۵ چیزی که انتظار داریم در رویداد معرفی سامسونگ گلکسی S21 ببینیم - تکفارس 
۵ چیزی که انتظار داریم در رویداد معرفی سامسونگ گلکسی S21 ببینیم - تکفارس 

۵ چیزی که انتظار داریم در رویداد معرفی سامسونگ گلکسی S21 ببینیم

۵ چیزی که انتظار داریم در رویداد معرفی سامسونگ گلکسی S21 ببینیم

ما انتظار داریم در رویداد معرفی گوشی های سامسونگ گلکسی S21 در روز پنج شنبه ۲۵ دی ماه (۱۴ ژانویه) و در جریان رویداد CES 2021، شاهد چند دستگاه دیگر و چند سورپرایز نیز باشیم. تاکنون شایعات زیادی درباره این گوشی های هوشمند شنیده‌ایم بنابراین ایده خوبی نسبت به این محصولات موردانتظار داریم – اما همیشه این شانس وجود دارد که سامسونگ ما را با محصولاتی جدید شگفت‌زده کند.

صبر کنید، گوشی های پرچمدار جدید سامسونگ در رویداد CES رونمایی می‌شوند؟ بله، سامسونگ هر سال گوشی های پرچمدار خود را در ماه فوریه میلادی و همزمان با نمایشگاه کنگره جهانی موبایل یا MWC رونمایی می‌کند اما این بار، این کار را یک ماه زودتر انجام خواهد داد.

اگرچه شرکت سامسونگ تاکنون صریحاً در خصوص چرایی تغییر برنامه‌های زمانی خود صحبتی نکرده است، ولی می‌توان حدس زد که برگزاری آنلاین این رویدادها باعث شده سامسونگ نخستین دستگاه‌های بزرگ خود در سال ۲۰۲۱ را بدون منتظر ماندن برای رویداد MWC 2021 و مزایایی که به همراه دارد معرفی کند.

از این رو، از رویداد معرفی سری جدید گلکسی S چه انتظاراتی می‌رود؟ شایعات حاکی از این است که این سری شامل سه گوشی می‌شود و از آنجایی که این رویداد مختص رونمایی کامل از این محصولات است، اطلاعات فعلی ما تنها شامل مشخصات و ویژگی‌های جدید آن‌هاست.

اما اگر به رویدادهای قبلی سامسونگ توجه کنیم می‌توان به سرنخ‌هایی از محصولاتی که ممکن است در کنار این گوشی های هوشمند معرفی شوند نیز دست یافت. حتی شاید سامسونگ درخصوص برنامه‌های دیگر خود برای سال ۲۰۲۱ میلادی نیز صحبت کند. این موارد می‌تواند شامل ایربادهای بی‌سیم، ساعت‌های هوشمند، گوشی های تاشو و چیزهای دیگری باشد.

بدون هیچ حرف و حدیث اضافه دیگری، در ادامه پنج موردی که از رویداد رونمایی از سری گلکسی S21 انتظار داریم را بیان می‌کنیم تا بیش از پیش خود را برای این رونمایی بزرگ آماده کنیم.

سری گلکسی S21 سامسونگ

سه گوشی – با برچسب قیمتی کمتر؟

تمام شایعاتی که تاکنون منتشر شده به وجود سه مدل از سری گلکسی S21 اشاره داشته‌اند: سامسونگ گلکسی S21 استاندارد، گلکسی S21 پلاس و گلکسی S21 الترا. به نظر می‌رسد سامسونگ همان مدل‌های قبلی سری گلکسی S20 را حفظ کرده و به آن‌ها پایبند بوده است.

اگرچه مشخصات اولیه فاش شده در برخی موارد با یکدیگر اختلاف نظر دارند، اما تقریباً همگی آن‌ها نشان می‌دهند که سامسونگ برای سری S21 از تراشه تازه معرفی شده اسنپدراگون ۸۸۸ (یا چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ برای خارج از بازار ایالات متحده) استفاده می‌کند. ما همچنین انتظار داریم که این دستگاه‌ها با جدیدترین نسخه اندروید ۱۱ روانه بازار شوند.

