طراحی ظاهری کامل می ۱۱ پرو در رندرهای جدید فاش شد - تکفارس 
طراحی ظاهری کامل می ۱۱ پرو در رندرهای جدید فاش شد - تکفارس 

طراحی ظاهری کامل می ۱۱ پرو در رندرهای جدید فاش شد

مهدی ملکی
۲۱ دی ۱۳۹۹ - 20:00
گوشی شیائومی می ۱۱ پرو

شیائومی می ۱۱ مدتی پیش به طور رسمی رونمایی شد و اکنون تمام توجه کاربران به سمت می ۱۱ پرو معطوف شده است. به طور معمول نسخه پایه و پرو یک گوشی در زمان یکسانی عرضه می‌شوند. با این حال این شرکت احتمالاً مجبور است که برای دریافت مقادیر کافی از اسنپدراگون ۸۸۸، عرضه می ۱۱ پرو را به زمان دیگری موکول کند و ما به همین خاطر با معرفی رسمی آن روبه‌رو نیستیم.

در حالی که طراحی کلی می ۱۱ مناسب به نظر می‌رسد با این وجود برخی موارد می‌توانند بهتر شوند و این همان قسمتی است که می ۱۱ پرو می‌تواند انتظارات را برآورده کند.

براساس تصاویری که به تازگی در شبکه‌های مجازی منتشر شده، ظاهر جلویی می ۱۱ پرو دقیقاً مشابه مدل پایه است. اندازه روزنه دوربین سلفی، محل قرارگیری روزنه و حتی ضخامت لبه‌های هر دو گوشی یکسان به نظر می‌رسد. افزون بر این ما شاهد استفاده از نمایشگر خمیده هستیم که جلوه ظاهری بسیار خوبی به خانواده می ۱۱ می‌بخشد.

گوشی شیائومی می ۱۱ پرو

در نتیجه می‌توان گفت که بزرگ‌ترین تفاوت می ۱۱ و می ۱۱ پرو در قسمت پشتی دستگاه‌ها نهفته است. رندرهای پیشین می ۱۱ پرو هم‌راستا با تصاویر جدید، این‌گونه نشان می‌دادند که این دستگاه همراه با دوربین چهارگانه به بازار عرضه خواهد شد.

در نتیجه می‌توان گفت که بزرگ‌ترین تفاوت می ۱۱ و می ۱۱ پرو در قسمت پشتی دستگاه‌ها نهفته است. رندرهای پیشین می ۱۱ پرو هم‌راستا با تصاویر جدید، این‌گونه نشان می‌دادند که این دستگاه همراه با دوربین چهارگانه به بازار عرضه خواهد شد. این دوربین‌ها به صورت موازی در ردیفی ۲ عددی زیر یکدیگر قرار خواهند گرفت و فلش LED نیز در سمت راست آن‌ها قرار می‌گیرد. در حال حاضر اکثر گوشی‌های هوشمند در طراحی ماژول دوربین از یک الگوی ماتریکس عمودی بهره می‌برند؛ با این حال به نظر می‌رسد که می ۱۱ پرو از الگوی ماتریکس عمودی بهره خواهد برد که چندان متداول نیست. در قسمت‌های دیگر می‌توان گفت که طراحی فنی و کلی خانواده می ۱۱ یکسان است. در حال حاضر گزارشی مبنی بر عدم ضخامت قابل توجه می ۱۱ پرو منتشر نشده است و ما نیز ابعاد دقیق آن را نمی‌دانیم.

مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شیائومی می ۱۱

  • نمایشگر ۶.۸۱ اینچی (۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل) کواد HD+ از نوع AMOLED با نسبت ابعاد ۲۰:۹ و مجهز به فناوری HDR10+ و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی حداکثر ۱۵۰۰ نیت، روشنایی متوسط ۹۰۰ نیت، نرخ کنتراست ۵۰۰۰۰۰۰:۱، فناوری MEMC، دامنه گسترده رنگ ۱۰۰ درصدی DCI-P3، مجهز به گوریلا گلس
  • پردازنده هشت هسته اسنپدراگون ۸۸۸ ۵ نانومتری، GPU آدرنو ۶۶۰
  • رم ۸ گیگابایت LPPDDR5 ۳۲۰۰ مگاهرتز همراه با حافظه ۱۲۸ الی ۲۵۶ گیگابایت UFS 3.1؛ رم ۱۲ گیگابایت ۳۲۰۰ مگاهرتز LPPDDR5 همراه با حافظه ۲۵۶ گیگابایت UFS 3.1
  • پشتیبانی از دو سیم‌کارت (هر دو درگاه نانو)
  • رابط کاربری MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۱
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی ساخت سامسونگ با دریچه دیافراگم f/1.85، فناوری OIS، فلش LED؛ دوربین ۱۳ مگاپیکسل فوق عریض ۱۲۳ درجه با دریچه دیافراگم f/2.4؛ دوربین تله ماکرو ۵ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.4؛ فیلم‌برداری ۸K با ۳۰ فریم بر ثانیه، ۴K با ۶۰ فریم بر ثانیه و ۷۲۰p با ۹۶۰ فریم بر ثانیه.
  • دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4
  • حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر همراه با تشخیص ضربان قلب، حسگر مادون قرمز
  • درگاه USB-C، صدای Hi-Res، دو بلندگو استریو
  • ابعاد: ۱۶۴.۳ × ۷۴.۶ × ۸.۰۶ میلی‌متر (نمایشگر)، ۸.۵۶ میلی‌متر (بدنه)
  • وزن: ۱۹۶ گرم (نمایشگر)، ۱۹۴ گرم (بدنه)
  • شبکه ۵G SA/NSA برای هر دو درگاه سیم‌کارت، شبکه ۴G برای هردو درگاه سیم‌کارت، وای فای ۶E 802.11 ax 8 x، MU-MIMO، بلوتوث ۵.۱، فناوری GPS، NFC و درگاه شارژ USB-C
  • باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت (حالت ایده‌آل)، ۴۵۰۰ میلی‌متر (حداقل ظرفیت) همراه با پشتیبانی از شارژ سریع مستقیم ۵۵ وات QC4+/QC3+/PD3.0، شارژ سریع ۵۰ وات بی‌سیم، شارژ معکوس ۱۰ وات

همان‌طور که اشاره شد در حال حاضر مشخصات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری می ۱۱ پرو در گزارش‌های غیررسمی فاش نشده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید