پتنت‌های دوربین زیر نمایشگر شرکت هوآوی فاش شد - تکفارس 
پتنت‌های دوربین زیر نمایشگر شرکت هوآوی فاش شد - تکفارس 

پتنت‌های دوربین زیر نمایشگر شرکت هوآوی فاش شد

مهدی ملکی
۲۳ دی ۱۳۹۹ - 16:30
گوشی فرضی هوآوی

ما در سال‌های گذشته ایده‌های زیادی برای دست‌یابی به نمایشگرهای تمام صفحه گوشی‌های هوشمند مشاهده کرده‌ایم. بریدگی‌های اولیه نمایشگر که از شرکت اپل آغاز شد تا روزنه‌های کنونی همه در همین جهت پیش رفته‌اند ولی هیچ‌کدام به یک نمایشگر کاملاً تمام صفحه ختم نشده‌اند. می‌توان گوشی ZTE آکسون ۲۰ را تنها محصولی دانست که به وسیله دوربین زیر نمایشگر به چنین هدفی دست یافته است اما فناوری مورد استفاده در آن هنوز هم مشکلات زیادی دارد.

به هر حال پیش‌تر گزارش شده است که شیائومی و دیگر تولیدکننده‌های گوشی هوشمند روی چنین فناوری مشغول کار هستند؛ در نتیجه انتظار می‌رود که در سال جاری حداقل چند دستگاه کاملاً تمام صفحه را مشاهده کنیم. غیر از شیائومی، هوآوی از دیگر شرکت‌هایی محسوب می‌شود که در این زمینه تسلیم نشده است و به شدت روی توسعه محصولات خود تلاش می‌کند. ما اخیراً تصاویر پتنت‌های (ثبت اختراع) جدیدی از گوشی‌های شرکت هوآوی را دریافت کرده‌ایم که منجر به شکل‌گیری بحث‌های داغی در زمینه دوربین زیر نمایشگر شده‌اند.

طبق گزارش لتس گو دیجیتال (Lets Go Digital) هوآوی در ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی برای ثبت اختراع ۷ محصول (مربوط به یک گوشی) که شامل ۲ رندر می‌شوند، به اداره CNIPA ( اداره حق مالکیت معنوی کشور چین) درخواست داده است. این رندرها به تازگی در تاریخ ۲۳ دی (۱۲ ژانویه) یعنی امروز به طور عمومی فاش شده‌اند.

در این رندرها می‌توان مشاهده کرد که نمایشگر این دستگاه کاملاً خمیده است و با توجه به عدم وجود هرگونه روزنه‌ای، دوربین در زیر نمایشگر قرار گرفته است.

موضوع قابل توجه دیگر وجود یک نمایشگر دیگر است؛ هوآوی افزون بر نمایشگر تمام صفحه مرسوم، یک نمایشگر دیگر را هم در قسمت بالایی گوشی تعبیه کرده است که احتمالاً برای نمایش برخی جزئیات مانند شدت سیگنال، زمان و ظرفیت باتری مورد استفاده قرار بگیرد.

پتنت گوشی هوآوی

در قسمت پشتی می‌توانیم ماژول دوربین چهاگانه را مشاهده کنیم که شرکت چینی یاد شده از الگوی ماتریکس برای چینش لنز‌ها استفاده کرده است. نکته دیگر برآمدگی بیش از اندازه لنزهای موجود روی ماژول دوربین است که با نگاه به پتنت کناری گوشی می‌توان متوجه آن شد. این برآمدگی احتمالاً به دلیل شیوه کارایی خاص لنز پریسکوپ باشد.

به غیر از این تصاویر، در حال حاضر هیچ جزئیاتی از مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دستگاه فاش نشده است و تنها می‌توان به حدس و گمان پرداخت.

در حال حاضر به جز تولید انبوه ZTE آکسون ۲۰، شرکت شیائومی هم تایید کرده که سومین نسل از گوشی‌های مجهز به فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را به مرحله تولید انبوه رسانده است. به غیر از هوآوی، شیائوم و ZTE دیگر تولیدکنندگان اصلی گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و اوپو هم پتنت‌های فاش شده خود در سطح اینترنت در این رابطه را تایید کرده‌اند و ما در زمانی نه چندان دور شاهد رونمایی از این محصولات خواهیم بود. در نهایت می‌توان تایید کرد که سال ۲۰۲۱ احتمالاً میزبان گوشی‌های بسیاری خواهد بود که بالاخره به نمایشگرهای کاملاً تمام صفحه مجهز خواهند بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.