نشت‌های اولیه شامل رندرهایی بودند که طرح‌های احتمالی گوشی های امسال سامسونگ را نشان می‌دادند: لنزهای دوربین عقب به جای یک بلوک، این بار به صورت عمودی در گوشه بالا سمت چپ قسمت پشتی دستگاه جای گرفته‌اند – سه دوربین برای S21 و S21 پلاس، برخی رندرها و تصاویر تبلیغاتی نیز به وجود پنج دوربین در گوشی گلکسی S21 الترا اشاره داشتند. ظاهراً تیزرهای رسمی خود سامسونگ نیز تا حدودی این طراحی‌های فاش‌شده را تائید می‌کند.

با این حال، این طراحی شباهت زیادی به مدل‌های سال گذشته این سری دارد، اگرچه حفره پانچ دوربین سلفی به قسمت مرکزی بالای نمایشگر منتقل شده است. در مورد مشخصات نیز تاکنون شنیده‌ایم که S21 یک نمایشگر ۶٫۲ اینچی دارد، گلکسی S21 پلاس صفحه نمایشی ۶٫۷ اینچی دریافت کرده و S21 الترا نیز از نمایشگری ۶٫۸ اینچی برخوردار است. اگرچه اینطور که پیداست، دو مدل نخست از وضوح تصویر Full HD+ برخوردار هستند که همین مورد باعث کاهش قیمت نهایی آن‌ها می‌شود – ظاهراً باید بیشتر ویژگی‌های برتر از جمله وضوح WQHD Plus را برای سامسونگ گلکسی S21 الترا کنار بگذاریم.

سامسونگ گلکسی S20 الترا

گلکسی S21 الترا با قلم S Pen بیش از هر زمان دیگری التراتر است

سامسونگ گلکسی S20 الترا از گوشی فوق محبوب گلکسی S10 5G پیروی کرد و طبق این سنت مغرورانه، انتظار می‌رود گلکسی S21 الترا نیز قدرتمندترین گوشی هوشمندی باشد که سامسونگ تاکنون عرضه کرده است. اما شایعات زیادی به ویژگی‌های اضافی و مزایای بیشتری اشاره دارند که S21 Ultra را از خواهر و برادر ارزان‌ترش متمایز می‌کند که همین مورد می‌تواند قیمت بالای آن را نیز توجیه سازد (S20 الترای سال گذشته با قیمت ۱۳۹۹ دلار / ۱۱۹۹ پوند عرضه شد، هرچند گزارشی جدید نشان می‌دهد که این گوشی هوشمند نسبت به نسل قبلی خود، قیمت کمتری خواهد داشت).

شایعه شده است که گلکسی S21 الترا تنها دستگاهی از سری S21 سامسونگ خواهد بود که دارای وضوح تصویر WQHD Plus (نزدیک به رزولوشن ۳۲۰۰*۱۴۴۰ پیکسلی مدل قبلی) است، اما ممکن است نمایشگر این گوشی قادر به رساندن همزمان نرخ تازه‌سازی به ۱۲۰ هرتز نیز باشد. این در حالی‌ست که سری S20 نمی‌تواند کاربران را ملزم به انتخاب بین Full HD Plus و ۱۲۰ هرتز یا WQHD و ۶۰ هرتز کند.

حتی نخستین اطلاعات فاش شده نیز به وجود دوربین‌های عقب بیشتر گلکسی S21 الترا نسبت به برادران ارزان‌تر آن اشاره دارند؛ ظاهراً این گوشی لنزهای دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نسل قبل خود را به ارث برده است ولی تفاوت آن با مدل قبلی به استفاده از لنز تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با لنز تله فوتوی ثانویه ۱۰ مگاپیکسلی برمی‌گردد و شایعات متعددی نیز به بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری، ۵ برابری و حتی ۱۰ برابری آن اشاره دارند.

