اینتل قصد دارد برخی از تولیدات خود را به TSMC واگذار کند - تکفارس 
اینتل قصد دارد برخی از تولیدات خود را به TSMC واگذار کند - تکفارس 

اینتل قصد دارد برخی از تولیدات خود را به TSMC واگذار کند

حامد شهرزاد
۲۰ دی ۱۳۹۹ - 12:30
Intel-chip-security-flaws-remain

هم‌زمان با پیشرفت اینتل در صنعت تولید تراشه، گزارش جدیدی از بلومبرگ که دیروز منتشر شده است، نشان می‌دهد که اینتل با TSMC و سامسونگ در مورد واگذاری برخی از تولیدات خود به آن‌ها صحبت کرده است. این در حالی است که اپل در سری جدید مک از اینتل فاصله گرفته است و به‌جای آن تراشه های اپل سیلیکون – که توسط TSMC تولید شده‌اند – را انتخاب کرده است.

این گزارش توضیح می‌دهد که اینتل هنوز در مورد آینده تجارت تولید تراشه خود تصمیمی اتخاذ نکرده است. در حقیقت، گفته می‌شود که این شرکت «امیدوار به پیشرفت در آخرین لحظه در توانایی تولید خود است».

این گزارش گفته است:

به گفته افرادی که با مشاوران اینتل آشنا هستند ولی درخواست کردند که نام آن‌ها فاش نشود (چون برنامه‌های آینده اینتل سری است)، پس از تأخیرهای پی‌ در پی در فرآیندهای ساخت تراشه، شرکت اینتل مستقر در سانتا کلارا کالیفرنیا هنوز تصمیم نهایی در مورد برنامه‌های آینده این شرکت نگرفته است و این در حالی است که کمتر از دو هفته به اعلام برنامه‌های آینده این شرکت مانده است. اجزای سازنده پردازنده‌های اینتل از تایوان حداقل تا سال ۲۰۲۳ وارد بازار نخواهند شد و قرار است بر اساس معماری مشخصی تولید شوند که قبلاً توسط سایر مشتریان TSMC استفاده شده است.

TSMC در حال آماده‌سازی برای تولید تراشه های دارای معماری ۴ نانومتری است

اینتل قصد دارد برخی از تولیدات خود را به TSMC واگذار کند - تکفارس 

مدیرعامل اینتل یعنی باب سوان به سرمایه‌گذاران گفته است که هنگامی که اینتل در تاریخ پنجشنبه ۲ بهمن (۲۱ ژانویه) درآمد خود را اعلام کند، برنامه خود را برای واگذاری تولید قطعات و استفاده از فناوری‌های جدید تولید اعلام خواهد کرد.

به گفته این افراد، TSMC که بزرگ‌ترین سازنده نیمه هادی ها برای سایر شرکت‌ها است، در حال آماده‌سازی برای تولید تراشه های اینتل است که با استفاده از معماری ۴ نانومتری تولید شده‌اند و آزمایش اولیه آن‌ها با استفاده از معماری قدیمی ۵ نانومتری انجام شده است. این شرکت گفته است که تولید آزمایشی تراشه های ۴ نانومتری را در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد کرد و میزان تولید و ارسال آن‌ها را در سال بعد در دسترس قرار می‌دهد.

گفته می‌شود مذاکرات اینتل با سامسونگ که از نظر قابلیت تولید تراشه از TSMC پیروی می‌کند، مقدماتی‌تر از گفتگو با TSMC است. با این وجود، اینتل در انتقال به تولید تراشه های دارای معماری ۷ نانومتری با چنان تأخیرهایی روبرو شده است که حتی روی آوردن به سامسونگ باعث تسریع در روند تولید و عرضه آن‌ها نخواهد شد.

وقفه‌های متعدد اینتل به TSMC و سامسونگ اجازه داده‌اند تا برای اولین بار به فناوری برتری نسبت به اینتل برسند

قابل ذکر است که TSMC در حال حاضر سیلیکون ۵ نانومتری را در حجم انبوه برای اپل تولید می‌کند.

در بلومبرگ آمده است:

در ماه جولای، این شرکت گفت که تولید تراشه های دارای معماری ۷ نانومتری آن یک سال دیرتر از آنچه پیش‌بینی شده بود، به بازار خواهد رسید. این امر به دنبال تأخیر سه‌ساله در معرفی نسل قبلی ۱۰ نانومتری انجام شد که اکنون تازه به بازار اصلی مصرف‌کنندگان رسیده است. این وقفه‌های متعدد به TSMC و سامسونگ اجازه داده‌اند تا برای اولین بار به فناوری برتری نسبت به اینتل برسند. TSMC در حال حاضر سیلیکون ۵ نانومتری را برای اپل و دیگران تولید می‌کند. این جدول زمانی نشان می‌دهد که مشتریان دیگر می‌توانند قبل از اینتل، به سمت تولید تراشه های دارای معماری برتر TSMC حرکت کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.