کورتانا دوباره برای ویندوز ۱۰ در دسترس قرار گرفت - تکفارس 
کورتانا دوباره برای ویندوز ۱۰ در دسترس قرار گرفت - تکفارس 

کورتانا دوباره برای ویندوز ۱۰ در دسترس قرار گرفت

مهدی ملکی
۲۰ دی ۱۳۹۹ - 17:30
مایکروسافت کورتانا

مایکروسافت مدتی پیش همزمان با عرضه به‌روزرسانی ماه می ۲۰۲۰ میلادی ویندوز ۱۰، استفاده از واژه «هی، کورتانا» برای فراخوانی سیستم را غیرفعال کرد؛ با این حال مدتی بعد در ماه نوامبر تایید شد که این قابلیت دوباره به ویندوز ۱۰ باز خواهد گشت و گویا اکنون زمان آن است.

این ویژگی روند بسیار کند و طاقت‌فرسایی را برای بازگشت پیمود و کاربران به تدریج به برخی مزایای آن دست یافتند. به هر صورت اخیراً توسط وب‌سایت HTNovo تایید شده است که با به‌روزرسانی اپلیکیشن کورتانا به نسخه ۲.۲۰۱۱.۱۱۶۱۳.۰، مزایای این دستیار صوتی در ابعاد گسترده‌ای فعال می‌شود. همچنین برای استفاده از واژه فراخوان سیستم که پیش‌تر به آن اشاره شد، باید آن را در تنظیمات فعال کنید. انتخاب این گزینه شما را به تنظیمات قسمت فعال‌سازی صدا می‌برد که اجازه فعال شدن کورتانا با صدا کردن نامش را میسر می‌کند. البته باید توجه داشته باشید که اکنون به جای «هی، کورتانا» تنها باید از واژه «کورتانا» استفاده کنید.

مایکروسافت باری دیگر مزایای کورتانا را به‌روز کرده است تا نیازهای کاربران را فراهم کند. این دستیار صوتی هم‌اکنون قادر به اعلام وضیعت آب‌و‌هوا یا حتی تعریف یک لطیفه است؛ در ادامه مشخص شده است که کاربر می‌تواند از این طریق به تنظیماتی نظیر بلوتوث نیز دست پیدا کند و دامنه رفع نیازهای خود را گسترش دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.