همچنین اطلاعات دیگری حاکی از آنند که گلکسی S21 الترا از قلم استایلس S Pen سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد ولی این گزارش‌ها در مورد اینکه آیا این گوشی همانند نوت ۲۰ حاوی شکافی اختصاصی برای قرار گرفتن S Pen خواهد بود یا خیر، اختلاف نظر دارند. در همین راستا، چندی پیش شایعه‌ای منتشر شد که بیان می‌کرد کاربران گلکسی S21 الترا باید قلم S Pen را جداگانه خریداری کنند و برای نگهداری از آن به تهیه کیف / محافظی مخصوص نیاز است. در هر صورت، پشتیبانی گلکسی S21 الترا از قلم S Pen یکی از ویژگی‌هایی‌ست که این دستگاه را از برادرانش متمایز می‌کند. با این حال، اگر این گوشی با شکافی اختصاصی برای جایگیری قلم استایلس سامسونگ عرضه شود، نشان می‌دهد که شایعات توقف تولید سری گلکسی نوت حقیقت دارند و باید با این سری محبوب و خاطره‌ساز خداحافظی کنیم. بعضی منابع گفته‌اند که سامسونگ قصد دارد سری گوشی های تاشوی Z را جایگزین سری گلکسی نوت سازد.

سامسونگ گلکسی بادز پرو

سامسونگ گلکسی بادز پرو می‌تواند در کنار S21 عرضه شود

گزارش‌های زیادی مدعی شده‌اند که سامسونگ گلکسی بادز پرو – که شایعه شده ایربادهای بی‌سیم پریمیومی خواهند بود که برای رقابت با ایرپادز پرویِ اپل عرضه می‌شوند – همراه با گوشی های سامسونگ S21 معرفی و عرضه خواهند شد.

همانند گلکسی بادز لایو لوبیا‌-شکل، Galaxy Buds Pro قرار است با قابلیت حذف خودکار نویز همراه باشد اما گفته می‌شود برخلاف آن محصول، عمر باتری بیشتر و مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IPX7 بهتری خواهد داشت که این موارد موجب شده است این ایرباد برای آب و هوای مرطوب و تمرینات عرق‌آور نیز مناسب باشد. همینطور گفته می‌شود که این محصول با ویژگی‌هایی نظیر صدای تنظیم‌شده AKG، توییترهای ۶٫۵ میلی‌متری و باس درایورهای ۱۱ میلی‌متری با بلندگوهای کواکسیال دوگانه (بر اساس گزارش XDA Developer)، پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۱ و احتمالاً ویژگی صوتی ۳D Spatial برای ارائه تجربه‌های عمیق (همانند تماشای فیلم‌های دالبی اتموس) عرضه خواهد شد.

گفتنی‌ست گلکسی بادز پرو احتمالاً با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد و سامسونگ کاملاً عمدی و برای رقابت با ایرپادز پرو ۲۴۹ دلاری اپل این قیمت را در نظر گرفته است. البته این قیمت بیشتر از قیمت ۱۴۹٫۹۹ دلاری گلکسی بادز پلاس یا قیمت ۱۶۹٫۹۹ دلاری گلکسی بادز لایو خواهد بود اما هرچه که باشد، با محصولی پریمیوم طرف هستیم پس نباید از قیمت بیشتر آن نسبت به همتایانش گله کنیم.

ردیاب‌های SmartTag سامسونگ

ردیاب‌های SmartTag سامسونگ

دستگاه دیگری که شایعه شده در کنار گوشی های گلکسی S21 معرفی می‌شود، سامسونگ اسمارت تگ / Samsung SmartTag نام دارد که گفته می‌شود همانند ردیاب‌های Tile خواهد بود و می‌توانید با چسباندن آن‌ به هر وسیله‌ای که می‌خواهید، با استفاده از گوشی هوشمند خود وسیله خود را ردیابی کنید (برای زمانی که وسیله موردنظر خود را گم کرده‌اید).

