانید رم زیادی نیز دریافت کنید. همچنین این تنها مدل از مدل‌های جدید است که دارای یک شاتر حفظ حریم خصوصی بر روی دوربین است. متأسفانه، تاریخ انتشار و قیمت آن مشخص نیست.

مشخصات فنی کروم بوک CX9

پردازنده: نسل یازدهم اینتل (i5-1135G7، i5-1145G7 یا i7-1185G7)

پردازنده گرافیکی: آیریس Xe

رم: ۸ گیگابایت یا ۱۶ گیگابایت

حافظه ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت تا ۴ ترابایت

صفحه نمایش: ۱۴ اینچ فول HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پنل IPS با روشنایی ۴۰۰ نیت

دوربین: ۷۲۰p با شاتر محافظ حریم شخصی

باتری: ۵۰ وات ساعت یا ۶۶ وات ساعت

اتصالات: وای فای ۶

پورت‌ها: ۲ تا تاندربولت ۴, ۲ تا USB 3.2 نسل ۲ Type-C, 1 تا USB Type-A, HDMI, 1 تا جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون, مایکرو SD ریدر

کروم بوک فلیپ CX5/C536

ASUS-ChromeBook-CX5-CX5500

بسته به اینکه در کدام بازار هستید، ایسوس این دستگاه را CX5 یا C536 می‌نامد، اما تا آنجا که ما می‌توانیم بگوییم، آن‌ها در واقع یک کروم بوک هستند.

کروم بوک فلیپ CX5 دارای یک صفحه نمایش بزرگ ۱۵٫۶ اینچی فول HD، بلندگوهای با نام تجاری هارمون کارون و یک طراحی ظاهراً فلزی است که ولی تقریباً پلاستیکی است، اگرچه ایسوس به بافت Obsidian Velvet در کف بدنه و لولای ارگولیفت – که باعث این امر می‌شود کروم بوک به تبلت تبدیل شود (۲ در ۱) – افتخار می‌کند. این مدل مشتری مدار، تراشه های نسل یازدهم اینتل را نیز در خود جای داده است.

گزینه‌های پیکربندی متفاوت است. این دستگاه با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی معرفی شده است. صفحه لمسی ۵٫۶۸ اینچی این کروم بوک نیز شیشه‌ای است و صفحه کلید دارای مقدار حرکت عمودی ۱٫۴ میلی‌متری است. ایسوس گفته است که این کروم بوک با شارژ باید حداکثر ۱۲ ساعت دوام بیاورد.

در مورد این کروم بوک نیز قیمت‌گذاری ناشناخته است و ایسوس نگفته است که چه زمانی این قیمت مشخص می‌شود.

مشخصات فنی کروم بوک CX5

پردازنده: نسل یازدهم اینتل (i3-1115G4، i5-1135G7 یا i7-1165G7)

پردازنده گرافیکی: آیریس Xe یا اینتل UHD

رم: ۸ گیگابایت یا ۱۶ گیگابایت

حافظه ذخیره سازی: ۱۲۸ گیگابایت، ۲۵۶ گیگابایت یا ۵۱۲ گیگابایت (NVMe)

صفحه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ فول HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پنل IPS با روشنایی ۲۵۰ نیت به‌صورت لمسی با پشتیبانی از قلم USI

دوربین: ۷۲۰p

باتری: ۵۷ وات ساعت

اتصالات: وای فای ۶

پورت‌ها: یک USB Type-A, 2 تا USB 3.2 نسل ۲ Type-C, یک HDMI, 2 تا مایکرو SD ریدر

کروم بوک فلیپ CM5

Chromebook Flip CM5

کروم بوک فلیپ CM5 ایسوس جدیدترین کروم بوک ۲ در ۱ این شرکت است که با صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی و باتری قابل توجه ۵۷ وات ساعت برای استفاده مداوم ۱۰ ساعته وارد بازار خواهد شد. شاید مهم‌ترین قسمت CM5 پردازنده آن باشد، زیرا این اولین کروم بوک ایسوس است که از چیپست AMD رایزن استفاده می‌کند.

به‌طور خاص، ایسوس یک AMD رایزن ۵ ۳۵۰۰C با گرافیک رادئون را در این کروم بوک استفاده کرده است. این تراشه با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی همراه می‌شود. این دستگاه همچنین از پشتیبانی وای فای ۶ و فناوری «WiFi Stabilizer» ایسوس برخوردار است.

با نگاهی به طراحی، این دستگاه سبک دارای خطوط نارنجی کم رنگ برای جبران طرح عمدتاً خاکستری است. نمایشگر این دستگاه حاشیه‌های باریکی نیز دارد و در کنار آن پورت‌های USB-C و USB-A وجود دارد.

مشخصات فنی کروم بوک CM5

پردازنده: رایزن ۵ ۳۵۰۰U یا رایزن ۳ ۳۲۰۰U

رم: ۴ گیگابایت یا ۱۶ گیگابایت

حافظه ذخیره سازی: ۶۴ گیگابایت eMMC تا ۵۱۲ گیگابایت NVMe

صفحه نمایش: ۱۵٫۶ اینچ فول HD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و پنل IPS با روشنایی ۲۵۰ نیت به‌صورت لمسی با پشتیبانی از قلم USI

دوربین: ۷۲۰p

باتری: ۵۷ وات ساعت

اتصالات: وای فای ۶

پورت‌ها: ۲ تا USB 3.2 نسل ۲ Type-C, یک USB Type-A, یک HDMI, یک مایکرو SD ریدر, یک جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون

کروم بوک فلیپ CM5 ایسوس می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام بازی‌های کامپیوتری سبک باشد

یک نکته جالب در مورد طراحی صفحه کلید این است که دارای یک بلوک رنگی در اطراف کلیدهای WASD است. این کلیدها در واقع کلیدهای اصلی مورد استفاده در بیشتر بازی‌های رایانه ای هستند و این یک ویژگی معمول در بین لپ تاپ های بازی است. البته این اولین کروم بوک است که از این رنگ‌بندی استفاده می‌کند. متأسفانه، ایسوس نتوانست تصویری از آن صفحه کلید را مستقیماً به ما ارائه دهد، اما در رندر بالا می‌توانید نوار نارنجی اطراف کلید WASD را مشاهده کنید. درپوش و بدنه خاکستری مینرال نیز توسط یک قسمت استراحت کف دست با بافت نرم که Obsidian Velvet است، به هم متصل می‌شوند.

آیا تمرکز روی بازی در کروم بوک منطقی است؟ نه قطعاً، اما بین ظهور بازی‌های ابری و ورود استیم به سیستم عامل کروم، مطمئناً بازی با کروم بوک ها آنقدر بد نیست. مطمئناً CM5 با آخرین کروم بوک متمرکز بر بازی فاصله زیادی خواهد داشت.

ایسوس هیچ اطلاعاتی را در مورد زمان عرضه به بازار و هزینه آن اعلام نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید