موتورولا گوشی های موتو جی استایلس، جی پاور و جی پلی را معرفی کرد - تکفارس 
موتورولا گوشی های موتو جی استایلس، جی پاور و جی پلی را معرفی کرد - تکفارس 

موتورولا گوشی های موتو جی استایلس، جی پاور و جی پلی را معرفی کرد

مهرداد میرشاهی
۲۰ دی ۱۳۹۹ - 08:32
گوشی های سری جی موتورولا در سال 2021

موتورولا به تازگی از سه گوشی جدید میان‌رده از سری جی / G رونمایی کرده و اظهار داشته است که هیچکس به اندازه این شرکت به فکر «طبقه متوسط یا مصرف‌کنندگان متوسط» نیست. هر سه گوشی از امروز قابل پیش‌خرید هستند؛ نسخه پلی هم ‌اینک برای خریداران ارسال می‌شود و دو مدل دیگر نیز از هفته آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

موتو جی استایلس (۲۰۲۱)

موتور جی استایلس 2021

گوشی Moto G Stylus دارای نمایشگری ۶٫۸ اینچی با وضوح ۱۰۸۰p است – بزرگترین صفحه نمایش در سری G موتورولا تا این لحظه. این گوشی با قلم استایلس «Push Pen» ارائه می‌شود که کلیدی در قسمت بالایی آن قرار دارد که به کاربر می‌کند به راحتی آن را از غلاف داخل گوشی بیرون آورد.

این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۷۸ قدرت می‌گیرد و به سیستم عامل اندروید ۱۰ مجهز شده است؛ نرم افزار سفارشی‌سازی مخصوص استایلس نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است. از قلم استایلس می‌توان برای ترسیم چیزی، برجسته‌سازی متن و کُپی سریع در اپلیکیشن دیگری استفاده کرد.

این گوشی هوشمند تنها در قالب یک پیکربندی عرضه می‌شود؛ ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (اسلات کارت حافظه میکرو SD نیز در این دستگاه تعبیه شده است تا علاقه‌مندان حافظه داخلی آن را گسترش دهند). ظرفیت باتری این گوشی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت است و فقط از شارژ سریع استاندارد ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند.

دوربین این گوشی مشابه با دوربین دیگر دستگاه تازه‌ معرفی شده موتورولا یعنی Ace است. دوربین اصلی این گوشی از لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی (با دیافراگم f/1.7 و ۰٫۸ میکرومتر)، لنز ماکرو ۲ مگاپیکسلی و همچنین لنز عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین سلفی نیز حاوی یک ماژول ۱۶ مگاپیکسلی با پشتیبانی از Pixel Binning است. دوربین اصلی می‌تواند ویدیوهای ۴K با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه ضبط کند.

جنس این گوشی از پلاستیک است و از طراحی ضدآب (بدون درجه‌بندی IP) برخوردار است. حسگر اثر انگشت نیز به لبه جانبی دستگاه منتقل شده و جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری نیز ثابت باقی مانده است.

گوشی موتو جی استایلس از امروز با قیمت ۳۰۰ دلار قابل سفارش است و خود دستگاه نیز از روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه (۱۳ ژانویه ۲۰۲۱) برای خریداران ارسال خواهد شد.

موتو جی پاور (۲۰۲۱)

موتو جی پاور 2021

گوشی Moto G Power در مقایسه با جی استایلس، باتری بزرگتر و صفحه نمایش کوچکتری دارد. البته فاقد قلم استایلس نیز هست. موتورولا مدعی شده است که با یک بار شارژ باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه می‌توان تا سه روز از آن استفاده کرد. این در حالی‌ست که دوام باتری موتو جی استایلس ۲۰۲۱ برابر با ۲ روز است.

یک شارژر ۱۰ واتی در جعبه این محصول قرار گرفته است اما خود گوشی از شارژ ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی از تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ قدرت گرفته که با ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (از کارت حافظه میکرو SD نیز پشتیبانی می‌شود) جفت شده است.

وضوح نمایشگر این دستگاه برابر با ۷۲۰P است. اگرچه دوربین اصلی این گوشی از لنزی ۴۸ مگاپیکسلی برخوردار است ولی به ضبط ویدیوهایی با وضوح ۱۰۸۰P محدود شده است. همچنین، موتو جی پاور فاقد لنز فوق عریض است اما دو لنز ۲ مگاپیکسلی در ماژول دوربین آن قرار دارند.

گوشی موتو جی پاور با قیمت ۲۰۰ دلار از روز ۲۴ دی (۱۳ ژانویه) در دسترس قرار خواهد گرفت.

موتو جی پلی (۲۰۲۱)

موتو جی پلی 2021

گوشی Moto G Play ارزان‌ترین مدل این سه گوشی تازه معرفی شده محسوب می‌شود که تنها ۱۷۰ دلار قیمت دارد. این گوشی نیز از تاریخ ۲۴ دی (۱۳ ژانویه) برای خریداران ارسال خواهد شد. این دستگاه به نمایشگری ۶٫۵ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۷۲۰P و اندروید ۱۰ برخوردار است. جی پلی به تراشه اسنپدراگون ۷۶۰ با ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی (قابل افزایش از طریق کارت حافظه microSD) مجهز شده است.

باتری این گوشی ظرفیتی ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد و با یک بار شارژ (شارژ آن از طریق USB-C با سرعت ۱۰ واتی صورت می‌گیرد) تا سه روز دوام خواهد داشت. هر سه گوشی جدید سری G موتورولا از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری برخوردار و فاقد NFC هستند.

بخش دوربین این گوشی نیز شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی (ضبط ویدیوی ۱۰۸۰P با نرخ فریم ۳۰ بر ثانیه)، یک سنسور عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی بر خلاف دو مدل دیگر به صورت حفره پانچ روی صفحه نمایش قرار گرفته است که تاکیدی بر مقرون به صرفه بودن آن به حساب می‌آید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.