بر اساس اطلاعات فاش شده، سامسونگ اسمارت تگ به قدری کوچک خواهد بود که می‌توانید آن را به کلیدها یا کیف پول خود متصل کنید که با بلوتوث نیز ردیابی می‌شود. تصاویر منتسب به این محصول نشان می‌دهند که سامسونگ اسمارت تگ یک چرخ‌دنده کوچک و گرد دارد که می‌توانید دسته کلید یا بندی را به آن ببندید. همچنین یک دکمه فیزیکی روی این ردیاب قرار گفته است که با فشار دادن آن، گوشی هوشمند متصل‌شده و گم‌شده شما به صدا در خواهد آمد (این قابلیت برای زمانی‌ست که گوشی متصل به اسمارت تگ خود را گم کرده‌اید و می‌توانید با این ردیاب، آن را پیدا کنید).

بر اساس اطلاعات بدست آمده از طریق Ishan Agarwal و ۹۱Mobiles، سامسونگ اسمارت تگ با قیمت ۱۸ دلار / ۱۵ یورو عرضه خواهد شد که ارزان‌تر از ردیاب‌های Tile است. اگر این محصول روز ۲۵ دی (۱۴ ژانویه) عرضه شود، اسمارت تگ زودتر از ردیاب ایرتگز اپل که مدت‌هاست شایعات زیادی درباره آن منتشر شده است، در دسترس قرار می‌گیرد.

گوشی تاشو سامسونگ

یک گوشی تاشو دیگر – و احتمالاً ارزان‌قیمت

با اینکه تاکنون هیچ شایعه‌ای مبنی بر معرفی یک گوشی تاشو در رویداد روز ۱۴ ژانویه سامسونگ منتشر نشده، اما انتظار داریم که حداقل در این کنفرانس مجازی از جدیدترین گوشی تاشوی سامسونگ که قرار است در سال جاری میلادی عرضه شود، چیزی ببینیم. چرا؟ خُب زیرا سامسونگ قبلاً چنین کاری را در رویدادهای قبلی معرفی گوشی های سری S و سری نوت با عنوان «یک چیز دیگر» انجام داده است.

احتمال معرفی کدام مدل جدید تاشوی سامسونگ وجود دارد؟ ما شاید شاهد انتشار تیزری از گلکسی Z فولد ۳ یا حتی مدل تاشوی عمودی گلکسی Z فولد ۲ باشیم، هرچند تاکنون هیچ شایعه‌ای در این باره منتشر نشده است. ما شنیده‌ایم که سامسونگ در حال کار روی یک گوشی تاشو با قیمتی مناسب‌تر است که احتمالاً باعث جذاب‌تر شدن سری محصولات تاشوی این شرکت می‌شود؛ محصولاتی که معمولاً قیمت‌های بالایی دارند و خرید آن‌ها توجیه اقتصادی ندارد.

شاید سامسونگ در این رویداد به گوشی جمع‌شونده یا رول‌شونده خود نیز اشاره‌ای کند – دستگاهی‌ که تاکنون چند شایعه درباره آن منتشر شده است. هرچند احتمال معرفی این یکی کمتر از گوشی تاشوی جدیدی است، ولی با این حال، با ایده مهیجی روبرو هستیم که نمی‌توان حداقل از آن حرف نزد.

خُب، انتظارات ما از رویداد معرفی سامسونگ گلکسی S21 به پایان رسید، حال نوبت شماست که انتظارات خود از این رویداد را با ما و دیگر کاربران سایت به اشتراک بگذارید. ما در بخش نظرات این مطلب منتظر شما هستیم تا با هم درباره نخستین رویداد بزرگ سامسونگ در سال جدید میلادی صحبت کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.