CES 2021 | سری گوشی های TCL 20 معرفی شد - تکفارس 
CES 2021 | سری گوشی های TCL 20 معرفی شد - تکفارس 

CES 2021 | سری گوشی های TCL 20 معرفی شد

حامد شهرزاد
۲۳ دی ۱۳۹۹ - 20:30
TCL 20 5G and TCL 20 SE smartphones

اولین رویداد مجازی CES 2021 آغاز شده است و شرکت TCL که به‌عنوان یک برند تلویزیون‌های هوشمند محبوب است، سال خود را با قدرت زیاد آغاز کرده است. این شرکت جانشینان تلفن های هوشمند TCL 10 را که سال گذشته وارد بازار شده بود، معرفی کرده است.

TCL سری جدید گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۱ خود را معرفی کرده است که همان‌طور که پیش‌بینی شده بود، TCL 20 نامیده می‌شود. این سری گوشی ها شامل پنج تلفن هوشمند متفاوت خواهد بود که دو گوشی اول TCL 20 5G و TCL 20 SE هستند و همین ماه به فروشگاه‌ها عرضه خواهند شد. بقیه اعضای خانواده شامل TCL 20 پرو ۵G، TCL 20L و TCL 20S هستند که باید جزئیات آن‌ها بعداً منتشر شود و تا تابستان معرفی و عرضه شوند.

TCL 20 5G

تلفن TCL 20 5G مقرون به صرفه ترین گوشی ۵G است که توسط TCL ساخته شده است و همراه با چیپست اسنپدراگون ۶۹۰ همراه با ۶ گیگابایت رم ارائه می‌شود. همانطور که از نام این تلفن هوشمند پیداست، TCL 20 5G به‌عنوان جایگزین گوشی TCL 10 معرفی شده است. در قسمت جلویی این تلفن هوشمند، یک صفحه نمایش LCD داچ با اندازه ۶٫۶۷ اینچ وجود دارد و از HDR10 پشتیبانی می‌کند. TCL یک سوراخ را درپنل خود برای دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 به‌منظور استفاده در این گوشی، ایجاد کرده است.

این گوشی هوشمند از رزولوشن فول HD پلاس بهره می‌برد و دارای نسبت عریض ۲۰:۹ است و مطابق اطلاعات گفته‌شده، نسبت نمایشگر به بدنه ۹۱ درصد است. از آنجا که TCL حسگر اثرانگشت را در زیر صفحه نمایش به کار نبرده است، این شرکت آن را در سمت راست و زیر کلید پاور قرار داده است.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ ۵G کوالکام استفاده می‌کند. این تراشه با پردازنده گرافیکی ادرنو ۶۱۹L ، رم DDR4x و حافظه UFS 2.1 همراه است.

TCL 20 5G and TCL 20 SE smartphones

TCL 20 5G از Quick Charge 4 Plus کوالکام پشتیبانی می‌کند

دوربین های پشتی به‌صورت عمودی تراز شده است. این تلفن هوشمند از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، یک دوربین با زاویه دید گسترده ۸ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۱۸ درجه و دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ماکروی ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

از دیگر نکات قابل توجه TCL 20 5G می‌توان به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۸ وات با استاندارد شارژ سریع کوالکام یعنی Quick Charge 4 Plus اشاره کرد. علاوه بر ۵G با سرعت دانلود تا ۲٫۷ گیگابیت بر ثانیه، بلوتوث ۵٫۱، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری و NFC نیز در این دستگاه وجود دارد.

TCL 20 5G دارای بدنه جلویی و پشتی شیشه‌ای، اندازه ۱۶۶٫۲ در ۷۶٫۸ در ۹٫۱ میلی‌متر و وزن ۲۰۶ گرم است.

این گوشی هوشمند با رنگ مشکی یا آبی و در حال حاضر با قیمت ۲۹۹ یورو در ایتالیا به فروش می‌رسد و باید تا پایان ماه وارد کشورهای دیگر شود.

TCL 20 SE

TCL 20 SE به لطف LCD بزرگ ۶٫۸۲ اینچی خود به نظر می‌رسد تلفن هوشمند مناسبی برای سرگرمی باشد. اگرچه فقط وضوح HD پلاس را ارائه می‌دهد. در قسمت بالای آن یک شکاف به‌صورت قطره آب کوچک وجود دارد که یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 در پشت آن قرار دارد.

در مورد مشخصات فنی، این تلفن هوشمند یک چیپست اسنپدراگون ۴۶۰، حافظه رم ۴ گیگابایتی به همراه ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و یک اسلات مایکرو SD تا ۲۵۶ گیگابایت را دارد. دوربین های اصلی در قسمت پشتی شامل یک حسگر اصلی ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و یک لنز با زاویه گسترده ۵ مگاپیکسلی و همچنین یک جفت واحد کمکی ۲ مگاپیکسلی است.

TCL 20 5G and TCL 20 SE smartphones

TCL 20 SE دارای یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که بسیار بالاست و از شارژ سریع ۱۸ وات نیز پشتیبانی می‌کند. اگرچه فقط یک آداپتور ۱۰ وات در جعبه وجود خواهد داشت. علاوه بر استفاده از اندروید ۱۱، این گوشی هوشمند دارای رادیو FM، بلوتوث ۵٫۰، USB-C و NFC است.

TCL 20 SE دارای اندازه ۱۷۲٫۰۸ در ۷۷٫۱۴ در ۹٫۱ میلی‌متر و وزن ۲۰۶ گرم است.

این گوشی هوشمند با رنگ سیاه یا سبز با قیمت ۱۴۹ یورو به فروش می‌رسد و تا پایان ژانویه به بازار عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید