BMV نسخه پیشرفته اپل کار کی را در اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌کند - تکفارس 
BMV نسخه پیشرفته اپل کار کی را در اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌کند - تکفارس 

BMV نسخه پیشرفته اپل کار کی را در اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌کند

حامد شهرزاد
۲۵ دی ۱۳۹۹ - 13:30
bmw-car-key

ب ام و امروز برنامه‌های آینده خود را برای عرضه دیجیتال کی پلاس که نسخه پیشرفته ویژگی کی کار اپل است، اعلام کرده است. دیجیتال کی پلاس دارای فناوری الترا واید بند است و به رانندگان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به بیرون آوردن آیفون از جیب یا کیف خود، قفل اتومبیل خود را باز کنند و آن را روشن کنند. ب ام و گفته است که این ویژگی برای اولین بار در خودروی الکتریکی جدید iX خود به بازار عرضه می‌شود که قرار است در اواخر سال ۲۰۲۱ در اروپا و در اوایل سال ۲۰۲۲ در آمریکای شمالی به بازار عرضه شود.

اپل پشتیبانی از کلیدهای اتومبیل دیجیتال را در iOS 13.6 و اواخر سال گذشته معرفی کرد و ب ام و اولین و تا به امروز تنها خودروساز بود که این ویژگی را در اتومبیل های خود به کار برد. کلید اتومبیل دیجیتال از ۲۰۲۱ سری ۵ و بعد از آن به طیف گسترده‌تری از مدل‌های ب ام و همچنین اتومبیل های تولیدشده پس از ۱ ژوئیه، ۲۰۲۰٫ رسید. ویژگی دیجیتال کلید ب ام و در حال حاضر مبتنی بر فناوری NFC است و رانندگان برای باز کردن قفل وسیله نقلیه خود، باید آیفون خود را نزدیک درب راننده نگه دارند.

الترا واید بند یک پروتکل ارتباطی بی سیم با برد کوتاه و پهنای باند عریض با آگاهی دقیق از نظر مکانی است، به این معنی که برای باز کردن قفل و روشن کردن آن، فقط یک آیفون فقط باید در مجاورت خودرو باشد.

بی ام و گفته است که دقت الترا واید بند این موضوع را نیز تضمین می‌کند که حملات رله، در جایی که سیگنال رادیویی کند شده یا ره‌گیری می‌شود، غیرممکن است.

اپل با استفاده از تراشه U1 در مدل‌های آیفون ۱۱ و آیفون ۱۲، پشتیبانی الترا واید بند را برای برخی از دستگاه‌های خود آغاز کرده است

BMV نسخه پیشرفته اپل کار کی را در اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌کند - تکفارس 

اپل در سال ۲۰۱۹ با تراشه U1 در مدل‌های آیفون ۱۱ و به دنبال آن مدل‌های آیفون ۱۲، از سال ۲۰۱۹ پشتیبانی الترا واید بند را برای برخی از دستگاه‌های خود آغاز کرد. مدل‌های اپل واچ سری ۶ به تراشه U1 نیز مجهز هستند و با توجه به اینکه ویژگی کلید اتومبیل اپل در واچ OS 6.2.8 به بعد در دسترس است، ویژگی دیجیتال کی پلاس ب ام و می‌تواند در ساعت های هوشمند اپل نیز استفاده شود.

همان‌طور که سال گذشته اعلام شد، بیانیه مطبوعاتی ب ام و تأیید کرده است که اپل و ب ام و همکاری نزدیک با کنسرسیوم اتصال خودرو برای ایجاد مشخصات دیجیتال کی ۳٫۰ با ویژگی الترا واید بند ایجاد کرده‌اند و یک استاندارد جهانی را برای صنعت خودرو فراهم کرده‌اند.

در اخبار مرتبط، بیزینس کره امروز ادعا کرد که هیوندای قصد دارد ویژگی اصلی کلید دیجیتال اتومبیل اپل را در اواخر امسال اضافه کند، اما این گزارش نشان نداد که آیا هیوندای قصد دارد نسخه NFC یا الترا واید بند این ویژگی را ارائه دهد. همانند کارت‌های اعتباری و کارت‌های سوار شدن، کلیدهای دیجیتال اتومبیل در اپلیکیشن والت در آیفون و اپل واچ ذخیره می‌شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید